يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
عضو هیأت علمی دانشگاه شریف در گفت‌وگو با فارس:

وعده‌های قالیباف عملی‌تر است

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 517380
عضو هیأت علمی دانشگاه شریف گفت: اگر دولت آقای روحانی تداوم پیدا کند، شاهد افزایش شکاف طبقاتی و در جامعه و در نتیجه بروز بحران‌های اجتماعی خواهیم بود.
وعده‌های قالیباف عملی‌تر است

به گزارش جهان نيوز، محمدصالح لباف‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه حسن روحانی نتوانست به عمده وعده‌های خود عمل کند، گفت: از جمله وعده‌های آقای روحانی چرخش توأمان چرخ‌های سانتریفیوژها و کارخانه‌ها بود که پس از چهار سال در این زمینه ناکام بوده است.

وی اضافه کرد: برای مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمزی تعریف شده بود که قرار بود مذاکره‌کنندگان به آن پایبند بمانند، اما از این خطوط عبور شد ولی بازهم موفق نشدند به وعده‌های خود در این چارچوب عمل کنند.

لباف‌‌زاده با اشاره به اینکه برخلاف وعده‌های داده شده هم‌اکنون پول نفت وارد کشور نمی‌شود، گفت: هم‌اکنون اقتصاد کشور دچار رکود است، رشد علمی کشور کند شده و ارتباط صنعت با دانشگاه ضعیف شده است.

وی رکود اجتماعی و افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را پیامد رکود اقتصادی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر دولت آقای روحانی تداوم پیدا کند، شاهد افزایش شکاف طبقاتی در جامعه و در نتیجه بروز شورش‌های اجتماعی خواهیم بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف به افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها به‌عنوان یکی از پیامدهای عملکرد دولت یازدهم اشاره کرد و گفت:‌ اگر شکاف‌های اجتماعی پر نشود، در آینده شاهد بحران‌هایی برای جمهوری اسلامی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو محمدباقر قالیباف را به سبب تجربیات متعدد مدیریتی در نیروی انتظامی و نیز شهرداری تهران به نسبت سایر نامزدها کارآمدتر خواند و تصریح کرد: وعده‌های آقای قالیباف نسبت به سایر کاندیداها عملی‌تر است.

لباف‌زاده گفت: وعده ایجاد 5 میلیون شغل در طول 4 سال با توجه به برنامه ششم توسعه، عملی است و با توجه به برنامه وی در چارچوب آمایش سرزمین برای هر منطقه، شغل متناسب ایجاد خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه قالیباف در طول 12 سال مدیریت شهر تهران همه پروژه‌ها را طبق زمان‌بندی تحویل داده است، گفت: برخلاف مدیریت پروژه‌های کشوری، در 12 سال اخیر شاهد نظم زمانی در افتتاح و راه‌اندازی‌ پروژه‌ها بودهِ‌ایم.

لباف‌زاده از خلاقیت مدیریتی و مدیریت فراجناحی به‌عنوان دو ویژگی برجسته محمدباقر قالیباف نام برد و خاطرنشان کرد: خیلی‌ها در کشور از جمله برخی از دولتمردان فعلی مدعی کار فراجناحی هستند، اما در عمل به آن پایبند نیستند، در حالی‌که ملاک آقای قالیباف طی 12 سال اخیر در مدیریت شهرداری تهران، کارآمدی بوده است نه وابستگی‌های جناحی.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد: در سه دوره مدیریت اخیر شهر تهران که دردست آقای قالیباف بوده است شاهد تحولات چشمگیری در همه حوزه‌های شهری بوده‌ایم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *