سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تشییع نمادین شهدا در کربلا

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 326374
شهر مقدس کربلا 13 محرم الحرام 1435 هـ.ق شاهد حضور هزاران مرد و زن عزاداری بود که در قالب عزای(بنی اسد) به مناسبت سالروز دفن اجساد مطهر شهدای کربلا به این شهر مقدس آمده بودند.
به گزارش جهان به نقل از عقیق، بر هیچ کسی پوشیده نیست که واژه "تراژدی" کمترین واژه برای توصیف واقعه کربلاست، واقعه ای که دل همه محبان و اتباع اهل بیت علیهم السلام را به درد آورده و می آورد. از دیگر زوایای دردناک این واقعه، دفن پیکر مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) و اصحاب بزرگوار ایشان است که با معجزه حضور حضرت امام زین العابدین(ع) از کوفه در کربلا برای شناسائی و تدفین اجساد مطهر همراه بود.
 
به همین مناسبت دوستداران خاندان عصمت و طهارت به احیای این روز می پردازند. در همین راستا شهر مقدس کربلا روز 13 محرم الحرام 1435 هـ شاهد حضور هزاران مرد و زن عزاداری بود که در قالب عزای(بنی اسد) به مناسبت سالروز دفن اجساد مطهر شهدای کربلا به این شهر مقدس آمده بودند.
 
این مراسم با نمایش شبیه پیکر مطهر امام حسین(ع) و همچنین شبیه امام سجاد(ع) همراه بود. یادآور می‌گردد عزای بنی اسد یکی از قدیمی ترین عزاهایی است که هر سال در شهر کربلا برگزار می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *