شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حمله ارتش سوریه به هم‌پیمانان ترکیه

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 586904
منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه به کاروان نظانی ارتش ترکیه در اطراف حلب خبر دادند.
حمله ارتش سوریه به هم‌پیمانان ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، در حالی که دولت مرکزی سوریه حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرده است، توپخانه‌های ارتش سوریه و هم پیمانانش یک کاروان نظامی وابسته به نیروهای ترکیه را که وارد منطقه «تله العیس» واقع در حومه جنوبی حلب شده بود، هدف قرار داد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح وابسته به دولت سوریه مسیر یک کاروان نظامی ترکیه را که به سمت حومه جنوبی حلب در حرکت بود گلوله باران کردند.
فعالان در شبکه های مجازی نیز تصاویر ورود یک کاروان نظامی وابسته به ارتش ترکیه به خاک سوریه را منتشر کردند که به نظر می رسد نیروهای ترکیه قصد داشتند در محل هایی مستقر شوند که بر ایست های ارتش سوریه مشرف است. گزارش های رسانه ای از نزدیک شدن حدود ۱۰۰ خودروی نظامی از جمله ۱۵ تانک به همراه تجهیزات گروه تروریستی هیئه تحریر الشام به منطقه تله العیس حکایت داشت.

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از تاریخ ۳۰ دی ماه عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» آغاز کرده است.

این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *