سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ورود نيروهاي ترکيه‌ به شهر الباب سوريه

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 501916
منابع خبري در ترکيه اعلام کردند نيروهاي ويژه ارتش اين کشور شب گذشته وارد شهر الباب در شمال سوريه شدند.
ورود نيروهاي ترکيه‌ به شهر الباب سوريه



به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران نيروهاي ويژه ارتش ترکيه و مخالفان مسلح سوري ديشب وارد مرکز شهر الباب شدند. اين شهر از دو ماه پيش در چارچوب عمليات سپر فرات در محاصره قرار دارد.
همزمان با ورود نيروهاي ويژه ارتش ترکيه و نيروهاي ارتش آزاد سوريه به مرکز الباب و درگيري ميان آنان و عناصر گروه داعش، هواپيماهاي اف 16 نيروي هوايي ترکيه و پهپادها مواضع داعش را بمباران کردند. بر اساس آخرين گزارش‌ها، ارتش ترکيه نيروهاي بيشتري به اين منطقه اعزام کرده است.

روستاي «بزاعه» در شرق الباب دو روز پيش از عناصر گروه تروريستي داعش پاکسازي شد.

مليت نوشت: با پيشروي نيروهاي دولتي سوريه از مناطق جنوب به سوي الباب و تصرف جاده رقه، اين شهر کاملا در محاصره قرار گرفت.

نيروهاي ارتش ترکيه نيز از شمال، ‌غرب و شرق اين شهر را محاصره کرده‌اند.

الباب براي گروه داعش داراي اهميت حياتي است. اين گروه در شهر رقه سوريه نيز در محاصره قرار گرفته است. داعش تلاش مي کند با خودروهاي بمب‌گذاري شده و جنگ‌هاي خياباني همچنان در تلاش است تا الباب را در تصرف خود نگهدارد.

جمعيت شهر الباب پيش از جنگ به 64 هزار نفر مي رسيد و اکنون نيز گروه داعش از ده‌ها هزار نفر که در اين شهر زندگي مي‌کنند به عنوان سپر انساني استفاده مي‌کند. داعش مقرهاي فرماندهي خود را در الباب در مناطق پر جمعيت داير کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *