پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

روحانی، برجام و کرونا را بهم وصل کرده

جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 759543
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه دولت به دنبال این است تا با فشار به زندگی مردم، امتیازات بیشتری در برجام بدهد، گفت: اکنون که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بحث برجام زنده شده، دولت اوضاع کشور را رها کرده تا ضرورت مذاکره و توافق را دوچندان کند.
روحانی، برجام و کرونا را بهم وصل کرده
به گزارش جهان نيوز، محمّد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم لغو سفرهای نوروزی از سوی رئیس‌جمهور که منجر به قرمز شدن بسیاری از شهرها و درنتیجه اخذ تصمیم برای تعطیلی صنوف شده، گفت: شواهد زیادی وجود دارد که دولت و شخص رئیس جمهور کشور را رها کرده‌اند، چرا که این ماه‌ها را پایان کار خودشان می‌دانند و طبق قانون، رئیس‌جمهور دیگر  نمی‌تواند کاندیدای انتخابات شود.

وی ادامه داد: درست است که روحانی همیشه روحیه گفتاردرمانی داشته و در عمل تلاش چشمگیری از وی مشاهده نشده است، امّا در این چندماه آخر دولت، رها کردن امور بیشتر مشاهده می‌شود و بیشتر به دنبال کار سیاسی هستند.

سلیمانی با بیان اینکه دولت به دنبال این است تا با فشار به زندگی مردم، امتیازات بیشتری در برجام بدهد، گفت: اکنون که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بحث برجام زنده شده، دولت اوضاع کشور را رها کرده تا ضرورت مذاکره و توافق را دوچندان کند. در حالی که دولت باید جواب دهد که صف مرغ چه ربطی به برجام دارد؟ این صرفاً یک کار مدیریتی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در قضیه کرونا هم اوضاع همینطور است و از دولت صداهای متفاوت بیرون می‌آید و در اجرا هم شیوه‌های متعدد و متضاد مشاهده می‌شود. مثلاً اکنون که ماه مبارک رمضان در پیش است، می‌گویند هیئات مذهبی از هر تجمعی بپرهیزند، در صورتی که از آن طرف مسئولان وزارت بهداشت نامه نوشتند مبنی بر اینکه گردشگری به کشوری مثل ترکیه که در اوج موج چهارم کرونا قرار گرفته را محدوید کنید، امّا با دستور خود آقای رئیس‌جمهور هیچ اتفاقی نمی‌افتد. لذا امروز کرونای انگلیسی از آسمان که وارد کشور نشده است، از طریق همین ارتباطات وارد شده است. چند هفته دیگر هم ممکن است شاهد کرونا برزیلی و کرونای سایر کشورها باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه تدبیر اشتباه دولت در مواجهه با کرونا، چاره‌ای جز محدود کردن کسب و کارها باقی نگذاشته است، گفت: بر اثر این تعطیلی، ذهن مردم به سمت مسائل معیشتی می‌رود و این در حالی است که این روزها در وین و اتریش اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است.

نماینده اسبق تهران با بیان اینکه دولت موضوع برجام و کرونا را بهم وصل کرده، گفت: منتظر باشید چند روز دیگر در این آشفته‌بازاری که از طریق کرونا ایجاد کرده‌اند، تعهدات دیگری در برجام می‌دهند و ما را از چاله به چاه می‌اندازند و باز هم گرفتاری‌های دیگری را متوجه کشور می‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه قرائن نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد آواری از مشکلات را روی سر دولت بعدی بریزد، گفت: اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، که ناجوانمردانه است، امّا اگر واقعیت ندارد، باید بگویند که چرا اوضاع را مدیریت نمی‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که در شأن ملت نیست، مثلاً وزیری می‌گوید «اگر ما نبودیم قحطی می‌شد»، وزیری دیگر می‌گوید «اگر ما نبودیم ارز ۵۰ هزار تومان می‌شد»، دیگری می‌گوید «اگر ما نبودیم تورم ۱۵۰ درصد بود».

وی افزود: این سخنان دل مردم را خالی می‌کند و نوعی فریب سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ محسوب می‌شود و امیدواریم که افکار عمومی تحت تأثیر این بازی‌ها قرار نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...