پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در دیدار سفیر سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر مطرح شد؛

امیدواری لاریجانی برای آمریکا

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 296472
سفیر سوئیس در تهران به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضایهه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سوال سفیر سوئیس - که حافظ منافع آمریکا در ایران نیز هست - مبنی بر این که آیا در چشم انداز سیاست خارجه و خصوصا روابط ایران و غرب تغییری قابل تصور هست یا خیر؟ گفت: آقای دکتر روحانی، سیاستمداری با سابقه، مسلط و دقیق در مسائل سیاست خارجه است و مشی ایشان اعتدال است و در جهت مهار تنش‌ها و کاهش آن‌ها گام برخواهد داشت.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تاکید کرد: با این همه باید توجه داشت که آنچه باعث خصومت آمریکا با ملت ما در طول بیش از سی سال گذشته شده، سیاست‌های سلطه‌طلبانه و یکجانبه گرایانه آمریکا نسبت به ایران و تعریف منافع نامشروع در منطقه بوده است.

لاریجانی افزود: از آنجا که عمده این سیاس‌ های سلطه طلبانه آمریکا نسبت به ایران و منطقه با شکست مواجه شده و ما به وضوح برخی از آن‌ها را مثل شکست‌هایی که آمریکایی‌ها در افغانستان متحمل می‌شوند می‌بینیم، امیدوار هستیم آمریکایی‌ها گام‌های موثری را برای تعدیل سیاست‌های یکجانبه گرایانه و خصومت با کشور ما بردارند.

در این دیدار خانم لیویا لئو آگوستی با ابراز امیدواری برای توسعه روابط دوجانبه حقوق بشری میان ایران و سوئیس درباره زمان، نحوه برگزاری و موضوع اجلاس دوجانبه حقوق بشری آتی دو کشور با محمدجواد لاریجانی گفت‌وگو کرد.

سفیر سوئیس با شگفت‌انگیز خواندن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، گفت: حضور مردم در انتخابات بسیار پررنگ بود و نتیجه انتخابات نیز موجی از رضایت و شادی را در میان مردم پدید آورده است که موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

وی تاکید کرد: این انتخابات و نتیجه آن از حیث بین‌المللی برای ایران بسیار ارزشمند بوده است.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند که روابط دو جانبه حقوق بشری و سایر روابط دو کشور توسعه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *