يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
زاکانی:

چرا از بودجه کشور 5٪ به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 515673
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه منفعلانه‌ دولت فعلی، استان‌های حاصل خیز ما را از رشد و توسعه هدفمند محروم کرده است، چرا از بودجه کشور ۵ درصد به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟
چرا از بودجه کشور 5٪ به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟
به گزارش جهان نيوز؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کشاورزی یکی از پیشران‌ها و محورهای اصلی رشد و شکستن رکود در کشور است. بی دقتی نسبت به ظرفیتهای بالای استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، فارس و سایر استان‌های حاصلخیز کشور، باعث رنجش قاطبه مردم و دلسوزان کشور است.

هلند، با جغرافیای سرزمینی مطابق با جمع بین مازندران و گلستان، در برخی اقلام کشاورزی تامین کننده‌ی نیاز 500 میلیون نفر در دنیاست.

اما نگاه منفعلانه‌ دولت فعلی، استان‌های حاصل خیز ما را از رشد و توسعه هدفمند محروم نموده است؟ چرا از بودجه ی کشور 5٪ به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟

ظرفیتی که در آن 4 میلیون و 300 هزار نفر مستقیماً فعال هستند و 24 میلیون نفر نیز به عنوان خانواده‌های آن‌ها منتفع می‌باشند. آیا کشاورزی در نگاه مسئولین فعلی، از اولویت‌های اول کشور است؟ نه نیست!

فاصله عملکردی بین کشاورز نمونه و عموم کشاورزان، بین 2 تا 18 برابر است. اهمیت این موضوع به خاطر این است که با اندکی توجه به کشاورزی و آموزش و رشد دانش کشاورزان عزیز و ایجاد تسهیلات مناسب، سبب خواهیم شد در بسیاری از اقلام مستغنی از واردات شده و کشور را به یک پایه بالایی از امنیت غذایی برسانیم.
علاوه بر اینکه اشتغال در بخش کشاورزی، زمینه ای را فراهم خواهد کرد که #بیکاری در کشور به شدت کاهش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *