جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۲

فریاد فقر در پاریس

سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 659508
در حالی که گردشگران خارجی که برای دیدن جشن کریسمس راهی پاریس شده اند، محو زرق و برق خیره کننده این شهر گشته اند،در کوچه پس کوچه های پایتخت فرانسه فقر و بی خانمانی به وفور دیده می شود.
به گزارش جهان نيوز، در یک دهه اخیر تعداد کارتن خواب و بی‌خانمان‌ها در پایتخت‌های مهم اروپایی از جمله پاریس و لندن افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. 
نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد که اعتراضات اخیر فرانسه ریشه‌های اجتماعی دارد و دلیل آن کاهش استاندارد زندگی در فرانسه و دستمزدهاست. این اعتراضات که با اتکا به رسانه‌های اجتماعی و سازماندهی اندک شروع شد از مناطق روستایی فقیر به سوی منطقه «سن» حرکت کرده و نادیده گرفتن آن اکنون غیرممکن شده است. براساس نتایج یک نظرسنجی ۷۲ درصد فرانسوی‌ها از جنبش «جلیقه زردها» حمایت می‌کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands Antilles
اینها که نهایتا چند هزار نفر هستند و طبق قانون اساسی فرانسه و قوانین اتحادیه ارپا ۷۰۰ یورو حق معشیت ، اجاره خونه تا ۴۰۰ یورو و پول برق تا ۵۰ یورو ، هر ۶ ماه ۱۰۰۰ یورو خرید لباس بهشون میدن ، بیا من تهران پایتختتون را نشون بدم هر جا میری کلی کارتون خواب هست که ۱ قرون هم نمی گیرند . فکر می کنید مردم با این چیزها منحرف میشن ؟ شرف چیز خوبی هست .
Iran, Islamic Republic of
....