سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
در بیانیه وزارت خارجه روسیه مطرح شد؛

مسکو نگران حمله نظامی آمریکا به سوریه

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 308810
وزارت خارجه روسیه ضمن اظهار نگرانی عمیق درباره حمله احتمالی آمریکا به سوریه از درخواست وزیر خارجه این کشور برای خویشتن‌داری خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه عمیقا نگران واکنش نظامی احتمالی آمریکا به ادعاهای مطروحه درباره حمله شیمیایی دولت سوریه به منطقه‌ای در حومه دمشق بوده و اینکه سرگئی‌ لاوروف در گفت‌و‌گو با طرف آمریکایی خود خواهان خویشتن‌داری شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌و‌گوی سرگئی‌لاوروف، وزیر خارجه روسیه، با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در روز یکشنبه اعلام کرد: "وزیر (لاوروف) اعلام کرد که اعلان‌های رسمی از جانب واشنگتن در روزهای اخیر مبنی بر آمادگی نیروهای نظامی آمریکا برای مداخله در سوریه موجب نگرانی عمیق روسیه شده است."

فعالیت‌های دیپلماتیک فشرده و گسترده در منطقه در حالی صورت می‌گیرند که امروز بازرسین سازمان ملل برای بازدیدی از منطقه غوطه که ادعا می‌شود مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است عازم حومه دمشق می‌شوند.

در روزهای اخیر رسانه‌ها و سیاستمداران غربی هجمه تبلیغاتی وسیعی را علیه دولت بشار اسد آغاز کرده‌اند. ارتش و دولت سوریه استفاده از تسلیحات شیمیایی را به شدت رد کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *