دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

روحانی:برنامه‌ی گازی ایران به نفع سلامت‌بشر

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 457338
رئیس جمهور صادرات گاز به آسیا، اروپا و کشورهای همسایه را از برنامه های دولت نام برد و گفت: ایران برای تولید، صادرات و LNG قدم های مهمی برخواهد داشت که به نفع سلامت بشر و محیط زیست خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز که امروز در تهران برگزار شد،  در جمع خبرنگاران گفت: سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز دقایقی پیش پایان یافت.
 
وی ضمن تشکر از همه هیئت های نمایندگی از ۱۷ کشور عضو مجمع صادر کنندگان گاز افزود: در این اجلاس کشور آذربایجان به ناظرین این مجمع اضافه شد بنابراین از این پس ۷ کشور عضو ناظر مجمع  گاز است.
 
روحانی گفت: اولین اجلاس سران در دوحه بود. دومی در مسکو و اجلاس سوم در تهران برگزار شد و در جلسه امروز تصویب شد که اجلاس بعدی در بولیوی برگزار شود.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه برگزاری این مجمع برای ایران اهمیتی خاص دارد، تصریح کرد: این اجلاس اولین اجلاس بین المللی پس از برجام است و نشان می دهد که کشورها در پی ارتباط با ایران هستند.
 
وی افزود: ۹ تن از سران کشورها در این اجلاس حضور داشتند و دیگر کشورها بجز یکی دو تا در سطح وزرا شرکت کرده بودند و شاهد سخنرانی ۲۲ نفر از سران هیئت ها در این اجلاس بودیم.
 
روحانی با اشاره به این مطلب که مسئله گاز به دلیل سوخت پاک اهمیت فوق العاده ای دارد، گفت: با توجه به اینکه سال ۲۰۱۵ سال محیط زیست است نشان از این دارد که همه دنیا به مسئله سوخت پاک و محیط زیست توجه کرده است.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه باید پایدار باشد و توسعه ای که توأم با محیط زیست نباشد نمی تواند تداوم یابد و سوخت مردم با سوخت فسیلی به خوبی تامین نمی شود.
 
وی همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدن به انرژی تجدیدپذیر گفت: البته ما برای رسیدن به انرژی تجدیدپذیر راه طولانی در پیش داریم که این پل می تواند صنعت گاز باشد تا ما به تکنولوژی انرژی تجدیدپذیر دست بیابیم ودر این مدت باید بتوانیم از گاز به بهترین نحو استفاده کنیم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران بالاترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد ادامه داد: هنوز ما به وضعیت مطلوب تولید  نرسیده ایم اما در نظر داریم تا دو سال آینده به رقم هزار میلیون متر مکعب تولید گاز برسیم که الان حدود ۶۰۰ هزار متر مکعب است.
 
روحانی تاکید کرد: باید در تولید گاز حرکت سریعتر داشته باشیم و بهره وری را بالا ببریم. در مصرف صرفه جویی کنیم تا بتوانیم بر صادرات گاز بیفزاییم.
 
وی صادرات گاز به آسیا، اروپا و کشورهای همسایه را از برنامه های دولت نام برد و گفت: در اجلاس امروز سران بیشترین تاکید بر این بود که همکاری ها و هماهنگی ها میان کشورهای صادر کننده هم در بازار و هم در فناوری های مورد نیاز افزایش یابد.
 
رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز خاطرنشان کرد: حدود ۷0 درصد از گاز جهانی در اختیار این کشورها  است. بنابراین این کشورها اهمیت فوق العاده ای در زمینه گاز و انرژی می توانند داشته باشند و در زمینه انرژی تاثیرگذار هستند.
 
روحانی با ابراز خشنودی از دبیرکل ایران بر مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت: خوشحالم باز این دبیرکلی در اختیار ایران قرار گرفت و دبیرکلی آقای عادلی ادامه پیدا کرد.
 
وی افزود: خوشحالیم که سه اجلاس گاز (در سطح کارشناسان، وزرا و سران) در این چند روز در کنار هم قرار گرفت و ما تولید کنندگان گاز همکاری هایمان را ادامه می دهیم.
 
رئیس جمهورتاکید کرد: ایران برای تولید، صادرات و LNG قدم های مهمی برخواهد داشت که به نفع کشور، همسایگان، سلامت بشر و محیط زیست خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در این زمینه راهمان را ادامه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *