جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بولتون: استارت جدید احتمالا تمدید نخواهد شد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 696433
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ناقص خواندن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی با روسیه، تأکید کرد که احتمالا پیمان موسوم به «استارت جدید» بعد از سال 2021 تمدید نمی‌شود.
بولتون: استارت جدید احتمالا تمدید نخواهد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنرانی برای «بنیاد آمریکای جوان» در چهل و یکمین سالگرد کنفرانس ملی دانشجویان محافظه‌کار ضمن انتقاد از پیمان کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به «استارت جدید» گفت که احتمالاً استارت جدید بعد از 2021 تمدید نخواهد شد.

بنا به گزارش شبکه «راشاتودی»، بولتون بدون آنکه به سخت‌افزار نظامی خاصی اشاره کند، تأکید کرد که این پیمان «از همان ابتدا ناقص بوده است» و این پیمان تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی کوتاه برد و «سیستم‌های تحویل روسیه» را پوشش نمی‌دهد.

 معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت، سال 1991 منعقد و سال 2009 منقضی شد. استارت جدید نیز پیمان کاهش تسلیحات اتمی میان آمریکا و  روسیه است و در سال 2011 اجرایی شد و به طرفین هفت سال برای کاهش تسلیحات خود مهلت داده است. 

طبق این گزارش، هدف اصلی این معاهده، کاهش یک سوم از زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین محدود کردن دو طرف به عدم استقرار بیش از 700 موشک بالستیک بین قاره‌ای، موشک‌های بالستیک زیردریایی و بمب‌افکن‌های راهبردی و عدم تجاوز از یکهزار و 550 کلاهک هسته‌ای مستقر شده و 800 سکوی پرتاب مستقر شده و غیرمستقر شده می‌باشد.

اوایل سال جاری میلادی مقامات آمریکایی و روس یکسری رایزنی‌هایی را درباره سرنوشت این پیمان که دو سال دیگر منقضی می‌شود، انجام دادند. تاکنون واشنگتن یک «آری» یا «نه» قاطعانه درباره ادامه این پیمان مطرح نکرده‌ است و بولتون در نوامبر سال گذشته تصریح کرد که کاخ سفید هنوز موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

با اینحال، بولتون روز گذشته تصریح کرد که بعید است استارت جدید تمدید شود و ادامه داد که آمریکا همچنان علاقمند است تا تحت شرایط دیگری توافق کاهش تسلیحات با روسیه به امضا برساند و گفت: «ما باید بر روی چیز بهتری تمرکز کنیم و چنین کاری را خواهیم کرد».

پیش از این مقامات روس نیز تأکید کرده بودند که نیازی به تمدید چنین معاهده‌ای ندارند، به طوریکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرده بود سیستم‌های دفاعی روسیه برای دفاع از این کشور کفایت می‌کنند و مسکو اجباری به تمدید معاهده استارت ندارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *