سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

صدور مجوز فروش بوئینگ به ایران

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 506677
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که دولت ترامپ به اعطای مجوز به بوئینگ ادامه خواهد داد، بنابراین این شرکت می تواند قراردادهایش با ایران را دنبال کند.
صدور مجوز فروش بوئینگ به ایران
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا قانوگذاران و اعضای قدیمی کنگره می‌گویند که دولت ترامپ به شدت از سوی  جمهوری خواهان برای ادامه سیاست های اوباما در خصوص تامین برخی نیازهای ایران، شامل فروش هواپیما مورد انتقاد قرار دارد.
وزارت خزانه داری دولت ترامپ به واشنگتن فیری بیکن اعلام کرد که به اعطای مجوز به شرکت هایی همچون بوئینگ ادامه می دهد، بنابراین آنها می توانند قراردادهای چندین میلیون دلاری خود را با ایران پیگیری کنند.
ایران در ماه فوریه اعلام کرد، یک شرکت خارجی برای تامین مالی خرید دست کم 77 هواپیمای جدید از شرکت های بوئینگ و ایرباس پیدا کرده است.
یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا گفت: که این وزارتخانه نام شرکت را اعلام نخواهد کرد اما مجوز فروش همانند هر قرارداد دیگر صادر خواهد شد تا فروش هواپیما قانونی باشد.
انتشار این خبر واکنش هایی را در کنگره آمریکا در پی داشته است چراکه برخی قانونگذاران جمهوری خواه مدت هاست تلاش می‌کنند تا مانع از فروش هر هواپیمای تجاری به ایران شوند.
پیتر روسکام عضو جمهوری خواه کنگره گفت که وزارت خزانه داری تحت هیچ شرایطی نباید چنین مجوزی ارائه دهد، بلکه باید یک مهلت قانونی برای تمام مجوزهایی‌که به شرکت ها امکان تجارت با ایران ایر را می دهند تعیین کند، مگر اینکه این شرکت هواپیمایی ثابت کند در فعالیت های غیرقانونی مشارکت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *