سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

رهبر طالبان افغانستان در بازداشت پاکستان

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 397773
سخنگوی رئیس جمهور سابق افغانستان به خبرنگاران گفت که «ملاعمر» رهبر طالبان افغانستان در بازداشت دولت پاکستان در شهر «کراچی» بسر می‌برد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «ایمل فیضی» سخنگوی حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: ملاعمر رهبر طالبان افغانستان در بازداشت دولت پاکستان در شهر کراچی است.

وی تأکید کرد: موضوع بازداشت خانگی ملاعمر رهبر طالبان افغانستان در پاکستان را «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا فاش کرده است.

فیضی افزود: جان کری زمانی‌که سناتور بود این موضوع را در دیدار با حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان در میان گذاشته بود.

وی تصریح کرد: با این وجود حامد کرزی خواستار شفافیت و ارائه اسنادی در خصوص بازداشت ملا عمر در کراچی بود، اما هیچ پاسخی مثبتی دریافت نکرد.

سخنگوی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان گفت: حامد کرزی در دیدار خود با جان کری گفته بود که چرا آمریکا برای بازداشت ملاعمر اقدامی نمی‌کند؟ در حالی‌که به خاطر او جایزه تعیین کرده است اما اکنون خبر می‌رسد که رهبر طالبان افغانستان در بازداشت نیروهای پاکستانی بسر می‌برد.

چندی‌پیش «عبدالحسیب صدیقی» سخنگوی امنیت ملی افغانستان نیز در مورد مرگ ملا عمر اشاره کرد و گفت که رهبری طالبان گروهی انجام می‌شود و ملاعمر در بین آن‌ها حضور ندارد.

این در حالی است که طالبان افغانستان همواره اظهارات مقامات امنیتی افغان را رد کرده‌اند و می‌گویند که ملاعمر از آدرس نامعلومی پیروان خود را رهبری می‌کند.

تاکنون مقامات پاکستان در مورد گفته‌های ایمل فیضی سخنگوی حامدکرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان اظهار نظری نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *