کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی:

چرا از بودجه کشور 5٪ به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟

15 ارديبهشت 1396 ساعت 14:20

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه منفعلانه‌ دولت فعلی، استان‌های حاصل خیز ما را از رشد و توسعه هدفمند محروم کرده است، چرا از بودجه کشور ۵ درصد به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟


به گزارش جهان نیوز؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کشاورزی یکی از پیشران‌ها و محورهای اصلی رشد و شکستن رکود در کشور است. بی دقتی نسبت به ظرفیتهای بالای استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، فارس و سایر استان‌های حاصلخیز کشور، باعث رنجش قاطبه مردم و دلسوزان کشور است.

هلند، با جغرافیای سرزمینی مطابق با جمع بین مازندران و گلستان، در برخی اقلام کشاورزی تامین کننده‌ی نیاز 500 میلیون نفر در دنیاست.

اما نگاه منفعلانه‌ دولت فعلی، استان‌های حاصل خیز ما را از رشد و توسعه هدفمند محروم نموده است؟ چرا از بودجه ی کشور 5٪ به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است؟

ظرفیتی که در آن 4 میلیون و 300 هزار نفر مستقیماً فعال هستند و 24 میلیون نفر نیز به عنوان خانواده‌های آن‌ها منتفع می‌باشند. آیا کشاورزی در نگاه مسئولین فعلی، از اولویت‌های اول کشور است؟ نه نیست!

فاصله عملکردی بین کشاورز نمونه و عموم کشاورزان، بین 2 تا 18 برابر است. اهمیت این موضوع به خاطر این است که با اندکی توجه به کشاورزی و آموزش و رشد دانش کشاورزان عزیز و ایجاد تسهیلات مناسب، سبب خواهیم شد در بسیاری از اقلام مستغنی از واردات شده و کشور را به یک پایه بالایی از امنیت غذایی برسانیم.
علاوه بر اینکه اشتغال در بخش کشاورزی، زمینه ای را فراهم خواهد کرد که #بیکاری در کشور به شدت کاهش خواهد یافت.


کد مطلب: 515673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/515673/چرا-بودجه-کشور-5-بخش-کشاورزی-اختصاص-پیدا-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com