جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اهواز در محاصره دودهای نفتی

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 653269
مشعل‌های نفتی سال‌هاست اهواز را محاصره کرده اند. گازهای سمی که قدمتشان از ریزگردها خیلی بیشتر است، ردپای سیاه و سنگینشان شرق تا غرب رودخانه کارون را آلوده کرده. بیش از ۶۰ درصد آلودگی هوای این کلانشهر ۱.۵ میلیون نفری، که سازمان بهداشت جهانی تا کنون دو بار آن را آلوده‌ترین شهر دنیا معرفی کرده، ناشی از صنایع نفتی است. تاسیساتی که در عمر یکصد ساله‌ خود بیشترین تخریب و آلودگی زیست محیطی را برای خوزستان نفت‌خیز به همراه داشته اند.
به گزارش جهان نيوز، در پنج سال گذشته تنگی نفس‌های پائیزه همزمان با نخستین باران‌ها، هم به بیماری‌های تنفسی اضافه شده است. وزارت بهداشت گرده های گیاهی را مقصر اصلی تنگی نفس پائیزه اهوازی‌ها اعلام کرده، اما برخی کارشناسان، دود تاسیسات نفتی را نیز در این ماجرا دخیل می‌دانند.
اهواز بیش از ۲۰۰ حلقه چاه نفت در اطرافش دارد و مشعل‌های (فلرهای) شرق اهواز در نزدیکی میدان چهار اسب و غرب شهر، در اطراف ورزشگاه الغدیر، در میان منازل مسکونی، بیش از همه آزار دهنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *