سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

انداختن توپ حملات شیمایی ادلب به زمین روسیه

شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 510315
یک مقام وزارت خارجه آمریکا، روسیه را مسئول اصلی حمله شیمیایی صورت گرفته علیه «خان شیخون» در استان «إدلب» سوریه دانست.
انداختن توپ حملات شیمایی ادلب به زمین روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛
یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که عملیات نظامی کشورش در سوریه و هدف قرار دادن پایگاه هوایی «الشعیرات» ارتش این کشور در استان «حمص» به معنای تغییر موضع واشنگتن درباره ضرورت ایجاد یک راهکار سیاسی برای بحرن سوریه نیست.
وی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الریاض»، ادعا کرد: این حمله در پاسخ به استفاده از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی در منطقه «خان شیخون» سوریه صورت گرفت و باید چنین اقدام قاطعانه‌ای انجام می‌شد تا همه بفهمند که چنین حمله‌ای جایز نیست و همان‌طور که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا گفت از این مسئله به راحتی و بدون مجازات نمی‌توان گذشت.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: روسیه در ممانعت از رژیم سوریه در استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان، به سختی شکست خورد و به همین دلیل چنین واکنشی از سوی ما نشان داده شد تا رژیم اسد از استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان دست بردارد. به ویژه که روسیه ضامن توافقنامه‌ای است که در سال ۲۰۱۳ به منظور خلع سلاح شیمیایی رژیم اسد امضا شد. واضح است که روسیه در این ضمانت شکست خورده و مسکو اکنون مسئول کشتار بی‌گناهان در «إدلب» است و ایران نیز به دلیل حمایت از شبه‌نظامیان طائفه‌ای در منطقه مقصر است.
با فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه (دیروز)، نیروهای نظامی این کشور، سوریه را با موشک هدف قرار دادند. این حمله موشکی از ناوهای آمریکا در دریای مدیترانه صورت گرفت.
تلویزیون ای بی سی آمریکا گزارش داد هدف پنجاه موشک شلیک شده، پایگاه هوایی الشعیرات در حمص است که در اختیار نیروهای بشار اسد است. تحلیلگر  این تلویزیون می‌گوید دلیل حمله به این پایگاه این بوده که آمریکا معتقد است از این مکان حمله شیمیایی دو روز پیش در ادلب صورت گرفته است.
این اولین اقدام نظامی مستقیم ترامپ علیه نیروهای بشار اسد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *