جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازخوانی یک پروپاگاندای انتخاباتی به نام گاز

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 660867
در حالی که گازرسانی به سیستان و بلوچستان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای حسن روحانی تبلیغ شد که وزارت نفت اکنون پس از 2 سال می گوید فقط به دو ناحیه از 7 ناحیه زاهدان گازرسانی شده است.
به گزارش جهان نيوز، در اسفند ۹۵ یعنی ۳ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی سفر به سیستان و بلوچستان را دستور کار قرار داد و همزمان اعلام شد که گاز به زاهدان رسیده است.
 

از آنجا که سیستان و بلوچستان از استان های محروم کشور و تنها استانی بود که گاز نداشت، این خبر یک دستاورد بزرگ برای دولت محسوب می شد.

در حالی که کمتر از ۱۰۰ روز تا انتخابات باقی مانده بود، خبر گازدار شدن سیستان و بلوچستان از طریق بیلبوردهای فراوان نه تنها در این استان، بلکه در نقاط پرتردد پایتخت هم نصب شد.

 
در این بیلبوردها نوشته شده بود: «گاز به زاهدان رسید؛ وفای به عهد دولت تدبیر و امید با مردم سیستان و بلوچستان»

در آن زمان، میزان صحت جزئیات این خبر مورد سوال برخی رسانه ها قرار گرفت اما مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان یک ماه مانده به انتخابات اعلام کرد: «گاز به زاهدان رسیده و علمک‌ها در حال نصب است.»

 

در حالی که انتشار تصاویری از زاهدان، صحت و سقم خبر را مورد سوال قرار داده بود، این مسئول دولتی با اعلام جزئیات خبر، در آستانه انتخابات خیال همه را بابت دستاورد بزرگ حسن روحانی راحت کرد!

انتخابات خرداد ۹۶ پایان یافت و حسن روحانی بیش از ۷۲ درصد آراء مردم سیستان و بلوچستان را از آن خود کرد.
 

تازه پس از انتخابات بود که زخم گاز در سیستان و بلوچستان سر باز کرد و نه تنها سایر شهرهای این استان، بلکه بخش عمده‌ای از مردم زاهدان هم همچنان خود را در صف کپسول گاز یافتند.

حالا دیگر بیش از یک سال و نیم از انتخابات گذشته و دیگر کسی برای عمل به وعده ها عجله ندارد.

شاید مدیران دولتی سیستان و بلوچستان دیگر به یاد نیاورند که با چه آب و تابی با انتشار تصاویر متعدد، خبر از واگذاری انشعاب گاز در منازل زاهدان، وفای به عهد دولت تدبیر و امید، نصب علمک‌های گاز و ... می‌دادند.

اما وزارت نفت حسن روحانی اکنون پس از یک سال و نیم، دیگر باکی ندارد که اعلام کند: «فقط به ۲ ناحیه از ۷ ناحیه زاهدان گازرسانی شده است»؛  بقیه شهرستان ها پیشکش!
 

هنگامی که در ایام منتهی به انتخابات (اسفند ۹۵)، از وفای به عهد دولت تدبیر و امید در مورد گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان سخن می گفتند، شاید کسی تصور نمی کرد میزان تفاوت از سخن تا عمل تا آنجا باشد که اکنون در ایام پایانی سال ۹۷، فقط به ۳ شهرستان از ۱۹ شهرستان این استان گاز رسیده باشد و توزیع گاز در همان ۳ شهرستان هم کامل نشده باشد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *