جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گفت و شنود کیهان / برجام

پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 502112
روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود مطلبی با عنوان "برجام" منتشر کرد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، این روزنامه در ستون گفت و شنود مطلبی با عنوان "برجام" منتشر کرد که در ادامه می خوانید.

دولت در مراسم روز فناوری فضایی اعلام کرد «امروز یک سال از اجرای برجام گذشته و اکثر بندهای آن اجرا شده و اجرای برخی از بندها نیز با مشکلاتی مسیر خود را پیش می‌برد».

گفتم: کدام بند آن اجرا شده؟ تحریم‌ها که لغو نشده، تحریم‌های جدید هم که اضافه شده، روابط بانکی هم که برقرار نشده، دارایی‌های کشورمان که هنوز بلوکه است و...!

گفت: منظورشان از بندهای اجرا شده همان بندهای مربوط به امتیازات ایران به آمریکا و متحدانش است که تمام و کمال اجرا شده و منظورشان از بندهای اجرا نشده همان تعهدات حریف است که زیرش زده و اجرا نکرده است.
گفتم: در همان جلسه گفته شده که «مهم‌تر از برجام، پیام برجام است که نشان می‌دهد مذاکره یکی از راه‌هایی است که می‌تواند گره‌های کور را باز کند»!

گفت: ولی برای ما که به جای باز کردن «گره کور»، گره‌های باز را کور کرد. حتما منظورشان گره‌های کور آمریکاست که برجام آنها را برایشان باز کرده است؟!

گفتم: پس وقتی برجام خسارت محض بوده، چطوری می‌خواهند از آن به عنوان الگو در بقیه موارد هم استفاده کنند؟!

گفت: چه عرض کنم؟!

گفتم: دکتر از یارو پرسید؛ تا حالا پنی‌سیلین تزریق کرده‌ای؟ و طرف گفت بله، ولی بعد از تزریق حالش وخیم شد و به حالت اغما افتاد، با هزار زحمت او را به هوش آوردند و دکتر گفت؛ شما که گفتی قبلا پنی‌سیلین تزریق کرده‌ای! و یارو گفت؛ آره خب! دفعه قبل هم همینطور شدم!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *