جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

يك «خاله‌قورباغه» نتيجه دو سال برگزاري جلسه!

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 505893
و سال بعد از تشكيل شوراي سياستگذاري و راهبري سينماي كودك و نوجوان با حضور 9 چهره سينمايي، يكي از سايت‌هاي سينمايي در گزارشي، خروجي اين شورا را صرفاً حمايت از توليد فيلم عروسكي «خاله‌قورباغه» عنوان كرد.
يك «خاله‌قورباغه» نتيجه دو سال برگزاري جلسه!
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، اسفندماه سال 93 بود كه حجت‌الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي در حكمي ضمن اعلام تشكيل شوراي سياستگذاري و راهبري سينماي كودك و نوجوان، 9 سينماگر را به عنوان اعضاي اين شورا معرفي كرد.

با اين حكم مهدي ارگاني، مسعود كرامتي، حميد جبلي، دكتر جواد حاتمي، مهدي يزداني، محسن چيني‌‌فروشان، عليرضا تابش، فرشته طائرپور و مرضيه برومند به عنوان اعضاي شوراي سياستگذاري و راهبري سينماي كودك و نوجوان منصوب شدند. با ايجاد شورا و انتصاب اعضايش كه برخي از آنها از چهره‌هاي نام‌آشناي سينماي كودك و نوجوان بودند، اين تصور به وجود آمد كه قرار است شاهد تحولي جدي در حوزه سينماي كودك و نوجوان باشيم اما در عمل اين اتفاق نيفتاد و حتي يكي از معتبرترين فستيوال‌هاي بين‌المللي فيلم كه به برندي سينمايي براي كشورمان تبديل شده بود، با نبود مديريت صحيح به قهقرا رفت. 
 
در همين راستا، «سينما ژورنال» در گزارشي مي‌نويسد: «اينكه اين ۹ نفر در جلساتي كه برگزار كردند چه رهنمودها و تصميماتي را براي ارتقاي سينماي كودك گرفته‌اند، مشخص نيست و حتي برخلاف گفته شش ماه قبل فرشته طائرپور از اعضاي حاضر در شورا نه تنها اكران ويژه كودك راه نيفتاده است كه در همه اين دو سال مهجوريت عجيب و غريب فيلم‌هاي كودك در تخصيص سالن‌هاي كافي براي نمايش آنها را شاهد بوده‌ايم. اما آنچه مشخص است اينكه بالاخره يكي از اعضاي اين تيم ۹ نفره شوراي سياستگذاري يعني فرشته طائرپور توانست بعد از مدت‌ها تهيه‌كنندگي را تجربه كند، آن هم با فيلمي به نام «خاله قورباغه» كه گويا هم با حمايت فارابي و هم در سوله نهاد رياست جمهوري را براي توليد همراه داشته است.» 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *