سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

حمایت ترکیه از حملات آمریکا به سوریه

شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 510264
نخست وزیر ترکیه ضمن حمایت از حملات موشکی آمریکا به سوریه، بار دیگر خواستار ایجاد مناطق امن در شمال سوریه شده است.
حمایت ترکیه از حملات آمریکا به سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه روز جمعه با استقبال از حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در غرب سوریه، بار دیگر خواستار ایجاد مناطق امن و حائل در شمال سوریه شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: واقعیت یک بار دیگر آشکار شد؛ منطقه امن در سوریه باید قطعا ایجاد شود و سوری هایی که از جنگ فرار می کنند باید در این مناطق امنیت داشته باشند... ما بر پیشنهاد خود به جامعه بین المللی برای ایجاد مناطق امن در شمال سوریه تاکید می کنیم و با تمام توانایی و ظرفیت خودمان برای فراهم کردن مقدمات این کار تلاش خواهیم کرد.
وی از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه نیز حمایت کرد و آن را یک پاسخ به حمله شیمیایی روز سه شنبه در ادلب ارزیابی کرد.
دولت ترامپ در ماه ژانویه اعلام کرد که ایجاد مناطق امن در سوریه را مورد بررسی قرار می دهد. هفته گذشته، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که ایجاد مناطق امن به بازگشت آوارگان سوری کمک خواهد کرد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد: ایجاد مناطق امن در داخل مرزهای سوریه نیازمند شرایط عملی زیادی با مقام های سوری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *