پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هشدار شدید روسیه به سازمان ملل

مسکو قطعنامه سازمان ملل درباره اوکراین را وتو خواهد کرد
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 350099
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو هرگونه قطعنامه سازمان ملل درباره اوکراین را وتو خواهد کرد.
به گزارش جهان،  تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: "ویتالی چورکین"، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو قطعنامه سازمان ملل درباره اوکراین را وتو خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: هر کسی که همه پرسی کریمه را غیر قانونی بداند عدالت و مساورات در برابر آرای ملت ها را زیر می گذارد.

شورای امنیت سازمان ملل تا ساعاتی دیگر در نشستی اضطراری موضوع رفراندوم در "کریمه" به منظور الحاق به خاک روسیه را مورد بحث وبررسی قرار خواهد داد.

روز گذشته مذاکرات طولانی وزرای خارجه آمریکا و روسیه در لندن برای رسیدن به تفاهم در خصوص بحران اوکراین بی نتیجه ماند. بحران اوکراین بار دیگر روابط روسیه با کشورهای غربی به ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس را دچار تنش های جدی کرده است.

در پیش نویس قطعنامه تدوین شده از سوی کشورهای غربی عضو دائم شورای امنیت که تا ساعاتی دیگر در نشست اضطراری اعضای این شورا مطرح خواهد شد بر احترام به حق حاکمیت و تمامیت عرضی اوکراین و غیر قانونی خواندن دخالت نظامی در امور این کشور طبق قوانین سازمان ملل، بر حل تنش ها با گفت و گوی صلح آمیز تاکید شده است.

این پیشنهاد همچنین تاکید می کند که هرگونه تصرف اراضی اوکراین با ابراز تهدید یا استفاده از زور در جامعه بین المللی به رسمیت نخواهد شناخته شد و رفراندوم برای الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه از نظر قوانین اوکراین مجاز نبوده و در جامعه بین الملل اعتباری نخواهد داشت.

پیش نویس ارایه شده همچنین دولت اوکراین را به رعایت حقوق تمام مردم این کشور به ویژه گروه اقلیت موظف می کند.

اعضای غربی عضو دائم شورای امنیت بشدت مخالف برگزاری رفراندوم در منطقه کریمه و الحاق آن به خاک روسیه می باشند.

کشورهای غربی عضو این شورا به ویژه آمریکا خواهان اعمال تحریم های اقتصادی همه جانبه علیه روسیه هستند.مقام های مسکو با رد این مسئله برگزاری رفراندوم و تصمیم گیری در خصوص پیوستن به روسیه را حق قانونی و طبیعی مردم این منطقه می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *