سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
موگرینی:

اروپا تحریم ها علیه روسیه را حفظ خواهد کرد

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 501664
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر مواضع این اتحادیه بر تحریم های روسیه، گفت که این تحریم ها تا زمان اتمام درگیری ها در اوکراین ادامه خواهند داشت.
اروپا تحریم ها علیه روسیه را حفظ خواهد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ای بی سی، دیپلمات های اتحادیه اروپا به رغم تلاش های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای لغو تحریم های وضع شده علیه روسیه، بر لزوم حفظ تحریم های مسکو تا زمان پایان یافتن درگیری ها در شرق اوکراین تاکید کردند.

«فدریکا موگرینی»، ریس سیاست گذاری اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که اعضای اتحادیه اروپا هیچگاه الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهند شناخت و در عوض تمامی طرف ها می بایست به قرارداد صلح مینسک پایبند باشند.

«موگرینی» که این سخنان را در جمع وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح می کرد، گفت: نمی توانم بگویم دولت آمریکا چه موضعی در این خصوص دارد، اما می توانم بگویم که می توانم موضع اروپا را در این خصوص بیان کنم.

 گفتنی است «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز امروز در اظهاراتی اعلام کرد که مجالی برای صحبت درباره هرگونه کاهش در میزان تحریم های اعمالی علیه روسیه وجود نداشته و بر این اساس لندن بر حفظ تحریم ها علیه مسکو اصرار دارد.

وی در ادامه اعلام گفت: لزومی برای بررسی کاهش میزان تحریم ها علیه روسیه وجود نداشته و ما به تلاش های خود برای حفظ آنها ادامه می دهیم.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از افزایش خشونت ها در اوکراین نگران بوده و نیز درباره اینکه کدامیک از طرفین آغازگر تنش های اخیر در شرق اوکراین بوده اند؛ تردید هایی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *