پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۲
عکاس: Yoshikatsu Fujii

فضای موجود درمجموعه عکس های امروزجهان

حامد زبیراوی
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 516941
موضوع مورد بحث مجموعه عکس زیر در مورد اتمسفر و جو حاکم بر فضای یک مجموعه عکس است.بدون شک می توان گفت بحث روز عکاسی امروز این موضوع است.

به گزارش سرویس عکس جهان نيوز، حامد زبیراوی: موضوع مورد بحث مجموعه عکس زیر در مورد اتمسفر و جو حاکم بر فضای یک مجموعه عکس است.بدون شک می توان گفت  بحث روز عکاسی امروز این موضوع است. البته در گذشته نیز عکاسان بزرگی در مورد این موضوع تلاش هایی انجام داده اند،اما عکاسان جوان تازه نفسی در این حوزه وارد شده اند که حرف های نوعی نیز در این موضوع می زنند.

من قصد دارم این فضای به وجود آمده در دنیای عکاسی را به عنوان یک ژانر تلقی کنم. نکات مهمی که در به وجود آوردن فضاهای متفاوتی از قبیل خوف ،ابهام ،شادی،هشدار،همدردی و غیره می توان در یک مجموعه عکس به ان اشاره کرد به این شرح است.

استفاده از اشیا را در راس این نکات قرار می دهم.نکته بعدی انتخاب رنگ فضای کلی عکس شماست.رنگی که دیگر سیاه و سفیدو رنگ معمولی روزمره نیست بلکه تم های دیگر را نیز شامل می شود.

در مورد نکته رنگ به این موضوع نیز اشاره کنم که در این ژانر از عکاسی می توان حرف هایی زد که در فضای عکاسی و هنری تازگی دارد.پس در انتخاب رنگ فضای کلی عکس خود پایبند به رنگ سیاه و سفیدو روزمره نباشید.

آشنایی با ادبیات از نکات بسیار مهم در هنر به ویژه این ژانر است. منظور از آشنایی با ادبیات آگاهی به نماد شناسی در این حوزه است.نماد شناسی باعث می شود شما به وسیله ی اشیا بتوانید با مخاطب حرف بزنید و فضای حاکم بر عکس خود را متفاوت کنید.

نکته دیگر جزئییات موجود در عکس است.
سعی کنید در این ژانر کلییات را فدای جزئییات کنید.شما را به دیدن تلاش یک عکاس توانای ژاپنی در به وجود آوردن اتمسفری خاص  در آثارش دعوت می کنم.
https://jahannews.com/vdcdo90kfyt0fn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdo90kfyt0fn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *