پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
در سالگرد شهادت سردار شمایلی

آقا حبیب، سرباز لشکر امام زمان(عج)

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۴۲
کد مطلب: 211177
بعد از قائم مقامي تيپ امام حسن مجتبي(ع) فرماندهی ناو تيپ كوثر به ایشان واگذار گردیداما زمانی این ناوگروه در لشكر ۷ ولي عصر(عج) ادغام شد،او به سمت جانشین فرماندهی لشكر برگزيده شد و با همين مسئوليت در فاو و شلمچه خوش درخشيد.
جهان: حبيب الله شمايلي زیر سقف آسمان بهبهان در سال ۱۳۳۳ متولد شد.تحصيل را در دبستان اميركبير آغاز کرد و در دبيرستان ۲۵ شهريور ،در سال ۱۳۵۴ موفق به دريافت ديپلم تجربي گردید.
حبیب ، خدمت نظام وظیفه را در دو شهر كرمان و سرپل ذهاب به انجام رسانيد و بعد از آن مدتي را در شركت فلور كار كرد و سپس در سال ۱۳۵۶ به استخدام بانك مركزي در آمد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامي ، ابتدا به فعاليت در كميته های انقلاب اسلامی پرداخت و هنگامي جنگ با بعثيان كافر آغاز شد،در روزهاي نخستين دفاع مقدس،راهي جبهه شد.آقا حبيب به مدت ۶ماه در كنار لباس ارتشي به عنوان نيروي احتياط رزميد و بعد از آن به جمع پاسداران انقلاب پيوست و در جبهه شوش مسئول چند قبضه خمپاره انداز شد.او در كنار دوست ديرينه اش سردار سرلشكر شهيد دكتر مجيد بقايي و ديگر جنگاوران به حفاظت از شهر شوش همت گمارده و براي آقا مجيد ياري وفا پيشه و بازويي نيرومند شد.

در فتح المبين و بيت المقدس (آزاد سازي خرمشهر) فرمانده يكي از محورهاي عملياتي بود و در رمضان،معاون فرماندهي تيپ ۱۷ علي بن ابي طالب(ع) قم و بعد از آن فرماندهی ستاد تيپ را بر عهده داشت.سپس مدتی را در تيپ ۱۵ آبي خاكي امام حسن مجتبي(ع) به عنوان فرماندهی طرح و عمليات و قائم مقام حضور داشت. بعد از قائم مقامي تيپ امام حسن مجتبي(ع) فرماندهی ناو تيپ كوثر به ایشان واگذار گردیداما زمانی این ناوگروه در لشكر ۷ ولي عصر(عج) ادغام شد،او به سمت جانشین فرماندهی لشكر برگزيده شد و با همين مسئوليت در فاو و شلمچه خوش درخشيد.

سردار حبیب الله شمایلی كه در عمليات فتح المبين،بيت المقدس،والفجر مقدماتي و كربلاي چهار مجروح شده بود، سرانجام در كسوت قائم مقام فرماندهي لشكر ۷ ولي عصر(عج) در عمليات كربلاي پنج و در تاريخ ۷ اسفند ۱۳۶۵ بر اثر اصابت گلوله توپ يا خمپاره دشمن به سنگرش جاودانه شد.پیکر پاک او در کنار مزار برادر شهیدش حمید ، در گلزار شهدای بهبهان به خاک سپرده شد.
https://jahannews.com/vdcguq9xuak9qq4.rpra.html
jahannews.com/vdcguq9xuak9qq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *