شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

چند نکته درباره مناظره سیاسی امروز

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 515659
روحانی و ستاد انتخاباتی وی همچنان تخلف کرده و به خاطر فقدان اعتماد به نفس، دو نفره پا به رقابتی می گذلرد که اصالتا یک نفره است. اصل این اتفاق ، ضد تبلیغ برای روحانی است هر چند که از سر ناچاری است.
چند نکته درباره مناظره سیاسی امروز
به گزارش جهان نيوز؛ محمد ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: امروز در مناظره سیاسی  چند موضوع مهم است و مردم باید مراقب باشند تا شومن ها عملیات فریب را به اجرا نگذارند:
1) آقای روحانی و ستاد انتخاباتی وی همچنان تخلف کرده  و به خاطر فقدان اعتماد به نفس و احساس ناتوانی، دو نفره پا به رقابتی می گذلرد که اصالتا یک نفره است. اصل این اتفاق ، ضد تبلیغ برای روحانی است هر چند که از سر ناچاری است.

2) ائتلاف مدعیان اعتدال و اصلاحات، در روایت موضوعاتی مانند حصر سران فتنه یا ضرورت برجام، هم به تحریف واقعیت ها متوسل می شوند و هم روایت ماجرا را از وسط یا پایان آن شروع می کنند. فتنه گران و قتی با شعار "انتخابات بهانه است _ اصل نظام نشانه است" و هتاکی به ساحت امام حسین (ع) دستشان روشد و مورد انزجار ملت قرار گرفتند، فتنه سیاسی را به فتنه اقتصادی و دادن آدس  جنگ نیابتی اقتصادی به دشمن (تحریم های فلج کننده)  کشاندند. و پس از تحریم _ از انتخابات  92 به بعد _ خود را #منجی_اقتصادی و #میانجی حل مشکلات با غرب معرفی کردند!

3) سیاست به خودی خود، اصالت و موضوعیت ندارد و صرفا به اعتبار  مردم ، موضوعیت پیدا می کند. و اگر دولتمردی درباره احترام به قانون و حق رای مردم مانور می دهد، پیش از آن باید پاسخ دهد که آیا برنده شدن آقای روحانی با 270 هزار رای بیشتر از نصف کل آرا محترم بود اما رای 24  میلیون و پانصد هزار نفری مردم ( 63 درصد کل آراء ) محترم نبود؟

4)  طیف حاکم بر دولت به وضوح قائل به شهروند درجه یک و دو ، و اشرافیتِ محترم تر از مردم است. آنها این تلقی تفرعن آمیز را هم در انتخابات 1388 نشان دادند؛ و هم در تفاوت دهها و صدها برابری حقوق و پاداش ها نجومی با حقوق زیر یک میلیون طبقات پایین، تهدید کارگران معترض به خورد کردن دهانشان، بی شعور خواند فرماندار بدره ( که مطالبات مردم را به وزیر بهداشت منتقل می کرد)، شکایت واهی و زنجیره ای علیه نشریات منتقد و حذف یارانه آنها، هتاکی علیه صاحب نظران منتقد. چنین دولتی نمی تواند شعار آزادی و حقوق شهروندی و تحمل منتقدان بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *