پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
حمایت های دولت از صنایع نباید از جنس کمک به صنعت خودروسازی باشد

تقویت تولید ملی،خمیر مایه اقتصاد مقاومتی

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 509168
دولت باید از واحدهای تولیدی کشور حمایت کند البته نه کمکی از جنس حمایت هایی که تاکنون دولت از صنعت خودروسازی داشته است.
تقویت تولید ملی،خمیر مایه اقتصاد مقاومتی
به گزارش جهان نيوز، محمد رجایی باغ سیانی،استاد دانشگاه وکارشناس اقتصادی در گفتگو باشگاه خبرنگاران گفت:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ابتدا نگاهی به درون داشته باشیم وبه واحدهای تولیدی کشور کمک کنیم البته نه کمکی از جنس کمکی که دولت  به صنعت خودروسازی می کند و خودروسازان را تحت حمایت همه جانبه خود قرار می دهد.


وی در ادامه، افزود:از دوجهت می توانیم رقابت پذیری تولیدات داخلی را بالا ببریم،اول در حوزه افزایش کیفیت ودوم از راه کاهش قیمت.


این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد:شاید نتوانیم در کیفیت، با کالاهای غربی رقابت کنیم اما قادریم با کم کردن هزینه های تولید از طریق کاهش قیمت ها در بازار جهانی ، رقیب خوبی برای  محصولات خارجی باشیم.


رجایی باغ سیانی در رابطه با کمک دولت به صنایع ،بیان کرد: در این حوزه دو نکته حائز اهمیت است،اول اینکه این کمک ها به صنایعی برسد که واقعا به آن نیاز دارند زیرا که دولت  در گذشته وام های زودبازدهی به صنایع داد که به دست افرادی رسید که به جای تولید، این منابع را در اموری مانند خرید ملک خرج کردند.


وی در ادامه،اضافه کرد:نکته مهم دیگر این است که تولید کننده ها پولهایی را که دریافت می کنند را در جهت افزایش و بهبود تولیدات خود مصرف کنند ونه اینکه صرفا در جهت پرداخت بدهی ها وجلوگیری از ورشکستگی به کار برند.


محمد رجایی باغ سیانی در پایان تاکید کرد:خمیر مایه اقتصاد مقاومتی،تقویت تولید ملی است یعنی همه عوامل دیگر باید درجهت تقویت تولید ملی تجمیع شده تا هم توان ملی افزایش پیداکند وهم از نظر کمی وکیفی توانایی رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *