جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اشتاین مایر: جهان در آستانه دورانی ناآرام قرار دارد

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 499158
وزیر امور خارجه آلمان از به وجود آمدن یک نقطه عطف در دنیا با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سخن گفته و پیش بینی کرد که جهان در برابر دوران ناآرامی قرار دارد.
اشتاین مایر: جهان در آستانه دورانی ناآرام قرار دارد
به گزارش تسنیم "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان  در مقاله‌ای که در نشریه "بیلد" به چاپ رسیده است از به وجود آمدن یک نقطه عطف با روی کار آمدن "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سخن گفته و تاکید کرد که با انتخاب "دونالد ترامپ" دنیای قدیمی قرن بیستم قطعا پایان می یابد.
وی افزود: اینکه چه ایده هایی در نظم جهانی در قرن 21 در پیش گرفته خواهد شد و دنیای فردا چگونه به نظر خواهد رسید مشخص نبوده و مسئله ای کاملا باز است. دنیا باید خود را برای دورانی ناآرام آماده کند؛ مثل همیشه با تغییرات قدرت شک و تردیدها، عدم قطعیت ها و علامت سوال ها درباره رویکرد رهبری جدید وجود دارد.
اشتاین مایر با توجه به اختلال های جدید جهانی امروز بسیاری چیزها را در معرض خطر ارزیابی کرده و گفت: دولت آلمان حالا گفتگو خواهد کرد و برای قدرت اجرایی جدید (آمریکا) مواضع، ارزش ها و منافع ما را توضیح خواهد داد.
وی تاکید کرد که تجارت آزاد، تبادل اطلاعات، جهان باز، اتحاد علیه افراط گرایی و تروریسم، همکاری تنگاتنگ و بر مبنای اعتماد دو سوی آتلانتیک از اولویت های برنامه های ما است.
 
با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و سخنرانی جنجال برانگیز وی که منافع آمریکا را اولویت خود ارزیابی کرده بود نگرانی ها در بین مقامات آلمانی و اروپایی افزایش پیدا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *