جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۵
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز:

جریمه‌ها بیش از آنکه به رعایت پروتکل‌ها کمک کند برای دولت درآمد داشته/ از روحانی بپرسید چرا با وجود اطلاع از محدودیت امکانات درمانی، قرنطینه نوروزی را اجرا نکرد؟

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 761359
لااقل دولت این درآمد زیادی که از طریق جریمه ها بدست آمده را صرف کسب و کارهای کوچکی کند که به خاطر محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده‌اند.
جریمه‌ها بیش از آنکه به رعایت پروتکل‌ها کمک کند برای دولت درآمد داشته/ از روحانی بپرسید چرا با وجود اطلاع از محدودیت امکانات درمانی، قرنطینه نوروزی را اجرا نکرد؟
گروه جامعه جهان نيوز: حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با جهان نيوز درباره تاثیر جریمه های کرونایی بر افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهارداشت: قطعا این جریمه ها موثر نبوده و بیش از آنکه به رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کند برای دولت درآمد داشته است. لااقل این درآمد زیادی که از طریق این جریمه ها بدست آمده را صرف کسب و کارهای کوچکی کنند که به خاطر این محدودیت های کرونایی تعطیل شدند یا به افرادی نیازمندی دهند که به خاطر این شرایط هیچ درآمدی ندارند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد مقابله با کرونا اختیارات فراقانونی برای مقابله برای این ویروس دارد و می‌تواند هر اقدامی را انجام دهد، خاطرنشان کرد: وقتی جلوی سفرها گرفته نشود و حتی از سفر رفتن افرادی که تست کرونای آن ها مثبت شده جلوگیری نمی‌شود وضعیت به این صورت در می‌آید و منجر به افزایش شهرهای قرمز می‌شود. این تصمیماتی هم که اکنون برای کنترل بیماری گرفته شده خیلی دیر است. متاسفانه آن زمانی که باید از شیوع موج جدید کرونا در کشور جلوگیری می‌شد آقای روحانی و ستاد مقابله با کرونا توصیه های وزارت بهداشت را نپذیرفتند و محدودیت‌ها را اجرا نکردند. در حال حاضر هم باید هر چه زودتر نسبت به شناسایی بیماران اقدام شود و برای درمان آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی‌ها از شیوع ویروس هندی در کشور گفت: راه ارتباط با کشور هند فقط از طریق هوایی نیست و با توجه به تردد زیادی که بین کشورهای هند و پاکستان وجود دارد باید به طور جدی مرزهای زمینی با کشور پاکستان در استان سیستان و بلوچستان کنترل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آقای رئیس جمهور علیرغم اطلاع و اذعان به محدودیت های امکانات درمانی و بهداشتی کشور، از سفرهای نوروزی ممانعت نکرد، اظهارداشت: این سوال را باید از خود رئیس جمهور پرسید.

شهریاری در پایان به ستاد مقابله با کرونا توصیه کرد: فشار روی کادر درمان زیاد است و ظرفیت بیمارستان ها پر شده است. همان طور که بارها مقام معظم رهبری درباره اجرای توصیه های وزارت بهداشت تاکید کردند آقای رئیس جمهور هم باید این توصیه ها را جدی بگیرد و ستاد مقابله با کرونا این توصیه ها را اجرایی و عملیاتی کند. اگر ستاد این تصمیمات را اجرایی کند این امیدواری است که بتوان با این خیز جدید و خطرناک کرونا مقابله کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما بپرسیم؟ پس شما چه کاره اید؟ وجود و عدم وجود شما در مجلس چه تفاوتی دارد؟!!
Iran, Islamic Republic of
مگر مجلس نمی تواند رئیس جمهور را به صحن بکشاند و پاسخ گو باشد؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس مطالبه گر می خواهیم، نه مجلس منفعل
!!!
Bulgaria
دولت بی تدبیر
نامدار
Romania
ما از آقای روحانی و حامیانش خیلی سوال داریم.سوالات روی هم متراکم شده است.