جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بازخوانی یک تشییع پر از معنویت

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 730844
به گزارش جهان نيوز، سی‌ام اردیبهشت ماه سال 1394 روزی بود که خبر کشف پیکر 270 تن از شهدای دفاع مقدس که توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیده بودند، منتشر شد. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا هیچ جراحتی نداشت و نشان می داد که آنان زنده به گور شده اند. این خبر چنان موجی در فضای کشور ایجاد کرد که همه برای قدردانی از آنها لحظه شماری می کردند. اما 26 خرداد روزی بود که اقشار مختلف مردم تهران برای تشییع این شهدا حماسه آفریدند. حماسه ای که رهبرانقلاب ساعتی بعد از تحقق آن پیامی به شرح ذیل صادر فرمودند:
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود برفراز میهن اسلامی برافروختند، و صلوات و تحیّات خدا بر شهیدان مظلوم غوّاص که با ظهور و حضور خود، این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گران‌بها و ذخیره‌های معنوی ملّت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.

سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم‌دیده‌ی شما. و سلام بر ارواح طیّبه و به رضوان الهی، بال‌گشوده‌ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه، مسئولیّت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می‌شناسید و مینیوشید و پاسخ میگویید.

حضور پُرمضمون امروز شما در تشییع این دُردانه‌های به میهن بازگشته، یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است؛ رحمت خدا بر شما، و سپاس بی‌حد از خدای مالک دلها، و سلام بی‌پایان بر حضرت بقیّةالله (روحی فداه) که صاحب این ثروت عظیم است.
 
والسّلام علیکم و رحمةالله‌
سیّدعلی خامنه‌ای‌    
۲۶ خرداد ۱۳۹۴   
برچسب ها: 175غواص شهدا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *