پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۲

دست به عصا شدن جواد لاریجانی‬!

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 444015
دومین نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر در نظام های عدالت کیفری ایران و ایتالیا صبح امروز شنبه با حضور محمد جوادلاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و هیات ایتالیایی برگزار شد.محمد جواد لاریجانی در نشست با پای شکسته وارد مراسم شد.









نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من یک معلول جسمی حرکتی با درجه ی شدید هستم. تقریبا هر حرکتی و قدمی که می خواهم بر دارم باید از عصا کمک بگیرم. یعنی با عصا زندگی می کنم و این وسیله مثل عضوی از بدنم شده است.
وقتی عصای (با زیر بغل زرد) را در دست دکتر جواد لاریجانی دیدم داغم تازه شد و خواستم با شما دوستان کمی درد دل کنم.
عصاهای زیر بغلی که در ایران موجود است، اون عصاهایی که ساخت ایران است اونقدر سنگینه که اصلا قابل استفاده نیست یا حداقل برای کسی که روزی چندین ساعت از عصا استفاده می کند قابل استفاده نیست. بقیه هم غالبا ساخت کشور چین است و به ندرت ساخت تایوان هم پیدا میشه. نمی گم عصاهای خوبی هستند ولی از عصاهای ساخت ایران خیلی بهترند و ما معلولین مجبوریم و باید از این عصاها استفاده کنیم.
اما مشکل: سه قسمت عصا خیلی زود فرسوده میشه: 1(- زیر بغل 2- جای دست 3- ته عصا)
این سه قسمت که در عصاهای چینی زرد رنگ است برای امثال بنده در زمانی حدود دو ماه فرسوده می شود و باید تعویض گردد. و متاسفانه یدک این قسمت ها(پدها) در بازار وجود ندارد.
قیمت این عصاهای چینی حدود 70 هزار تومان است. اسکلت عصا شاید بیش از یک سال هم راحت کار کند ولی بخاط اون سه قسمت مذکور که به آنها پذ(pad) گفته می شود باید هر دو ماه یکبار یک عصای جدید خریداری شود. ظاهرا واردکنندگان این کالای پزشکی برایشان نمی صرفد که پد یدک وارد کنند. و سودشان در آن است که معلول هر بار کل عصا را بخرد.
کاش متولیان کاری بکنند. کاش شرایط ورود عصاهای با کیفیت را فراهم کنند و وارد کنندگان مجبور باشند پدهای یدک هم وارد کنند.
آقا جواد شما که هیچ وقت دست به عصا نبودید؟ چطور شد اینبار.....