يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
​گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهوری اوکراین:

با همکاری روسیه صلح را برقرار می سازیم

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 501371
رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان گفت‌وگویی تلفنی با هم‌تای خود در کی‌یف گفته است «با همکاری اوکراین، روسیه و دیگر طرف‌های دخیل، کمک خواهیم کرد تا صلح در مرزهای (اوکراین و روسیه) برقرار شود».
با همکاری روسیه صلح را برقرار می سازیم
به گزارش جهان نيوز بنا بر بیانیه صادرشده از سوی کاخ سفید در ۱۶ بهمن ماه، رهبران دو کشور در مورد احتمال دیدار در آینده نزدیک گفت‌وگو کرده‌اند. پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد «لیبی»، «عزیمت پناهجویان و مهاجران به‌سوی اروپا»، «نشست گروه ۷ در ایتالیا» در ماه مه، که آقای ترامپ قرار است در آن شرکت کند، نیز صحبت کرده‌اند.
 
در بیانیه‌ای که دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین صادر کرده، آمده است که دو طرف «بر لزوم برقراری فوری آتش‌بسی کامل» در منطقه، تاکید کرده‌اند. بنا بر این بیانیه، آقای پوروشنکو از «حمایت قاطع رئیس‌جمهوری ایالات متحده از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین» تشکر کرده‌است. این مکالمه تلفنی در حالی انجام شده است که گزارش‌ها از افزایش خشونت‌ها در مرزهای اوکراین و روسیه حکایت دارند.
طی تنها یک هفته گذشته در جریان درگیری میان نیروهای نظامی اوکراین و شبه‌نظامیان جدایی‌طلبی که از حمایت مسکو برخوردار هستند، دست‌کم ۳۵ نفر کشته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *