يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مشعل گاز در زاهدان شعله‌ور شد

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 505314
​مشعل گاز پیش از ظهر امروز با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت نمادین در میدان گاز شهرستان زاهدان روشن شد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مشعل گاز پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به صورت نمادین در میدان گاز شهرستان زاهدان روشن شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح پروژه گازرسانی ایرانشهر به زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه ایجاد خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به طول 262 کیلومتر از شهریورماه سال 92 با اعتبار 7 هزار و 500 میلیارد ریال آغاز شد.

محمدحسن طهرانی با اشاره به اینکه این پروژه در یک سال اخیر با سرعت بسیار بالایی پیشروی داشت، افزود: 1350 کیلومتر شبکه گازرسانی درون شهری برای زاهدان پیش‌بینی شده و تاکنون همه مطالعات و طراحی‌های این شبکه بر‌اساس روش‌های روز انجام شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: گازرسانی به منازل در یک برنامه 4 ساله در همه محله‌های زاهدان انجام می‌شود و "بلوار جمهوری، بلوار بزرگمهر، بلوار دانشجو، خیابان دانشگاه و منطقه زیباشهر" نخستین محل‌هایی هستند که از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعداد 5 هزار مشترک در سال 95، تعداد 30 هزار مشترک در سال 96، تعداد 30 هزار مشترک در سال 97، تعداد 25 هزار مشترک در سال 98 و در نهایت 20 هزار مشترک در سال 99 در سطح شهرستان زاهدان از اشتراک گاز بهره‌مند می‌شوند.

طهرانی با اشاره به اینکه گازرسانی به نیروگاه گازی زاهدان در اولویت قرار دارد، ادامه داد: نیروگاه گازی زاهدان با ظرفیت اسمی 225 مگاوات تامین کننده حدود 10 درصد برق مصرفی استان است و با توجه به اینکه مصرف ساعتی نیروگاه 100 هزار مترمکعب در ساعت است، با در مدار قرار گرفتن این نیروگاه سالانه حدود 480 میلیون لیتر فرآورده نفتی صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 جایگاه CNG برای سطح شهر زاهدان پیش‌بینی شده، افزود: در این راستا منتظر ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم ولی متاسفانه تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *