جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

سردمداران جنگ/تصاویر

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 502646
سوخت ماشین جنگ، "اسلحه" است؛ اسلحه‌ای که در سال‌های اخیر تجارت قانونی و نیز غیرقانونی آن به شدت افزایش یافته و سال‌های آغازین هزاره سوم را به سال‌های درگیری و جنگ‌های پایدار و ناپایدار در اقصی نقاط جهان تبدیل کرده است.
سردمداران جنگ/تصاویر


به گزارش جهان نيوز، سوخت ماشین جنگ، "اسلحه" است؛ اسلحه‌ای که در سال‌های اخیر تجارت قانونی و نیز غیرقانونی آن به شدت افزایش یافته و سال‌های آغازین هزاره سوم را به سال‌های درگیری و جنگ‌های پایدار و ناپایدار در اقصی نقاط جهان تبدیل کرده است. آمارهای خشونت و کشتار مسلحانه در جهان ناامیدکننده است.

هر ساله حدود  12  میلیارد فشنگ در سراسر جهان تولید می‌شود. روزانه حدود 1500 نفر قربانی خشونت‌های مسلحانه هستند و در اثر این خشونت‌ها اکنون بیش از 43 میلیون نفر در سراسر جهان بی خانمان و آواره شده‌اند .  بصورت میانگین در هر دقیقه یک انسان در دنیا جانش را به دلیل خشونت‌ها و درگیری‌های نظامی از دست می‌دهد.

وقوع این جنگ‌ها به تجارت اسلحه و تجهیزات نظامی رونق ویژه‌ای بخشیده است.امروزه سوداگری اسلحه اولین شاخه بزرگ اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد. ازحجم کل تجارت جهانی در سال حداقل 16 درصد آن مربوط به تجارت اسلحه است. به عبارت دیگر، تقریباً روزی بیش از دو میلیارد دلار صرف اسلحه می‌شود.

این در حالیست که اگر هر سال فقط 40 میلیارد دلار صرف مبارزه با بیسوادی و فقرزدایی شود، پس از ده سال جهل و فقر ریشه کن شده و تمامی مردم دنیا از سواد و بهداشت و تغذیه کافی برخوردار می‌شوند. جنگ برای دلالان سلاح، بازار پر سودی است و فروش سلاح از سوی تاجران سلاح همیشه مورد توجه دلالان و جنگ‌افروزان بوده است.

بنابراین در جهان امروزی، نبود جنگ، رویایی دوردست برای مردم جهان خواهد بود چرا که نفوذ اسلحه‌سازان بزرگ دنیا در امور سیاسی و تصمیم‌گیری‌های کلان، گسترده و ساختاری است . 

به طوری که بخش بزرگی از ساختارهای رسمی و غیر رسمی قدرت را تولیدکنندگان سلاح کنترل و اداره می کنند.
پنج کشور آمریکا، روسیه، آلمان، چین و فرانسه سه چهارم صادرات اسلحه جهان را در سطح بین‌المللی در طول سالهای گذشته به نام خود کرده‌اند.

چین توانسته در پنج سال اخیر سهم خود را تا سه برابر افزایش دهد و از فرانسه سبقت گیرد. این کشور هم‌اکنون نیز در حال پیشی‌‌گرفتن از آلمان به منظور تبدیل‌شدن به سومین فروشنده اسلحه  در سطح جهانی می‌باشد.


بنا به تحقیقات موسسه صلح بین المللی استکهلم، در مجموع فروش اسلحه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با ۱۴ درصد افزایش نسبت به پنج سال گذشته خود همراه بوده‌است. و این میزان افزایش بین سالهای 2013 تا 2015 به میزان سی درصد افزایش یافته است.

*ما عادت داريم سياستمداران را پشت تريبون، در حال مصاحبه با خبرنگاران يا در زمان سخنرانى ببينيم، اما با اين عكس ها براى يكبار هم كه شده آنها را به عنوان توليدكنندگان و اعضاى مافياى اسلحه، بخشى از اين باند آدمكشى وسيع و عاملان فقر و گرسنگى انسانها را ببينيد.



ملك فهد پادشاه عربستان يك قبضه سلاح كلاشنيكف از جنس طلا به صدام حسين هديه مى دهد





ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه


ملكه انگليس در حال شليك با يك مسلسل پيشرفته



كيم جونگ اون، رهبر كره شمالى


باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا


آدولف هيتلر در حال بازديد از مخوف ترين سلاح ساخت خود




جورج بوش پدر


آنگلا مركل، صدراعظم آلمان



اردوغان رييس جمهور فعلى تركيه و عبدالله گول رييس جمهور پيشين با لباس و ژست مخصوص خلبان ها در كابين يك جت جنگى


بيل كلينتون رييس جمهور پيشين آمريكا



وينستون چرچيل نخست وزير اسبق انگليس. نام اين مرد بر روى برخى از معروفترين انواع سلاح نهاده شده است.

 
منبع:كانال عكاسى مستند و خيابانى

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *