جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

طالبان ۵۰ عضو ارشد خود را ترور می‌کند

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 500544
منابع امنیتی افغانستان می‌گویند که سازمان امنیت پاکستان دستور ترور ۵۰ عضو ارشد طالبان را به رهبران این گروه تروریستی داده است.
طالبان ۵۰ عضو ارشد خود را ترور می‌کند
یک مقام امنیتی افغانستان به روزنامه هشت صبح کابل گفته است که به دنبال اختلاف‌های درون گروهی طالبان تصفیه درون گروهی را در دستور کار قرار داده است. این روزنامه ۱۰ بهمن  بدون افشای نام به نقل از «یک منبع موثق و معتبر امنیتی» گزارش کرد که این تصمیم پس از کشته شدن قاری سیف‌الله مسئول کمیسیون نظامی و اکمالات طالبان در ولایت زابل گرفته شده است. او گفته است که قاری سیف‌الله به دستور مشاور هبت‌الله آخندزاده به قتل رسیده است.
برپایه این گزارش طالبان در نظر دارد که طی ماه‌های آینده ۱۶ والی خود را برکنار و افراد جدیدی را که در پاکستان آموزش دیده‌اند، جایگزین آن‌ها کند. این منبع امنیتی گفته است که این ۱۶ والی و ۳۶ تن از اعضای ارشد طالبان در لیست ترور طالبان قرار دارند.
 
به گفته او این تصمیم به دنبال افزایش بحث‌های قومی و هویتی میان طالبان و تحت تاثیر سازمان اطلاعات پاکستان گرفته شده است. این منبع که از او به عنوان عضو سازمان استخبارات افغانستان نام برده شده، گفته است که «شبکه حقانی به کمک «آی.اس.آی» طرحی دارند تا اسحاق‌زایی‌ها را که اکنون در قدرت‌اند، از بین ببرند».
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *