شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
هفته بیست و یکم لیگ برتر

استقلال3-پرسپولیس2؛ جوان‌های آبی تنور لیگ را سرخ‌تر کردند

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 502511
جوان‌های استقلال با بازی هوشمندانه و فرصت‌طلبی در نیمه اول 3 گل وارد دروازه صدرنشین لیگ کردند و نتیجه‌ای باورنکردنی را به ثبت رساندند تا تراکتور دوباره امیدوار شود.
استقلال3-پرسپولیس2؛ جوان‌های آبی تنور لیگ را سرخ‌تر کردند
به گزارش جهان نيوز؛ در این دیدار جذاب و تماشایی ابتدا پرسپولیس توسط سروش رفیعی(5) به گل رسید اما استقلال با گل‌های اسماعیلی(17)، قربانی(18) و کاوه رضایی(44) سه گل غافلگیرکننده را وارد دروازه پرسپولیس کرد. قرمزها در دقیقه 1+90 یکی از گل‌ها را توسط سیدجلال حسینی جبران کردند این صحنه منجر به دریافت کارت زرد دوم و اخراج سیدمهدی رحمتی شد. پرسپولیس با 47 امتیاز همچنان صدرنشین لیگ است و استقلال با 37 امتیاز در رده سوم لیگ ابقا شد.


هفته بیست و یکم لیگ شانزدهم، شنبه 24/11/95، ساعت 15، ورزشگاه آزادی
داور:علیرضا فغانی / کمک ها:محمد منصوری،سعید علی نژادیان
 
استقلال:
 سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی
سرمربی: علیرضا منصوریان 
 
پرسپولیس:
 علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، رامین رضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
 اخطار:
 امید ابراهیمی(23) - رابسون جانواریو(27) - فرشید اسماعیلی(74) - مهدی رحمتی(90+2(90+3)) از استقلال
 حسین ماهینی(39) - سید جلال حسینی(90+2) از پرسپولیس
 
اتفاق ویژه :
 دربی هشتاد و چهارم مجموعه ای از اتفاقات ویژه را در خود داشت، اینکه آبی پوشان پس از گل زودهنگامی که دریافت کرد نترسید و سه بار موفق شد دروازه حریف را باز کند. 
منصوریان بازهم به برانکو نباخت موفق شد در برابر این مربی به پیروزی برسد. 
علیرضا بیرانوند که در پانزده بازی گذشته سه بار دروازه خود را باز شده دیده بود در این دیدار نیز سه بار اسیر حریف شد. 
پرسپولیسی ها که آخرین بار در سال 90 موفق به برتری شده بودند پس از مدت ها توانستند در برابر حریف دیرینه خود به پیروزی برسند. 
مهدی رحمتی در دقایق وقت های اضافه از میدان اخراج شد تا یک بازیکن درون دروازه این تیم قرار بگیرد. 
و البته حواشی و درگیری بسیاری که در پایان بازی اتفاق افتاد و باعث شد تا این بازی دیدنی با اتفاقات ناخوشایند به پایان برسد.

شرح گل
استقلال صفر ـ پرسپولیس 1(دقیقه 5 ـ سروش رفیعی): یک و دو امیری با محسن مسلمان و پاس فوق‌العاده مسلمان به دهانه دروازه با تک ضربه سروش رفیعی به سرعت تبدیل به گل اول این مسابقه شد.
 
استقلال 1 ـ پرسپولیس1(دقیقه 17 ـ فرشید اسماعیلی): هافبک آبی‌ها روی یک توپ برگشتی با شلیک سهمگین از پشت محوطه جریمه به شکلی تماشایی دروازه علیرضا بیرانوند را روی پاشنه چرخاند تا بازی با تساوی منجر شود.
 
استقلال 2 ـ پرسپولیس1(دقیقه 19 ـ علی قربانی): یک بار دیگر فرشید اسماعیلی با نفوذی از سمت راست دفاع پرسپولیس توپ را به صورت عرضی به روی دروازه پرسپولیس فرستاد علی قربانی با قطع توپ و ضربه سری تماشایی بازی را به سود استقلال کند.

استقلال 3 ـ پرسپولیس1(دقیقه 44 ـ کاوه رضایی): کاوه رضایی با نفوذ به محوطه جریمه در مقابله با محمد انصاری توپ را به روی پای چپش آورد و با ضربه‌ای تماشایی برای سومین‌بار علیرضا بیرانوند را تسلیم کرد.

استقلال 3 ـ پرسپولیس2(دقیقه 3+90 ـ سیدجلال حسینی): با پرتاب اوت بلند وحید امیری و ضربه سر سیدجلال حسینی پرسپولیس به گل دوم رسید.

دقایق حساس:
نیمه اول:

دقیقه 3 – اولین حرکت بازی توسط پرسپولیسی ها اتفاق افتاد و فرشاد احمدزاده بعد از چند پاس توانست با استارتی به موقع خود را به زمین آبی ها برساند اما سانتر ناقص او اولین فرصت بازی را از پرسپولیسی ها گرفت.
دقیقه 6 – اولین حرکت آبی ها پس از باز شدن دروازه در این دقیقه شکل گرفت و حمله سریع این تیم از جناح راست با ارسالی روی دروازه پرسپولیسی ها ادامه یافت اما بیرانوند با خروج به موقع توانست این توپ را از آن خود کند. 
دقیقه 8 – دو خطای پی در پی از سوی بازیکنان استقلال باعث شد تا سرخ پوشان پشت محوطه این تیم حضور پیدا کنند اما در نهایت از هیچکدام از فرصت ها استفاده ای نبردند. 
دقیقه 11 – یک ارسال دیدنی از سوی امیری در محوطه استقلالی ها با ضربه سر به موقع طارمی دروازه رحمتی را به شدت به خطر انداخت اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 12 – اشتباه دو مدافع پرسپولیسی ها در جناح چپ باعث شد تا آبی پوشان توسط حیدری به موقعیت خوبی برسند اما سانتر او در این صحنه سودی برای استقلالی ها نداشت و شوت نورافکن نیز ابتدا توسط حسینی و سپس بیرانوند مهار شد. 
دقیقه 17 – حرکت دیگری از پرسپولیسی ها و این بار از میانه مدافعان استقلال صورت گرفت اما پیش از آنکه رضاییان بتواند استفاده ببرد داور به نشانه خطا در سوت خود دمید. 
دقیقه 23 – پس از توفان چند دقیقه استقلالی ها و پیش افتادن آنها از حریف خود، امید ابراهیمی در میانه میدان با خطایی روی حسین ماهینی اولین اخطار بازی را از آن خود کرد.
دقیقه 26 – تکل خطرناک رابسون جانواریو روی پای وحید امیری برای این مدافع برزیلی یک کارت زرد به همراه داشت.
دقیقه 30 – ضربه ایستگاهی برای پرسپولیسی‌ها را رامین رضاییان به محوطه جریمه استقلال ارسال کرد که ضربه مهدی طارمی با فاصله‌ای بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 32 – حرکت زیبای سروش رفیعی باعث رسیدن توپ به طارمی رسید و او نیز شوت خود را روانه دروازه رحمتی کرد اما این توپ توسط کاپیتان آبی ها مهار شد. 
دقیقه 33 – کاوه رضایی در حالی که می توانست با ضربه ای محکم دروازه سرخ پوشان را به خطر بیندازد نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند. 
دقیقه 33 – یک فرصت شوتزنی دیگر برای استقلالی ها به وجود آمد و این بار علی قربانی نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ را به بیرون زد.
دقیقه 35 – ارسال خطرناک امید ابراهیمی به درون محوطه جریمه پرسپولیس را مهدی طارمی به کرنر فرستاد.
دقیقه 36 – هجوم پرسپولیسی‌ها به سمت دروازه استقلال و توپی که درون محوطه جریمه این تیم به محسن مسلمان رسید، موقعیت خوبی برای به تساوی کشیدن بازی بود که ضربه مسلمان پس از برخورد به خسرو حیدری برگشت داده شد. در ادامه ارسال او هم ثمری نداشت و مدافعان استقلال توپ را برگشت دادند.
دقیقه 37 – حمله سریع پرسپولیسی ها در محوطه جریمه باعث رسیدن توپ به مسلمان شد اما ضربه محکم این بازیکن توسط مدافع آبی ها بلوکه شد. 
دقیقه 41 – ضربه ایستگاهی پرسپولیسی‌ها چسبیده به محوطه جریمه استقلال با شوت خوب رامین رضاییان همراه بود که توپ با فاصله‌ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 42 – کاوه رضایی بار دیگر از ضعف پرسپولیس در سمت چپ خط دفاعی استفاده کرد و با فرار پشت مدافعان این تیم وارد محوطه جریمه شد و با ضربه‌ای زمینی گل سوم را برای استقلال به ثمر رساند.
دقیقه 2+45 – ارسال پرسپولیسی‌ها به محوطه جریمه می‌توانست گل دوم این تیم را رقم بزند، اما مدافعان استقلال موفق‌تر بودند.
نیمه دوم:
دقیقه 46 – اولین حرکت پرسپولیسی‌ها ، تعادل طارمی در محوطه جریمه بهم می‌خورد ، داور اعتقادی به پنالتی ندارد
دقیقه 47 – خطای امیری روی ابراهیمی در میانه میدان
دقیقه 50 – اولین کرنر پرسپولیس روی حرکت احمدزاده
دقیقه 50 – خطای انصاری روی برزای روی ضدحمله آبی‌ها
دقیقه 50 – ضربه ایستگاهی برای استقلال از سمت راست توسط امید ابراهیمی به محوطه جریمه پرسپولیس ارسال شد که ثمری برای آبی‌ها نداشت.
دقیقه 52 – فرشاد احمدزاده با ارسالی خوب درون محوطه جریمه استقلال مهدی طارمی را صاحب موقعیتی مناسب برای گلزنی کرد. ضربه سر مهاجم پرسپولیس به مدافعان استقلال برخورد کرد که طارمی اعتقاد به خطای هند و پنالتی داشت، اما داور دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 54 – سانتر رضاییان و دومین کرنر برای شاگردان برانکو
دقیقه 57 – سروش رفیعی با پاسی در عمق مهدی طارمی را با مهدی رحمتی تک به تک کرد، اما مهاجم سرخپوشان بازهم نتوانست از موقعیت خود استفاده کند و رحمتی هم توپ او را به خوبی مهار کرد.
دقیقه 59 – برخورد توپ به سر رفیعی چند ثانیه‌ای هافبک پرسپولیس را عذاب می‌دهد
دقیقه 60 – سیدمجید حسینی آماده حضور در ترکیب استقلال می‌شود
دقیقه 60 – برخورد رضایی با رفیعی باعث درگیری خفیف دو بازیکن و تعلل در بازی شد
دقیقه 62 – اولین تعویض استقلال - حسینی بجای قربانی وارد زمین شد
دقیقه 62 – علیپور آماده حضور در ترکیب پرسپولیس می‌شود
دقیقه 63 – ضربه بی‌دقت مسلمان فضای بالای دروازه استقلال را نشانه می‌گیرد
دقیقه 65 – سانتر بلند صادق محرمی به بیرون می‌رود
دقیقه 66 – ضدحمله استقلال ، توقف رضایی توسط مسلمان ، داور اعتقادی به خطا ندارد
دقیقه 68 – اولین تعویض پرسپولیس - علیپور بجای رضاییان وارد زمین شد
دقیقه 68 – ناراحتی شدید رضاییان از تعویض عجیب برانکو
دقیقه 69 – دومین تعویض استقلال - حق‌دوست بجای حیدری وارد زمین شد
دقیقه 72 – سانترهای بد بازیکنان پرسپولیس این تیم را صاحب موقعیتی نمی‌کند
دقیقه 74 – کارت زرد سوم برای استقلال - فرشید اسماعیلی
دقیقه 74 – وحید امیری با حرکت بدون توپ خود پرسپولیسی‌ها را در یک موقعیت خوب قرار داد، اما بازیکنان این تیم نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.
دقیقه 74 – خطای فرشید اسماعیلی روی رفیعی و درگیری جزئی بازیکنان دو تیم
دقیقه 75 – محسن مسلمان ضربه ایستگاهی پرسپولیسی‌ها را به روی دروازه استقلال ارسال کرد که مدافعان آبی‌پوش توپ را به کرنر فرستادند.
دقیقه 76 – پرتاب بطری آب و نارنجک از سوی پرسپولیسی‌ها
دقیقه 79 – حفظ توپ بازیکنان استقلال در زمین خودی
دقیقه 80 – خطای ابراهیمی رو علیپور در آستانه محوطه جریمه استقلال
دقیقه 80 – ضربه بد مسلمان ضربه ایستگاهی پرسپولیس را به هدر می‌دهد
دقیقه 82 – ضدحمله خطرناک استقلال و دخالت به موقع محرمی
دقیقه 84 – دو بازیکن استقلال روی زمین افتادند ، مسلمان بازی را سریع شروع می‌کند که با عصبانیت ابراهیمی بازی کمی شلوغ می‌شود
دقیقه 86 – سومین تعویض استقلال - فرشید باقری بجای اسماعیلی وارد زمین شد
دقیقه 87 – ارسال روی دروازه استقلال با ضربه سر سیدجلال حسینی همراه بود که توپ به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی به مهدی طارمی رسید. مهاجم پرسپولیس در شرایطی که می‌توانست به راحتی به توپ ضربه بزند، بازی نمایشی را به اجرا گذاشت تا قیچی برگردان او هیچ ثمری برای سرخپوشان نداشته باشد.
دقیقه 89 – کرنری دیگر برای سرخ‌ها
دقیقه 90 – سه دقیقه وقت اضافه
دقیقه 2+90 – درگیری لفظی شدید رحمتی و سیدجلال حسینی
دقیقه 2+90 – کارت زرد برای رحمتی و حسینی
دقیقه 4+90 – استقلال ۳ - ۲ پرسپولیس - سیدجلال حسینی
دقیقه 4+90 – اوت بلند امیری و ضربه سر بی‌نقص سیدجلال حسینی
دقیقه 4+90 – شیطنت رحمتی و برخورد او با سیدجلال حسینی و اخراج دروازه‌بان استقلال از بازی
دقیقه 4+90 – کارت زرد برای نورافکن
دقیقه 5+90 – یک تماشاگر وارد زمین شد
دقیقه 5+90 – سیدمجید حسینی در درون دروازه استقلال قرار می‌گیرد. این تیم سه تعویضش را انجام داده است
دقیقه 6+90 – پایان دربی ۸۴ : استقلال ۳ - ۲ پرسپولیس
دقیقه 6+90 – برانکو ایوانکوویچ با منصوریان دست نداد
دقیقه 6+90 – درگیری‌ها بعد از پایان بازی ادامه دارد
بعد از سوت پایان بازی نیز سروش رفیعی کارت زرد گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *