پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
آخرین خبرها و اظهارنظرها

حواشی دربی 84/ محاصره دور زمین توسط یگان ویژه

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 502496
دربی با این شور و حال در حالی تمام شد که مثل همیشه آن چیزی که از این رقابت به خاطر می‌ماند، لحظه‌های ناب آن است نه درگیری‌های بی‌دلیلی که اگر رخ نمی‌داد کلاس بازی از این هم بالاتر می‌رفت.
حواشی دربی 84/ محاصره دور زمین توسط یگان ویژه

17:16: محسن مسلمان که در طول بازی بارها با بازیکنان استقلال مشاجره لفظی داشت در پایان مسابقه نیز قصد داشت به سمت استقلالی‌ها که مشغول خوشحالی بودند برود، اما مهدی طارمی با اصرار مانع این امر شد.
 
17:16: اتفاقات حاشیه‌ای که در اواخر بازی در زمین مسابقه رخ داد باعث شد بعد از به صدا درآمدن سوت داور مسابقه یگان ویژه دور تا دور زمین را در محاصره خود قرار داد تا مانع هرگونه درگیری احتمالی شود.
17:16: علیرضا منصوریان بعد از اینکه خوشحالی‌اش را با هواداران استقلال تقسیم کرد به سوی هواداران پرسپولیس رفته و برای آنها دست تکان داد. برخی پرسپولیسی‌ها برای او دست تکان دادند، اما عده‌ای هم شعارهای تندی علیه او سر دادند.
 
17:15سیدجلال حسینی در پایان بازی همچنان قصد داشت با مهدی رحمتی درگیر شود، اما بازیکنان پرسپولیس او را سریع راهی رختکن کردند.

17:09: سه بازیکن دو تیم بعد از سوت پایان بازی از سوی علیرضا فغانی با کارت زرد جریمه شدند.
 
17:07: تماشاگران آرام آرام در حال ترک زمین آزادی هستند و امیدواریم با شکیبایی بازی امروز بزرگ را جشن بگیرند.

17:06: در حالی که دربی تشویق‌ها در حال برگزاری بود، استقلالی‌ها در یک خط پشت محوطه جریمه ایستادند و به سرکردگی مهدی رحمتی برد را جشن گرفتند.

17:06: پرسپولیسی‌ها هم به نحو عجیبی با وجود شکست در این مسابقه به شادی با هواداران پرداختند و با توجه به برتری در صدرنشینی طوری رفتار کردند که باختشان چندان به چشم نیاید.

17:05: استقلالی‌ها در پایان بازی امروز به سمت هواداران خودی رفته و به شیوه ایسلندی این پیروزی را جشن گرفتند.

17:04: دربی 84 با این نتیجه پرگل و صحنه‌های پرحاشیه بسیار به اتمام رسید.

17:03: ادامه درگیری‌ها در میانه میدان با سوت پایان داور شعله‌ور شد و باز هم سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی به درگیری ادامه دادند که رحمتی روی دوش بازیکنان به سمت هواداران خودی رفت و برد را جشن گرفت.

17:02: مجید حسینی با پوشیدن پیراهن رحمتی دروازه بان تیمش شد تا استقلال ده نفره برده را از خطر نجات دهد که در این لحظات داور خیلی سریع سوت پایان بازی را کشید.

17:00: با بیرون رفتن رحمتی و وقت‌کشی او اعتراض بازیکنان پرسپولیس یکی از هواداران این تیم  خشمگین به میانه میدان دوید تا با رحمتی درگیر شود که توسط طارمی مهار شد.
 
16:59: مهدی رحمتی دروازه بان استقلال بعد از درگیری ادامه‌دار با سیدجلال حسینی دومین کارت زرد دوم خود را گرفت و از بازی اخراج شد.

16:55: علیرضا منصوریان با سبک همیشگی به اندازه دو بازیکن به جنب‌وجوش و فعالیت مشغول است. 

16:54: محسن مسلمان که امروز نمایش خوبی هم ارائه نکرد، یک تنه مسئولیت دعواهای داخل میدان را برعهده دارد. او در دقیقه 87 یک بار دیگر با بازیکنان استقلال درگیر شد و باوجود آنکه مهدی رحمتی برای وساطت به زمین آمد پاسخ او را داد.
 
16:52: برانکو ایوانکوویچ با صورتی برافروخته در کنار خط به هدایت تیمش مشغول است. 

16:51: پرتاب اشیا به داخل زمین تاسف‌بار است اما هواداران پرسپولیس در اعتراض به این نتیجه غیرمنتظره چندین‌بار آن را انجام داده‌اند. 

16:50: پرسپولیس معترض به مصدومیت بازیکنان استقلال قصد نداشتند فیرپلی کنند که این مساله با واکنش آبی‌ها همراه بود و درگیری نصفه و نیمه‌ای را بین مسلمان و بازیکنان استقلال به وجود آورد.

16:47: در پی رخ دادن یک خطا در پشت محوطه جریمه استقلال، در شرایطی که سروش رفیعی در غیاب رضائیان قصد زدن شوت را داشت محسن مسلمان به او گفت که خودش این ضربه را خواهد زد و این توپ را به دیواره دفاعی آبی‌ها کوبید که تاسف هواداران را در پی داشت. 

16:46: کاوه رضایی که در یک صحنه داور بازی خطای مسلمان روی او را آوانتاژ داد، به شدت به مسلمان به دلیل نحوه ی بازی این بازیکن اعتراض کرد.

16:34: تعویض رامین رضائیان و حضور علی علیپور در ترکیب پرسپولیس حاشیه‌هایی طبیعی برجای گذاشت و رامین رضائیان با باز کردن باندرول قرمز روی مچ دست آن را روی زمین انداخت و با بوسیدن لوگوی باشگاه به بیرون از زمین رفت. 

16:30: علیرضا منصوریان در کنار خط بر خلاف بازی های گذشته حضور دارد و حرص و جوش عجیب او یکی از حاشیه های جالب بازی است.
 
16:20: مهدی رحمتی بارها از هواداران استقلال خواست که در هنگام کرنر از پرتاب اشیا به داخل زمین خود داری کنند.
 
16:15: کاوه رضایی و سروش رفیعی برخورد غیر عمدی با یکدیگر داشتند که رضایی پس از این برخورد از دوست قدیمی خود عذر خواهی کرد و با او به خوش و بش پرداخت.
 
16:00: هواداران استقلال بارها با تشویق نور افکن از این بازیکن جوان استقلال که مرتبا در حال درگیری فیزیکی است حمایت کردند. 

15:57: نیمکت نشینان استقلال در بین دو نیمه در زمین حاضر شدند تا بدنهای خود را برای نیمه دوم گرم کنند. 

15:49: در پی خطای امید نورافکن روی محسن مسلمان و دخالت رامین رضائیان درگیری نصفه و نیمه‌ای میان بازیکنان در مرکز زمین رخ داد که با دخالت فغانی ختم به خیر شد.
 
15:43: اولین کرنر بازی در دقیقه 36 روی دروازه پرسپولیس رقم خورد. 

15:42: فشار حملات استقلال از جایی است که هواداران معتصب این تیم نزدیک به آن می‌نشینند. سمت چپ پرسپولیس که با حرکات استقلالی‌ها تبدیل به موج‌های تشویق طولانی می‌شود.

15:40: هواداران استقلال از ضدحمله‌های خطرناک تیم انرژی گرفته و یکسره به تشویق آبی‌پوشان مشغول‌اند.  

15:35: اولین کارت زرد دربی به نام رابسون ثبت شد.

15:32: تکل محکم رابسون جانواریو روی وحید امیری با کارت زرد فغانی همراه بود. در این صحنه محسن مسلمان اعتقاد داشت بازیکن استقلال باید کارت قرمز بگیرد.

15:30: هواداران پرسپولیس شوکه از گل‌های ناگهانی استقلال دقایقی در جای خود میخکوب شده بودند. 

15:30: هواداران استقلال که پیش از زدن دو گل در سکوت بازی را تماشا می کردند بعد از این دو گل به شدت علیه بیرانوند شعار می دهند.

15:20: در دقیقه 13 بازی اولین جنجال دربی رقم خورد، در این دقیقه علیرضا منصوریان به دلیل اعلام آفساید روی بهنام برزای به شدت به کمک داور بازی اعتراض کرد و یک دقیقه جریان بازی قطع شد.

15:15:بعد از دریافت گل توسط استقلال هواداران این تیم که مشرف به جایگاه ویژه بودند با مشت به محافظ شیشه ای خشم خود را سمت افتخاری اعلام کردند. هجوم این هواداران و مشت هایی که به شیشه جایگاه ویژه می کوبیدند باعث شد نیروی حراست وارد عمل شود و آنها را به جای خود فرا بخواند.

15:05: بازی با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد. 

15:04: محسن ترکی با همراهی سیدجلال حسینی و تیم داوری با استقبال عکاسان از دنیای قضاوت خداحافظی کرد. او یکی از بهترین‌های تاریخ داوری در فوتبال ایران است. 

15:04: حضور ناگهانی سیدمهدی رحمتی و روبوسی او با برانکو ایوانکوویچ و حاضران روی نیمکت لحظات جالبی را خلق کرد.
 
15:01؛ در حالی که بازیکنان پرسپولیس در سمت غربی و استقلالیا در سمت شرق زمین آماده آغاز بازی شده بودند، فغانی به آنها اعلام کرد طبق قرعه زمین دو تیم باید تغییر کند.
 
15:00: بازیکنان دو تیم با پیراهن‌هایی منقش به تصویر شهدای چووار در میدان حاضر شدند.

14:59: ورزشگاه آزادی تا دقایقی قبل از آغاز مسابقه سکوهای خالی زیادی دارد و این به هیچ وجه در حد شأن دربی نیست. 

14:58: محسن ترکی داور مشهدی فوتبال ایران و رکورددار قضاوت در دربی به همراه تیم داوری چهارگوشه زمین را بوسید و به طور رسمی از قضاوت خداحافظی کرد. 

14:57: هواداران دو تیم با استفاده از پرچم های بسیار بزرگ نمای فوق العاده ای به ورزشگاه آزادی بخشیدند. همچنین هواداران استقلال بادکنکهای سفید و آبی و هواداران پرسپولیس نیز طرح موزاییکی اختصاصی برای این بازی داشتند.

14:36: با خط خوردن وریا غفوری استقلال فقط خسرو حیدری را به عنوان مدافع راست کلاسیک در اختیار دارد. این در حالی است که در ترکیب اولیه پرسپولیس در زمین 3 مدافع راست حضور دارند که پست‌های مختلف تقسیم شدند.
 
14:35: کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به انجام دربی تهران می‌بالند. انتشار دو تصویر از این مسابقه و هجوم هواداران به ورزشگاه آزادی نشان می‌دهد که دربی تهران مسابقه‌ای بزرگ و بین‌المللی است، مسابقه‌ای بین قهرمان دو ستاره آسیا و شاید پرهوادارترین تیم قاره.
 

 
14:34: علیرضا بیرانوند در هنگام کردن، بارها پرتابهای بلند دست خود را انجام داد تا حتی برای شروع مجددهای منحصر به فرد خود نیز آماده باشد.
 
14:33:  هواداران پرسپولیس در طبقه دوم ورزشگاه به دلیل فشردگی و نبود فضای مناسب با سر دادن شعارهایی و اشاره به بخش خالی هواداران استقلال به این موضوع انتقاد کردند.
 
14:32: هواداران پرسپولیس در طبقه اول ورزشگاه برای این بازی نیز طرح موزاییکی دارند و پرجم همیشگی آنها در دربی ها به طبقه دوم منتقل شده است.
 
14:30: هواداران استقلال در طبقه اول ورزشگاه بادکنک های سفید و آبی در اختیار داند که جلوه جالبی به ورزشگاه بخشیده است.
 

14:26: علیرضا فغانی به همراه دیگر اعضای کادر داوری اش وارد چمن شد و در خط عرضی میانه میدان به گرم کردن خود با گرمکن‌های مشکی و زرد پرداختند.

14:20: سرمربی پرسپولیس به محض ورود به استادیوم مثل همیشه راهی چمن شد و به ابراز احساسات هوادارانش پاسخ داد. نکته جالب توجه اما اینبار عکس سلفی او با پشت زمینه هواداران این تیم بود که از آنها خواست در قاب گوشی اش حضور یابند.
 
14:18: سوار نظام نیروی انتظامی به اسب مجهز شده و ماموران حفظ امنیت سوار بر اسب‌های آموزش دیده به تامین امنیت ورزشگاه مشغول‌اند.
 

 
14:17: هواداران استقلال پرچم بزرگی به نشانه 2قهرمانی آسیا روی سکوها به اهتزاز درآوردند. (عکس: امیرحسین خیرخواه)
 

 
14:15: جای کادرفنی تیم‌ملی برای تماشای این بازی پراهمیت و جذاب در ورزشگاه آزادی خالی است.
 
14:05: آرش برهانی و رحمان رضایی کارشناسان برنامه فوتبال برتر برای دربی هستند. برهانی با ظاهر متفاوت و ریشی که کمتر روی صورتش دیده بودیم چهره متفاوتی نسبت به گذشته دارد.
 
14:05: علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس نیز در ورزشگاه حاضر شد و هواداران پرسپولیس به شدت او را تشویق کردند.
 
14:00: مهدی رحمتی با تشویق شدید هواداران وارد چمن ورزشگاه شد. با حضور رحمتی سکوهای استقلالی نشین به شدت دروازه بان این تیم را تشویق کردند.
 
13:55: تصویری از جایگاه هواداران استقلال نشان می‌دهد هنوز جای خالی بسیار زیادی در سمت استقلالی‌های ورزشگاه آزادی وجود دارد که این مساله به هیچ وجه برای دربی که غالبا با اعداد بالا سر و کار دارد خوشایند نیست. امیدواریم آبی‌ها تا یک ساعت آینده این جایگاه را پر کنند.
 

 
13:53: جایگاه پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی پر شد، همانطور که در این عکس مشاهده می‌کنید طرفداران سرخپوش صندلی‌های اختصاص داده به خود را پر کرده‌اند. 
 

 
13:52: 80داوطلبی که تحت پوشش کمپین شهرتکانی به ورزشگاه آمده‌اند، امروز هم مثل بازی پرسپولیس ـ تراکتور ورزشگاه را از زباله پاک خواهند کرد. امیدواریم حرکت ارزشمند این جمع مورد توجه و تقلید دیگران قرار بگیرد.
 
13:50: محمود تبریزی کاریکاتوریست آزاد که با ورزش سه همکاری می‌کند این کاریکاتور زیبا را برای خوانندگان ما آماده کرده، تصویری از دو تیم قدیمی استقلال و پرسپولیس که در بین ستاره‌هایی مثل علی پروین، ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی، رضا وطن‌خواه و ... قابل تشخیص‌اند. 
 

 
13:50: عادل فردوسی پور برای گزارش دربی 84 وارد استادیوم آزادی شد.
 
13:47: اعضای تیم فوتبال چوار 65 در ورزشگاه آزادی حاضر شدند. این افراد پارچه نوشته ای در دست داشتند که تصویر شهادی حادثه چوار روی آن نقش بسته است. این بازی به دلیل سی امین سالگرد حادثه چوار، به نام این شهدا نام گذاری شده است.
 
13:42: برانکو سرمربی پرسپولیس اولین نفری بود که وارد چمن ورزشگاه شد. با ورود او سکوهای مربوط به هواداران پرسپولیس منفجر شد و هواداران زیادی سرمربی محبوب خود را تشویق کردند. برانکو نیز به سمت همه سکوهای رفت و به هواداران این تیم ادای احترام کرد.
 
13:40: بازیکنان پرسپولیس نیز دقایقی پیش وارد ورزشگاه آزادی شدند تا برای آغاز دربی هشتاد و چهارم آماده ی شروع بازی شوند
 
13:33: کاروان استقلال وارد ورزشگاه شد و بازیکنان و کادرفنی این تیم راهی رختکن شدند.
 
13:25: برای دقایقی میکروفون های ورزشگاه در اختیار اعضای کانون مشوقین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار گرفت که هر دو گروه هواداران را به حفظ شعایر این روز دعوت کردند.
 
13:06: به مناسبت ایام فاطمیه از بلندگوهای ورزشگاه دعا و مناجات هایی متناسب با این ایام در حال پخش شدن است.
 
13:00: هواداران پرسپولیس که جمعیت آنها به مراتب بیشتر از هواداران استقلال است شعارهای قهرمانی برای این تیم می خوانند تا به این شکل به بازیکنان روحیه دهند.
 
12:55: بازیکنان استقلال پیش از شروع دربی پاداش پیروزی برابر السد را دریافت کردند تا از لحاظ مالی نیز پیش از شروع این دیدار شارژ شوند.
 
12:45: کاورهای روی زمین جمع شد تا بازیکنان دو تیم بتوانند تا حدود یک ساعت دیگر برای گرم کردن بدن خود وارد زمین بشوند.
 
12:40: کاروان استقلال راس ساعت 13 هتل آکادمی را ترک و به سمت ورزشگاه آزادی خواهد رفت تا خود را برای دربی 84 آماده کند.
 
12:34: ترکیب تیم استقلال نسبت به دربی رفت دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ نسبت به آن مسابقه مجید حسینی، هرایر مگویان، وریا غفوری، فرشید باقری و جابر انصاری در ترکیب نیستند و به جای آنها لئوناردو پادوانی، امید نورافکن، میلاد زکی پور، علی قربانی و بهنام برزای در دربی 84 به زمین خواهند رفت.
 
12:32: استقلال برای اولین بار در تاریخ دربی ها با دو دفاع مرکزی برزیلی در ترکیب اصلی به مصاف رقیب دیرینه اش می رود. پادووانی اولین دربی خود را تجربه می کند اما رابسون جان واریو که در بازی رفت هم حضور داشت برای دومین بار این بازی بزرگ را در کارنامه اش ثبت خواهد کرد.
 
١٢:٣٠: در فاصله ٢:٣٠ دقیقه مانده به دربی ترافیک در پارکینگ های ورودی کلافه کننده شده است.
 

 
12:21: پرسپولیسی ها به دنبال زدن گل اول خواهند بود. سبک بازی این تیم و حملات سریع در لحظات اولیه نشان می دهد که آنها از این طریق به موفقیت نزدیک تر می شوند. اگرچه دربی به صورت طبیعی بازی مهره سیاه است و مربی ها دوست ندارند مسابقه را آغاز کنند و واکنشی بازی می کنند.

12:20: بعضی ها هم هستند که جان به جانشان کنید، می گویند این بازی قرار است مساوی شود. البته آنها دلایلی برای این تساوی دارند. دلایلی که همه آنها در یک مطلب جمع شده است:
 
12:20: در ترکیب استقلال ابراهیمی، نورافکن و اسماعیلی سابقه بازی در پست هافبک دفاعی را دارند و این مسئله نشان می دهد که منصوریان قصد دارد فانتزی های پرسپولیس را از کار بیندازد.
 
12:18: از بین جوان های استقلال، مجتبی حق دوست از ترکیب خارج شده و جای خود را به فرشید اسماعیلی داده است.

12:17: در نهایت منصوریان زکی پور را به عنوان دفاع چپ به میدان فرستاده تا این بازیکن جوان اولین دربی خود را تجربه کند.

12:16: بر خلاف پرسپولیس که از تورم دفاع راست رنج می برد، استقلال خسرو حیدری را در این بازی به عنوان دفاع راست به میدان می فرستد. بازیکنی که این اواخر در پست هافبک بازی می کرد. البته خسرو در دیدار با السد نمایش خوبی داشت تا نشان دهد برای دربی آماده است.
 
12:16: ترکیب استقلال اعلام شد : سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی.
 
12:15؛ در فاصله کمتر از سه ساعت تا آغاز دربی تعداد طرفداران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه بسیار بیشتر از طرفداران استقلال است.
 
12:10؛ مجتبی محرمی صبح امروز با حضور در هتل المپیک با کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس دیدار کرد. او قرار است همراه با کاروان پرسپولیس به ورزشگاه آزادی برود تا تماشاگر دربی ۸۴ باشد.
 
12:10: مهدی طارمی، رامین رضاییان، محسن مسلمان و علی علیپور قرمزپوشانی هستند که پیش از این در دربی موفق به گلزنی شده اند. طارمی، رضاییان و مسلمان در دربی هشتاد و دوم برای پرسپولیس گلزنی کردند و علیپور نیز دربی هفتاد و نهم تک گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرده است.این آمار اما در استقلال کمتر از پرسپولیس است. جابر انصاری تا به حال در دو دربی برای استقلال گلزنی کرده و امید ابراهیمی در دربی هشتاد و دوم آخرین گل استقلال در دربی ها را به ثمر رسانده است.
 

 
12:00: تهیه‌کننده «فوتبال برتر» از اضافه شدن دوربین‌های جدید همزمان با داربی ۸۴ در ورزشگاه آزادی خبر داد.عادل فردوسی‌پور گزارشگر این دیدار خواهد بود و همچنین اجرای برنامه «فوتبال برتر» بر عهده جواد خیابانی است. رحمان رضایی و آرش برهانی از مهمانان امروز در دیدار دربی خواهند بود.(ایسنا)
 
11:53: حسین ماهینی در تمام 90 دقیقه های بازی پرسپولیس به میدان رفته و تنها مرد 1800 دقیقه ای برانکو محسوب می شود. او امروز به احتمال زیاد در پست هافبک دفاعی به میدان خواهد رفت.

11:51: یکی از حسرت های مهم زندگی ام، از دست دادن داربی 84 است (امین حاج محمدی)

11:50: مهدی هاشمی نسب در گفت وگو با همشهری ورزشی می گوید: وقتی که من بازی می کردم قبل از دربی ها فشار زیادی روی من بود، باید جاهای مختلفی می رفتم و تعهد می دادم که خشن بازی نکنم، بازی را به حاشیه نکشانم، هواداران را تحریک نکنم و...
 
11:50: مسئولان سازمان لیگ چندین بار  به هواداران استقلال و پرسپولیس اعلام کردند بلیت فروشی در ورزشگاه صورت نمی‌گیرد، اما براساس اخبار سیده گیشه‌های بلیت فروشی ورزشگاه آزادی اقدام به فروش بلیت کردند و طبقه دوم ورزشگاه آزادی بلیت فروشی می‌شود که قیمت هر بلیت 10 هزار تومان است.
 
11:47: کافه ها، رستوان ها و قهوه خانه هایی که از نمایشگرهای بزرگ استفاده می کنند، امروز روز پررونقی در پیش دارند. برای همه کسبه در روزهای شب عید آرزوی رونق بیشتر داریم.

11:46: باانتشار نفراتی که پرسپولیس برای بازی امروز درنظر گرفته، همه منتظر ترکیب مدنظر علیرضا منصوریان برای دربی هشتاد و چهارم است. باید دید که منصوریان در این مسابقه تا چه حد به ترکیب تثبیت شده بازی های اخیر استقلال دست می زند.

11:45: دغدغه امروز کارمندها چگونگی هماهنگی برای تماشای دربی هشتاد و چهارم است. نکته جالب اینکه یک مدرسه در تهران در ساعت دربی کلاس ها را تعطیل کرده و در عوض در روز چهارشنبه به جبران تعطیلی امروز کلاس فوق العاده برگزار می کند. این ترفندی است که احتمالا بیشتر از سوی معلم های محترم در دستور کار قرار گرفته تا دانش آموزان!
 

 
11:43؛ کمیته اخلاق از حضور ناظران ویژه خود در دیدار استقلال و پرسپولیس تهران خبر داد تا تمامی اتفاقات این بازی را زیر نظر داشته باشد.
 
11:40؛ بازار سیاه بلیت همچنان پشت درهای ورزشگاه آزادی وجود دارد تا جایی که بلیت جایگاه های طبقه اول تا مرز 100 هزار تومان هم به فروش می رسد
 
11:36: تا این لحظه نزدیک به 20 هزار هوادار دو تیم خود را به ورزشگاه ازادی رسانده و با توجه به بارش پراکنده باران زیر سقف طبقه دوم و در راهروهای منتهی به سکوهای طبقه اول ایستاده اند.
 
11:32: در فاصله چند ساعت تا آغاز دربی مسئولان تدارکات باشگاه پرسپولیس رختکن این تیم را برای ورود بازیکنان آماده کردند و اولین تصویر از این رختکن بیرون آمد.
 

 
11:20: یکی از هواداران فوتبال در حالیکه بیرون از استادیوم مشغول فروش بلیت به صورت غیر مجاز بود که وقتی از او سوال شد چرا بلیت را اینقدر گران می‌فروشد، گفت: با کارت ملی پدرم در سامانه ثبت‌نام کردم خلافی هم نکردم. دوست دارم الان بلیت را 200 هزار تومان بفروشم! (فارس)
 
11:12: پرسپولس در خط حمله از زوج طارمی و امیری استفاده می کند و علی علیپور اولین تعویضی تیم خواهد بود.

11:11: فرشاد احمدزاده دفاع چپ پرسپولیس در دربی خواهد بود. او در بازی رفت، هافبک چپ بازی کرد تا حرکات وریا و خسرو را مهار کند. این احتمال هم وجود دارد که ماهینی دفاع چپ و فرشاد هافبک دفاعی بازی کنند.

11:10: با انتشار ترکیب پرسپولیس، ابهام در استفاده برانکو از مهره ها بالا رفته است. در ترکیب امروز سه دفاع راست متخصص (ماهینی، رضاییان و محرمی) حضور دارند. به نظر محرمی دفاع راست، ماهینی هافبک دفاعی و رضاییان وینگر راست باشند.


 
11:04: ترکیب پرسپولیس برای دربی اعلام شد: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینى، محمدانصارى، حسین ماهینى، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعى، محسن مسلمان، صادق محرمى، مهدى طارمى و وحید امیرى
 
11:03: با توجه به بارش شدید برف و باران و البته پیش فروش بلیت ها، هم اکنون ورودی های استادیوم آزادی کاملا خلوت است و تماشاگران کمی برای ورود به استادیوم در جلوی استادیوم حضور دارند
 
11:01: مردم از ورزش 3 سئوال کرده اند که آیا سازمان لیگ در برنامه ریزی بازی ها، شرایط آب و هوایی روز مسابقه را لحاظ نمی کند؟ پاسخ ما این است که چه خوب که هنوز آنقدر خوش بین هستید که چنین انتظاراتی دارید.

11:00: در بین اتفاقات دربی، یادی کنیم از مردم جنوب؛ عشق فوتبال هایی که گرد و خاک زندگی طبیعی شان را مختل کرده است. کاش بحران ریزگرد هرچه سریع تر به اتمام برسد.

10:57: مردم در شبکه های اجتماعی به شدت مشغول تولید محتوا هستند. اگرچه وب سایت ها و خبرگزاری ها همچنان منبع اصلی انتشار اخبارند. یادش بخیر زمانی روزنامه ها یکه تاز عرصه خبررسانی بودند. اما به نظر کار برای آنها سخت تر از همیشه پیش می رود. بااین حال برای همکاران شاغل در روزنامه ها آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم بازارشان همچنان رونق داشته باشد.

10:56: بازیکنان پرسپولیس بعد از تمرین عرق گیری در هتل، خود را آماده حضور در ورزشگاه خواهند کرد. اتوبوس تیم یک ساعت و ربع قبل از بازی در ورزشگاه توقف خواهد کرد تا بازیکنان آماده دربی 84 بشوند.

10:55: هوادارانی که زودتر در ورزشگاه حضور دارند، کری را آغاز کرده اند. مثل همیشه ممکن است آنها در جریان بازی از انرژی خالی باشند. شاید هم شرایط بازی طوری پیش برود که هواداران 90 دقیقه روی پا بند نباشند.
 
10:53: این بازیکن های می توانند ستاره دربی باشند ، شاید هم امروز یک بازیکن دیگر از راه رسید و دیگران را جاگذاشت . نظر شما درباره مردان کلیدی دربی 84 چیست ؟ (کامنت بگذارید ):
 
10:45: شب گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس به بازیکنان وعده داده اند  به هر شکلی که هست تا قبل از آغاز مسابقه 15 درصد از قرارداد‌شان  را پرداخت می‌کنند تا بدون دغدغه مالی به مصاف حریف سنتی خود بروند.(تسنیم )

10:40: تراکتورسازی با برد فوق العاده دیروز مقابل ذوب آهن فاصله خود را با پرسپولیس به عدد 6 کاهش داده است. آیان پرسپولیس این شانس را دارد که دوباره اختلاف را به 9 امتیازی افزایش دهد؟
 
10:35: عادل فردوسی پور گزارشگر دربی 84 ساعتی دیگر به سمت ورزشگاه آزادی خواهد رفت و در جایگاه خود مستقر خواهد شد. با توجه به اینکه او این هفته برنامه 90 را هم آماده پخش دارد، امروز و فردا را کمتر خواهد خوابید. اگرچه برگزاری بازیهای این هفته در روز پنجشنبه به فردوسی پور و تیمش کمک کرده است.
 
10:25: لئوناردو پادووانی مدافع استقلال با 197 سانتیمتر بلندقامت ترین بازیکن میدان است. اگر سامان نریمان جهان 165 سانتیمتری هم فرصت حضور در میدان را پیدا کند، کوچکترین بازیکن زمین خواهد بود.
 
10:14: علیرضا بیرانوند با تابلوی امیرحسین مرادی  بازیکن فقید نفت به زمین خواهد آمد ؟ احتمالا . دم علیرضا گرم که حواسش به خانواده داغدیده این بازیکن تیم امیدهای نفت هست . بازیکنی که براثر گازگرقتگی ناباورانه جان سپرد .
 

 
10:00: حمید درخشان می گوید سروش رفیعی مثل دوران اوج او فوتبال بازی می کند . حرف حمیدخان بی راه هم نیست .او در دوره خود سرآمد اکثرهافبکهای ایران بود . مطلب جالب مقایسه بازیکنان پرسپولیس با نسل قبلی را بخوانید :
 
09:55: اما اگر دوست دارید بدانید استقلالیهای فعلی شبیه کدامیک از بازیکن های نسل قدیم هستند، حرفهای رضا رجبی مدافع دهه 50 و 60 آبی ها را بخوانید:
 
09:51: حمید درخشان می گوید سروش رفیعی مثل دوران اوج او فوتبال بازی می کند . حرف حمیدخان بی راه هم نیست .او در دوره خود سرآمد اکثرهافبکهای ایران بود . مطلب جالب مقایسه بازیکنان پرسپولیس با نسل قبلی را بخوانید :
  
09:48: این عکس از خبرگزاری تسنیم است ؛ چمن کاورکشی شده در انتظار پایان باران.
 

 
09:44: در حالی که اعلام شده بود درهای ورزشگاه ساعت 10 صبح به روی هواداران باز می‌شود، اما حضور تعداد زیادی از هواداران از شب گذشته و بامداد امروز مقابل ورزشگاه باعث شد مسئولان دو ساعت زودتر درهای ورزشگاه را باز کنند.درحال حاضر نزدیک به 5 هزار نفر در ورزشگاه حاضرند . این ها پاکارهای دربی هستند و تا دم بازی فضا را گرم می کنند.
 
۹:۳۵: مسئولان ورزشگاه برای حفاظت از زمین چمن برابر بارندگی، روی این زمین کاور کشیدند تا چمن ورزشگاه شرایط مناسبی برای برگزاری بازی داشته باشد.
 
۹:۳۰: بازیکنان استقلال ساعت ۱۱:۳۰ آخرین جلسه فنی خود را در هتل محل اقامتشان برگزار می کنند و پس از آن ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه حاضر می شوند.
 
9:25:  بارش باران باعث ترافیک سنگینی در خیابان های منتهی به ورزشگاه شده است.
 
۹:۲۰: در فاصله کمتر از ۶ ساعت تا شروع مسابقه نزدیک به ۴۰۰ بلیط مربوط به هواداران استقلال هنوز فروش نرفته است.
 
٩:٢٠: ترکیب احتمالی استقلال برای دربی  را اگر با دیدار رفت دو تیم مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که استقلالی ها به نسبت بازی رفت 2/2 میلیارد تومان ارزان تر شده اند. آبی ها در دیدار رفت و بر اساس آنچه در سایت سازمان لیگ به ثبت رسیده است 9 میلیارد و 950 میلیون تومان خرج ترکیب یازده نفره تیمشان کرده بودند که با مصدومیت بازیکنانی مانند مگویان و غفوری و همچنین نیمکت نشینی فرشید باقری، قیمت ترکیب یازده نفره آنها به مبلغ 7 میلیارد و 800 میلیون تومان تنزل کرده است.
 


٩:١٥: آمار عجیب و غریب؛ در هر 5 دیداری که سید جلال حسینی پیش از این در دربی به میدان رفته است نتیجه ی دربی  با حساب صفر بر صفر به پایان رسیده است.
  
٩:١٣: پیش از دربی از شهدای چوار تجلیل خواهد شد. پس این دربی به یاد آنها ؛ جوانمردانه تر.
  
٩:١٠: هنوز بلیت های دربی تمام نشده؛ دقیقا همان جاهایی که در بازی رفت خالی ماند. اگر بارندگی نبود مطمئن بودیم تماشاچی دربی حداکثری خواهد بود ولی حالا...
  
9:03: بارش برف، علاقه مندان فوتبال را نگران هوادارانی کرده که از شهرستان به تهران آمده و به سنت دربی ها شب را روی چمن های مقابل ورزشگاه به صبح می رسانند. برای این علاقه سفت و سخت ماچ می‌فرستیم.
 

 
8:55: دو روزنامه، خبرورزشی و تماشاگران در تیتر پیش از دربی از عنوان ماجرای نیمروز فیلم ستایش شده جشنواره فجر وام گرفته اند.
  
8:50: هوا مطابق پیش بینی هواشناسی گرفته و بارانی است. هواشناسی البته این پیش بینی را هم کرده بود که در ساعت برگزاری دربی بارندگی در حداقل خواهد بود 
   
8:50: هوا مطابق پیش بینی هواشناسی گرفته و بارانی است. هواشناسی البته این پیش بینی را هم کرده بود که در ساعت برگزاری دربی بارندگی در حداقل خواهد بود.
  
8:40: سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی :همزمان با برگزاری این شهرآورد، 11 دستگاه خودرو عملیاتی منبع‌دار، پنج دستگاه موتورسیکلت، یک گروه کامل نجات متشکل از سه دستگاه خودرو در معیت 70 آتش‌نشان در پارکینگ‌ها، درهای اصلی ورودی و خروجی، تالار ورودی ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت.»
  
8:35: بر اساس برآورد سایت ترانسفرمارکت، ارزش بازیکنان تیم پرسپولیس ۱۳ میلیون یورو است و در مقابل تیم استقلال نیز با ۱۰ و نیم میلیون یورو وارد شهرآورد می‌شود. مجموع ارزش بازیکنان دو تیم که گرانقیمت‌ترین تیم‌های لیگ برتر امسال هستند، ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو یا به عبارتی حدود ۹۸ میلیارد تومان است.
  
8:30: به جامانده از دیشب ؛ حضور چندبازیگر در اردوی پرسپولیس . مهران غفوریان با آن لبخند همیشگی و چهره بی خیال در آغوش برانکو.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *