چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱
خوردبین در گفت و گو با «جهان» مطرح کرد؛

باید این مربی را برکنار کنند

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 251738
سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت:« در بازی اخیر بازیکنی را در ترکیب پرسپولیس دیدم که نامش را نمی دانستم؛ این آقا هنوز نمی داند که برای استفاده از بازیکنان جوان در تیمی چون پرسپولیس باید قواعدی را رعایت کرد و ...»
«محمود خوردبین» پیشکسوت و سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس که اخیرا از ینگه دنیا برگشته است در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی جهان شرکت کرده است که متن آن را در زیر می خوانید:
 
*مدتها بود که از شما خبری نبود؟!
 
-برای کارهای شخصی ام به آمریکا سفر کرده بودم و حالا هم برگشته ام.
 
*شنیده می شد که قصد دارید در آمریکا زندگی کنید!
 
-برنامه ای برای زندگی در آنجا ندارم و فعلا همینجا هستم.
 
* از اتفاقات پرسپولیس که قطعا اطلاع دارید؟
 
-بله؛ من قبل از سفرم نیز درباره این تیم هشدار داده بودم و حالا نیز بر این نظرم که عمر مربیگری مرد پرتغالی سر آمده و باید او را برکنار کنند تا در مدت زمان باقی مانده یک نفر بیاید و این تیم را جمع و جور نماید.
 
*مشکل را فقط این مربی می دانید؟
 
-یک مشکل مهم است. شما ببینید که الان تیم روی کاکل مهدوی کیا می چرخد و مهدی با تجربه خود تیم را به جلو می کشاند و دریغ از یک کار تیمی. این آقای ژوزه هنوز نمی داند بازیکنان در کدام مناطق کارآیی دارند و پست ها را نمی شناسد!
 
*خب این مربی هم برای خودش توجیه دارد و می گوید تیمش را دیگران بسته اند و تحویلش داده اند!
 
-حرف نادرستی می زند و می خواهد خودش را تبرئه کند؛ مگر او بازیکنان ایرانی را می شناخت که خودش بازیکن انتخاب کند؛ بعد هم همه می دانند که بهترین نفرات کشور را در اختیارش گذاشته اند. در بازی اخیر بازیکنی را در ترکیب پرسپولیس دیدم که نامش را نمی دانستم؛ این آقا هنوز نمی داند که برای استفاده از بازیکنان جوان در تیمی چون پرسپولیس باید قواعدی را رعایت کرد و مثلا اگر می خواهی بازیکن جوان را به بازی بگیری باید آرام آرام او را بازی دهی، نه اینکه ناگهان وی را به ترکیب اصلی بفرستی و بنده خدا را در زمین سرگردان کنی!این آقا 13، 14 هفته با تیم کار کرده و حداقل باید تیم را در جایگاه چهارم و پنجم قرار دهد.
 
*اگر او را برکنار کنند چه تضمینی برای بهبود اوضاع وجود دارد؟
 
-الان اگر او را کنار بگذارند وقت برای بهبود اوضاع هست.
 
*چه کسی را جای او بگذارند؟
 
-یک مربی ایرانی را بالای سر تیم بگذارند؛علی دایی که تیم دارد اما همین یحیی گل محمدی می تواند سرمربی پرسپولیس باشد.
 
*مشکل این تیم فقط فنی است؟
 
-خیر؛ من قبلا هم گفته ام که این تیم مشکلات داخلی هم دارد؛ منظورم اطرافیان رویانیان هستند که به او اطلاعات غلط می دهند و با خط و خطوط اشتباه تیم را به اینجا رساندند.
 
*چه کسانی؟
 
-همه آنها را می شناسند و من نمی خواهم اسم شان را ببرم!
 
*فوتبالی هستند؟
 
-بله، من قبلا هم به سردار هشدار داده بودم که مراقب اطرافش باشد اما متاسفانه گوش نکردند. به نظر من، هم در ماجرای علی کریمی و هم در داستان علی دایی رویانیان به خاطر برخی خط دادن غلط اطرافیانش عمل کرد و اشتباه بود. اگر من بودم هرگز نمی گذاشتم آنها (دایی و رویانیان) اختلاف پیدا کنند. درباره علی کریمی هم باید بگویم علی بازیکنی است که باید مدیریت شود و اگر خوب مدیرت می شد کار به این قهر و اخراج ها نمی کشید.
 
*خیلی ها می پرسند چرا روی نیمکتی که روزی محمود خوردبین می نشست حالا فردی بنام شیرینی می نشیند؟
 
-مردم به من لطف دارند؛ بنده پرسپولیس را مال خودم می دانم و هیچکس نمی تواند ادعا کند از محمود خوردبین پرسپولیسی تر است. از دست آقایان و رفتارهایی که با من کردند هم خیلی ناراحتم و از آنها راضی نیستم.
 
*شما هم از باشگاه طلبکارید؟
 
-خیر، مبلغ کمی طلب داشتم که گرفتم.       
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوردبین چه کار شخصی در آمریکا دارد؟!....