سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

توافق آنکارا و مسکو بر سر "الباب" سوريه

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 502459
وزارت دفاع روسيه اعلام کرد، نيروهاي ارتش سوريه توانستند شهرک استراتژيک تادف در جنوب شهر الباب را در عملياتي با حمايت هوايي روسيه تحت کنترل بگيرند. براي اجتناب از هرگونه درگيري توافق شده دو طرف ارتش سوريه و نيروهاي "ارتش آزاد" يک مرز مشخص داشته باشند.
توافق آنکارا و مسکو بر سر "الباب" سوريه
به گزارش جهان نيوز، ایسنا به نقل از  سايت سيريانيوز، وزارت دفاع روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد، نيروهاي دولت سوريه در اثر اين عمليات به حد فاصل با "ارتش آزاد سوريه" رسيدند و با طرف ترکيه در خصوص اين حد فاصل هماهنگي صورت گرفت.

منابع مخالفان روز پنجشنبه از اولين درگيري‌ها بين نيروهاي ارتش سوريه و نيروهاي سپر فرات در اطراف شهر الباب در شمال سوريه خبر داده بودند.

در بيانيه وزارت دفاع روسيه آمده است، نيروهاي دولتي دست به عمليات در منطقه شهرک تادف زدند که طي آن ۶۵۰ تروريست را از پاي درآورده، دو تانک و چهار خودروي زرهي،۱۸ دستگاه خودروي چهار در که حامل سلاح‌هاي سنگين بود به همراه شش خودروي بمب‌گذاري شده و خمپاره را نيز منهدم کردند.

در اين بيانيه عنوان شده است، شهرک تادف مقري است که تروريست‌ها از آن براي پيشروي به سمت الباب استفاده مي‌کنند.

اين وزارتخانه افزود، نيروهاي دولت سوريه تسلط کامل خود را بر جاده‌ به سمت شهر رقه گسترش دادند.

ارتش سوريه در پيشروي به سمت الباب چندين روستا از جمله العويشيه، حورات تادف را تحت کنترل گرفته و در حال پاکسازي منطقه از صدها مين و مواد منفجره است.

فرمانده نظامي گردان سلطان مراد به خبرگزاري آلمان گفت: نيروهاي ارتش آزاد سوريه بر صومعه‌ها و باشگاه ورزشي در جنوب غرب شهر الباب مسلط شده و خيابان زمزم و مسجد فاطمه الزهراء در شمال شهر را از داعش پس گرفتند.

اين منبع افزود: بعد از تسلط ارتش آزاد سوريه بر بيمارستان الحکمه و جبل عقيل در غرب شهر نيروهاي سپر فرات بر مهمترين مقرها تسلط يافتند.

اين مسئول نظامي افزود: براساس اطلاعات رسيده از داخل شهر داعش به سمت جنوب شرقي شهر عقب‌نشيني کرده‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *