جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

وضعیت امروز داريا و حرم حضرت سكينه(س)

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 651827
حرم حضرت سکینه(س) در ۵ کیلومتری جنوب غرب دمشق، برخلاف حرم حضرت زینب(س) تا پیش از سه دهه گذشته برای عموم شیعیان ناشناخته بود و بنای ساده و محقّری داشت.
در سال٦٧ شمسی، پس از مشاهده برخی اسناد در وزارت اوقاف سوريه، از تخريب اين زيارتگاه -در پی اجرای عمليات عمرانی منطقه- جلوگیری و با اطلاع آیت الله حاج سید احمد واحدی از روحانيون ايرانی مقيم سوريه، کمیته‌ای برای بازسازی آن تأسیس شد. دو سال پس از آزادی داريا (شهريور ٩٧)، ساكنان اين شهر اجازه يافتند تا به خانه و كاشانه خود بازگردند و دولت سوريه نيز در آغاز سال 2018 بودجه ای معادل 35 میلیارد لیره برای بازسازی زیر ساختهای داریا تخصیص داد، ولی با این حال نشانه ای از زندگی در داریا دیده نمی شود.تصاوير پيش رو، وضعت امروز داريا و حرم حضرت سكينه(س) است كه دو سال پس از آزادی، چيزی جد تلی از ويرانی و بقايای دو گلدسته اين حرم از آن بجا نمانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غلامی
Iran, Islamic Republic of
سلام .
این عکس ها مربوط به منطقه داریاء و قبر حضرت سکینه دختر حضرت علی است و در تابلو مشخص است . اما قبر حضرت سکینه دختر امام حسین در قبرستان باب الصغیر قرار دارد .