پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴۰
سخنان صریح عارف در جمع دانشجویان:

نماينده‌اي كه وعده رفع ‌حصر داده، شایستگی نمایندگی ندارد

دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 686096
ما در آن شرايط مي‌دانستيم كه مار در آستين‌مان پرورش مي‌دهيم ولي شرايط را در نظر بگيريد كه چه شرايطي بود. ما در سال ۹۴ در چه شرايطي بوديم كه مجبور شديم، تعامل كنيم.
نماينده‌اي كه وعده رفع ‌حصر داده، شایستگی نمایندگی ندارد
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا عارف كه در جمع انجمن اسلامي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه اصفهان سخنراني مي‌كرد، به صحبت‌هاي برخي دانشجويان در مورد وعده‌هايي كه در انتخابات ۹۴ ازسوي نامزدهاي اصلاح‌طلب و اعضاي «ليست اميد» مطرح شده بود، پاسخ داد و در اين رابطه گفت: اگر بخواهيم صادقانه بگوييم، بايد تاكيد كنم كه بسياري از نمايندگان وظايف خودشان را نمي‌دانند. ممكن است با اين نيت بگويند اگر نماينده اين شهر شوم، در طول 4 سال مي‌توانم همه مشكلات شهر را حل كنم اما وقتي كه به مجلس راه مي‌يابند، متوجه مي‌شوند كه حل بسياري از مشكلات و مسائل وظيفه آنها و در اختيارشان نبوده است و يك نماينده مجلس فقط وظيفه قانونگذاري و نظارت دارد.

به گزارش جهان نيوز، او ادامه داد: اين شرايط براي دولت نيز هست البته ما اعتقادمان بر اين است كه دولت‌ها بايد به اندازه‌اي وعده بدهند كه بتوانند به آن عمل كنند. شرايط دولت‌ها متفاوت است، شرايط دولت اول آقاي روحاني با دولت دوم كاملا متفاوت است. ما اين تفاوت شرايط را درك مي‌كنيم ولي در عين حال خيلي هم گلايه داريم؛ بر فرض مثال مي‌دانيد چقدر ما و نمايندگان استان اصفهان تلاش كرديم تا اينكه رضايي استاندار اصفهان شد.

رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان همچنين با اشاره به بخش ديگري از سخنان دانشجويان در مورد وعده رفع حصر گفت: نماينده‌اي كه وعده رفع ‌حصر داده، خلاف گفته است؛ هر كس كه بوده است، شايستگي نمايندگي را ندارد، چراكه رفع حصر جزو وظايف نمايندگي نيست؛ در عين حال ما رفع حصر را به عنوان يك مساله ملي كه انسجام ملي را بالا مي‌برد؛ مورد پيگيري قرار داديم، كارگروه تشكيل داديم و به جاهايي نيز رسيديم و حتي در جلسه‌اي كه با آقاي روحاني داشتيم، وي تاكيد كرد كه از حصر پوسته‌اي بيشتر باقي نمانده است و درواقع روند، روند قابل‌قبولي بود. البته ما اعتقاد داشتيم كه بايد اين موضوع تا الان حل مي‌شد و اگر كاره‌اي بوديم آن را حل مي‌كرديم البته ملاحظات ديگري نيز بوده است ولي در هر حال ما معتقديم با سعه‌صدر بايد مسائل را حل كرد.

در انتخابات مجلس دهم مي‌دانستيم مار در آستين پرورش مي‌دهيم
رييس فراكسيون اميد با اشاره به انتقادات درمورد تعامل فراكسيون اميد در انتخابات مجلس دهم با ساير گروه‌هاي سياسي گفت: ما در آن شرايط مي‌دانستيم كه مار در آستين‌مان پرورش مي‌دهيم ولي شرايط را در نظر بگيريد كه چه شرايطي بود. ما در سال ۹۴ در چه شرايطي بوديم كه مجبور شديم، تعامل كنيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر و باتوجه به آن تجربه، تا الان شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان جمع‌بندي‌اش اين است كه ائتلاف نكنيم، چراكه نتوانستيم مطالبات مردم را پاسخ دهيم. ما مدعي هستيم كه در مجلس اكثريت را داريم اما همين امروز در طرح خط‌مشي، اداره و نظارت بر سازمان صداوسيما 4 راي كم آورديم. ما زورمان ۱۱۰ راي است. در اين طرح ۱۱۰ راي آورديم و رقبا ۸۷ راي آوردند، 4 راي كم آورديم. درست است ما اكثريت مجلس هستيم، ولي اكثريت نسبي هستيم و 3 فراكسيون ديگر نيز در مجلس هستند و هيچ فراكسيوني نمي‌تواند بدون تعامل با ساير فراكسيون‌ها و تعامل با آنها به نتيجه برسد.

 
در انتخابات مجلس يازدهم ائتلاف نمي‌كنيم
عارف تاكيد كرد: شعاري كه در گفتمان اصلاحات در دهه ۹۰ داده شد، درست‌ترين راهبرد ما بود. ما به راحتي در حال حاضر با رقيب در فضاي دوستانه مي‌نشينيم، صحبت و همفكري مي‌كنيم و بحث جدي انتخابات اسفند را دو جريان با هم داريم كه چه كار كنيم اميد بدهيم، چه كار كنيم ۲۰ هزار كانديدا نيايند و مطالبات مردم را بالا ببرند و حتي به اين نتيجه رسيديم كه منشور اخلاقي و ميثاق اخلاقي مشترك بنويسيم كه اين خودش يك پيشرفت بزرگ است؛ براي ما پيشرفت است، چراكه نگاهي كه به بچه‌هاي اصلاح‌طلب مبني بر برانداز يا بي‌دين مي‌شد، ديگر نمي‌شود.

رييس فراكسيون اميد با تاكيد بر اينكه راهبرد ما اين است كه ائتلاف نكنيم، گفت: شوراي عالي اصلاح‌طلبان تا اينجا به اين نتيجه رسيده كه ليست اصلاح‌طلبانه باشد؛ چراكه ما در مجلس و بيرون از مجلس نيروهاي خوبي داريم و اميدواريم با تعامل با هيات‌هاي نظارت اين هيات‌ها منطقي‌تر برخورد كنند.

عارف ادامه داد: شوراي عالي اصلاح‌طلبان در حال حاضر تقريبا تصميماتش را گرفته و در حال ساماندهي استان‌هاست. در برخي استان‌ها انسجام حفظ شده و انتظار ما اين است كه در استان‌ها انسجام‌بخش باشند.

او خاطرنشان كرد: ما مي‌توانيم دانشجويان را به ميدان بياوريم و با آنها موفق عمل كنيم؛ چراكه همه دستاوردهاي‌مان در دهه ۶۰ را مرهون دانشجويان هستيم الان تقاضا داريم كه دانشجويان به ميدان بيايند، ايثار كنند و تحمل كنند. ما پيگير مشكلات مردم هستيم شايد گزارش ندهيم ولي براي عدم ارايه گزارش نيز دليل داريم، چرا كه معتقديم تا كار به نتيجه نرسد نبايد گزارش بدهيم و اگر خداي ناكرده گزارشي بدهيم كه بخواهد يأس را به جامعه تزريق كند، درست نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
امتیاز میدی که چه امتیازی بگیری؟! بازم کاسبی؟!
کورش بزرگ نیا
Italy
از نمایندگانی که از راه لیستهای فله ای وارد مجلس می شوند انتظار هر چیزی را داشته باشید الا نمایندگی؛ الی و علی برکت الله ...
فقط جهادیها. فقط انقلابی ها. نه اصلاح طلب؛ نه اصولگرا؛ نه انحرافی؛ فقط ولایت؛ فقط نمایندگان انقلابی و جهادی.
2020
Iran, Islamic Republic of
انشاالله مردم ایران از خواب غفلت بیدار شده و برای همیشه اصلاحطلبان، این نفوذی های خسارت محض را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.
Iran, Islamic Republic of
اصول گرا واصلاح طلب امتحان خود را پس دارن ومردم اعتمادی به این احزاب ندارند
Iran, Islamic Republic of
باند انحرافی رو هم اضافه کن. من انقلابیم
Iran, Islamic Republic of
درسته اصولگراها خطاهای زیادی داشتند ولی انصاف نیست اونها رو با اصلاحطلبها مقایسه کرد
...
Canada
انشاله ملت ایران از خواب غفلت بیدار شده و به این نتیجه رسیده باشند که اصلاح طلب و اصولگرا دو روی یک سکه هستن، که فقط منفعت خودشون رو در نظر می گیرن
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
استفاده ابزاری از دانشجویان توسط اصلاح طلبان فرصت طلب وفرصت سوزی های چهار ساله وهشت ساله
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای هم که معمولا اثری ازش نیست وهر وقت هم سروکله اش پیدا میشه ،تنها دغدغه اش انتخابات بعدی (حالا هر انتخاباتی باشه ) هست وپیروزی قبیله اش به هر صورتی در ان =ایضا شایستگی نمایندگی نداره !اُفتاد ؟!
Iran, Islamic Republic of
باز نزدیک انتخابات شد وایشان دردمند شدند ! شما توی این گرانیها کجا بودی؟!حرفی زدی؟
Iran, Islamic Republic of
از لیست فله ای های امید هیچ بخاری برای مردم تابحال بلند نشده است ....
Iran, Islamic Republic of
انتظار نداریم بخاری از اینها بلند شود ضربه نزنند به ملت و حقوقشان را با پاداش آخر سال بگیرند و هیچ دم برنیاورند ما خوشحالیم همین امروز مصاحبه ایشان را در سایت عصر ایران میخواندم گفته بود اگر آمریکا صلاحیت مذاکره داشت از برجام خارج نمیشد و بلا فاصله میگوید چقدر خوب بود بعد از برجام در همه زمینه‌ها شما بخوانید موشکی حقوق بشر شورای نگهبان و سند 2030 ایران وارد مذاکره با غربیها میشد تناقض آشکار در دو سطر واقعا خیلی تاسف خوردم که این فرد نماینده ملت ایران در مجلس است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هنوزم فکر می کنی که میتونبد تو انتخابات دور بعد تو مجلس باشین...
مندلی
Iran, Islamic Republic of
...
مندلی
Iran, Islamic Republic of
مثل این که قرار شده یه جایی هم در مجلس به زاکانی بدهند ...!!!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
اینها دردشان درد مردم نیست اصلا نمیدانند کشور را با برجام نافرجام به کجا کشاندن قیمت مسکن وگوشت و مرغ وعلی برکت الله فقط و فقط دردشان رفع حصر وربنای شجریان ؟؟!! و دانشجو را فقط موقع انتخابات میخواهند فراکسیون امید در مجلس بیشتر وکیل الدوله بودند تا وکیل مردم؟!!
Iran, Islamic Republic of
آقای عارف! کسانی که برای براندازی جمهوریت در کشور لشکر کشی کرده و 8 ماه کشور را به آشوب کشیدند نباید آزاد باشند. آقای عارف! شما در بهترین دانشگاههای دنیا درس خوانده و هیئت علمی دانشگاه شریف هستید... اما متاسفم برای این که از خالقان تئوری داماد لرستان و فرزند آذربایجان حمایت میکنید.
United States
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعا از دید ... اصلاحاتچی ها مشکلات کشور کدامند؟؟؟...
امیر
Iran, Islamic Republic of
اقای عارف بیشترین شانس رو برای رای اوردن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ دارند.
....
Iran, Islamic Republic of
........پنبه دانه..........
اصغر
Mozambique
یه کمدین هم تو اوکراین همینجوری الکی رئيس جمهور شد.
Iran, Islamic Republic of
اون لا اقل یک هنری داره و ژن طنز پردازیش قویه ولی ما همین جوری الکی ژنمان برتره!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به مردم دروغ گفتيد و صادقانه نميگوييد بدنبال چه هستيد وهر گروه مخالف نظام پرچم بزند اين عده جمع ميشوند چه به اصطلاح اصلاح طلب چه سلطنت طلب وچه منفعت طلب و!!!!!!! فرقي نميكند اين هنر شما نيست عده اى را به خيابان بياوريد. براى رفع حصر بايد محصورين به اشتباه وخيانت خود رسما اعتراف كنند كه انرا هم شما ودوستانتان نميگذاريد.
Iran, Islamic Republic of
صددرصد هم آن نماینده و تمام کساو گچ گرفتنی که چه وعده رفع حصر و چه خواستار رفع حصر شیطان راتده شده هستند که لباقت وشایستگی نمایندگی ملت راندارن بلکه لبافت چوپانی گوسفند ها راهم ندارندباید گذاشته شان لای جرز دیواروگچ گرفت تا اثری از آنها نباشد
سجادحسيني
United States
بيچاره ومفلوك مردمي كه بصورت فله اي راي ميدن ...
Iran, Islamic Republic of
مردم باید منبعد کاملا هوشیار بوده و فریب : لیست فله ای های امید و امثال اینها را که قرار است با نام دیگری مجددا به مجلس بروند را نخورند ..
Iran, Islamic Republic of
یکنفر حداقل اگر می تواند یک مورد از خاصیت لیست فله ای های امید را (به سرکردگی عارف) که تاکنون اینها برای مردم و مملکت داشته اند را نام ببرد و بگوید چیست ؟
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط وکیل الدوله
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اقازاده ( ژن برتر ) در رابطه با اختلاس هایش چی شد ؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ایا نمایندگان حزب فله ای امید که برای گرفتن عکس با موگرینی توی مجلس داشتند خودشان را می کشتند و تعدادی از انها از ذوق شان برای عکس گرفتن چندین بار غش کردند ایا صلاحیت دارند؟ علی برکت الله .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از حالا فله ای های امید شروع کردند .
سعيد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شما با این ژن برتری که داری نباید اینقدر فراموشکار باشید، تا همین اواخر کلمه رفع حصر از زبان شما نمی افتاد و اولویت مهم و پز روشنفکریتان بود.
Iran, Islamic Republic of
....
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
این وکیل لدوله ها با سفره و ضعیت اقتصادی مردم اصلا کاری ندارند فقط رفع حصر-کنسرت-اجرای 2030-تصویب fatf-ربنای شجریان-حضور زنان در ورزشگاه -دیوار-کف گرگی-سلفی حقارت-تعریف و تمجید از برجام- بتن نمودن تمام نقاط قوت کشور -مذاکره و اجرای یک طرفه آن-حمایت از واردات مشابه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانجات و وابستگی هرچه بیشتر کشور کار دارند