سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۳
۱۰۶
نقدی بر تکرار سخنان حاشیه ساز رئیس جمهور و یک نماینده

آقای مطهری! کاش از پدرتان قدری علم و آزاداندیشی ارث برده بودید

آیا بین منافع و آرمان‌های ملت ایران تضادی وجود دارد؟
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 401274
به نظر می رسد تا زمانی که نخواهیم واقع بینانه و عالمانه درباره مسائل صحبت کنیم و اصل برای ما مهندسی افکار عمومی از طریق حاشیه سازی و غیره باشد، این کشور قادر به رشد حقیقی نخواهد بود.
آقای مطهری! کاش از پدرتان قدری علم و آزاداندیشی ارث برده بودید
گروه سیاست جهان نيوز ـ حجت الاسلام رضا غلامی: برای امثال حقیر که عضو هیچ جناح سیاسی نیستیم و انگیزه ای هم برای ورود در بازی های سیاسی نداریم صحبت کردن مداوم درباره مسائل جزئی سیاسی کار دشواری است لکن اگر قرار باشد برخی با سخنان یا رفتار خود اساس انقلاب و نظام اسلامی را زیرسئوال ببرند و بر روی سرنوشت ملت اثر بگذارند، هیچ ابایی از اجرای تکلیف و ورود به مسائل سیاسی نداریم و هر قدر که لازم باشد می نویسیم و می گوییم.

طی روزهای گذشته دو مسأله ذهن من را با خود درگیر کرد. یکی سخنرانی رئیس جمهور محترم در همایش اقتصاد ایران و دیگری سخنان آقای علی مطهری در مجلس شورای اسلامی که به ترتیب درباره هر کدام جملاتی را عرض می کنم :

۱) جناب آقای روحانی در سخنرانی خود آشکارا میان اصول و آرمان های انقلاب و منافع ملی تفکیک قائل شدند و فرمودند که ما در مذاکرات هسته ای به دنبال تأمین منافع کشور هستیم. واقعاً باید پرسید چگونه می شود که میان اصول و آرمان های یک ملت- مادام که عقلانی و مستحکم باشد- و منافع ملی فاصله انداخت و ایندو را در مقابل هم قرار داد؟ آیا جناب رئیس جمهور که خودشان چند جلد کتاب فلسفه سیاسی نوشته اند و سال ها ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را عهده دار بوده اند این تفکیک را از جهت علمی ممکن و قابل توجیه می دانند که از تریبون عمومی درباره آن سخن می گویند؟

هر کس که با فلسفه سیاسی آشنایی داشته باشد تایید می کند که منافع بنیادی یک ملت زاییده اصول و آرمان های یک ملت است و ایندو با یکدیگر رابطه غیرقابل انکاری دارند. حتی باید گفت در کشورهای غربی که به زعم جناب آقای روحانی منافع ملیِ مادی همواره اصالت دارد، اصول و آرمان هایی وجود دارد که مسئولان آن کشورها به هیچ قیمتی از آنها کوتاه نخواهند آمد و چه بسا بتوان گفت که صرف نظر کردن غرب از منافع خود و تحریم ظالمانه ایران طی این سال ها، خود ناشی از پافشاری غرب بر روی اصول خویش است نه منافع.

در عین حال، خیلی خوب است جناب آقای روحانی، ضمن تعریف دقیق منافع ملی و همچنین مرجع تشخیص و تعیین آن در کشور، اولاً اصول و آرمان های کشور را که مخلّ منافع ملی شده فهرست کنند و ثانیاً بفرمایند چگونه می شود که اصولی و آرمانی منطقی و برآمده از عقلانیت اجتماعی باشد اما با منافع ملی در تضاد باشد؟! برای مثال آیا استقلال، حریّت، عزت و شرف، و دفاع از حقوق حقه ملت ایران که همواره جزء اصول کشور بوده است با منافع ملی در تضاد است؟ یا برای مثال، اگر خوداتکایی و تبدیل شدن ایران به کشوری پیشرفته (نه پیشرفت به معنای ارتجاعی آن بلکه پیشرفت حقیقی و دورن زا) یک آرمان ملی به شمار می رود، چه تعارضی بین این آرمان و منافع ملی به چشم می خورد؟! آیا دولت یازدهم اعتقاد دارد که در قضیه هسته ای یا سایر قضایا باید حریت و عزت ایرانی نادیده گرفته شود؟ آیا دولت یازدهم بر این باور است که باید در موضوع هسته ای، از آرمان ملی مردم ایران مبنی بر دست یابی به تمامی فناوری های بشری و استفاده صلح آمیز از آنها در جهت پیشرفت کشور دست کشید و تا ابد به بیگانگان وابسته بود و از آنها گدایی کرد؟

جناب آقای روحانی به همین حد بسنده نفرمودند و صراحتاً در همایش اقتصاد ایران گفتند اصول و آرمان ما در قلب و مغزمان است و نه سانتریفیوژ. در این زمینه هم چند نکته قابل ذکر است : اولاً باید رسید این چه کشوری است که اصول و آرمان های خود را وارد قلب و مغز خود می کند اما معتقد به فرمان گرفتن از مغز و قلب خود نیست؟ شاید بهتر بود رئیس جمهور محترم به جای مغز و قلب به موزه تعبیر می کردند تا منظورشان برای مردم روشن تر شود. بله؛ اگر خدای ناکرده روزی اصول و آرمان هایمان را داخل موزه قرار دهیم، دیگر اثری از آنها در منافع ملی نخواهد بود. ثانیاً همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، باید پرسید اگر کوتاه آمدن از سانتریقیوژ به معنای کنار گذاشتن غیرت و عزت ملی و از همه مهم تر، محروم ساختن تاریخی ملت ایران از پیشرفت هسته ای بود، بازهم سانتریفیوژ جزء اصول و آرمان های ما نخواهد بود؟

به نظر می رسد تا زمانی که نخواهیم واقع بینانه و عالمانه درباره مسائل صحبت کنیم و اصل برای ما مهندسی افکار عمومی از طریق حاشیه سازی و غیره باشد، این کشور قادر به رشد حقیقی نخواهد بود. از طرف دیگر، رئیس جمهور محترم باید بدانند کسی در جمهوری اسلامی که یک نظام متدین و مردم سالار است از رفراندم برگزار کردن هراسی ندارد. البته رفراندم و امثال این ها اقتضائات قانونی خودش را دارد اما حربه ای نیست که بتوان هر از چندی برای پیشبرد بعضی اهداف از آن استفاده کرد. آیا جناب آقای روحانی تصور می فرمایند در صورت کنار زدن پرده ها از روی واقعیت، خارج کردن لباس حق از تن باطل و به طور کل، فراهم نمودن زمینه روشنگری برای مردم، نظر قاطبه مردم ایران، جز آن چیزی است که تا این تاریخ در قضیه هسته ای و غیره از سوی مسئولان نظام دنبال شده است؟

۲) جناب آقای علی مطهری از سال ۸۸ به بعد با نادیده گرفتن مظالم عظیم سران فتنه علیه ملت و به بیان روشن تر، علیه جمهوریت و مردم سالاری، و مصائب عمیقی که در کشور رخ داد، و انداختن تقصیرها به گردن شخصی دیگر، دائماً و البته همراه با رسانه های دشمن از سران فتنه دفاع می کنند و با آن که خود بر کرسی قانون تکیه زده اند، بدون توجه به قانون و فرایندهای قانونی، خواستار لغو مصوبه شورای عالی امنیت ملی و رفع حصر از آنها هستند. البته شاید پیگیری های ایشان بالاخره به پایان مدارای نظام با آنها و محاکمه سریع تر سران فتنه و رسیدن آنان به اشد مجازات منجر شود که البته آرزوی اکثر ملت ایران است اما به نظر می رسد لازم باشد چند نکته در ارتباط با سخنان و رفتارهای آقای مطهری حداقل برای ثبت در تاریخ بیان شود :

ای کاش جناب آقای علی مطهری به جز نام مطهری، قدری از پدر بزرگوارشان علم و آزاداندیشی را به ارث می بردند و اینگونه لجوجانه و بدون دلیل و مدرک و بر اساس احساسات و عواطف درباره مسائل کشور سخن نمی گفتند.

آقای مطهری!

باید بدانید که نه جناب عالی قاضی هستید که درباره اتهام سران فتنه و یا اتهام دیگران قضاوت کنید- و کسی را تبرئه یا محکوم نمایید- و نه جای ملت ایران هستید که درباره منظور آنها از حماسه ۹ دی صحبت کنید و نقش قیام ۹ دی یا زنده نگاه داشتن آن را را در ایجاد وحدت یا تفرقه ارزیابی نمایید. البته ای کاش یک دانشجوی جامعه شناسی بودید تا با مراجعه به ده ها ساعت فیلم و هزاران قطعه عکس، شعارهای صریح مردم در ۹ دی و غضب مقدس آنها از سران فتنه و حامیان پشت پرده آنها را فهم می کردید و دست از تفاسیر پوچ و القائی از ۹ دی برمی داشتید.

جناب عالی و دوستانتان مردم ایران را کودکان نابالغی می دانید که همواره به قیّم نیاز دارند و کسی باید از طرف آنها صحبت کند و یا نظر آنها درباره وقایع را تفسیر کند لکن توجه ندارید که ۳۵ سال از پایان دوران سیاه پهلوی سپری شده و دوران قیم مآبی و نظام ارباب- رعیتی گذشته است. مردم ایران به برکت انقلاب اسلامی، امروز از چنان بلوغی برخوردارند که خودشان می توانند با صدای بلند نظرشان را درباره فتنه گرها بگویند و ده ها بار هم که شده حماسه هایی نظیر حماسه ۹ دی را خلق کنند.

آقای مطهری، مطمئن باشید صحبت های شما پشت تریبون های عمومی و تبدیل شدن شما به تیتر یک رسانه های دشمن در جهت نجات دادن سران فتنه و تکان دادن جنازه آنها، هر قدر هم که برای مردم انقلابی از فرزند شهید مطهری امری غریب به حساب آید، ذره ای در بینش عمیق آنان درباره جریان فتنه و حقیقت وقایع تلخ سال ۸۸ تاثیر نخواهد گذاشت و مسئولان کشور را به چشم پوشی از حق ملت و نظام در مجازات آنها سوق نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی.
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک ارتشی از مواضع خودش عقب نشینی کنه...
علی مطهری باید از مجلس اخراج شود.
Iran, Islamic Republic of
اگه بره دیگه به کی بخندیم؟
....بهترم هست
ساناز
علی مطهری را بایدبه ..اورا به فضا تبعیدکنیم ...
مستانه
آقای روحانی به شما توصیه میکنم به استان و شهرمانیا ....
هر نماینده حق دارد درباره کلیه موضوعات اظهار نظر کند.....
Iran, Islamic Republic of
اگرنماينده يك ملت نتواندحرف بزند واي به حال شهروند
اون بنده خدا روز عاشورا ی 88 وقتی داشتید دکه سید الشهدا را آتش میزدید مگه نمی خواست با شما حرف بزنه ولی وقتی گفت هموطن ها اینکار شما خلاف دین و اخلاق و شریعته مواظب باشید دشمن داره از شما سؤ استفاده میکنه و.... شماها گذاشتید حرف بزنه ؟ مگر با چوب به سر ایشون نزدید ؟ و بنده خدا را معلول نکردید ؟ حالا اینجا مظلوم نمایی میکنید و توقع دارید نمایندگان ملت بزارن تریبون مقدس مجلس جای تبلیغات ضد انقلاب و اراجیف و خزعبلات اینا بشه ؟
حسابی
این مجلس فقط جای حرف زدن آدمهای...
فدایی ولایتم
بروید تحقیق کنید ببینید چطور نماینده مجلس شده ونان اسم و رسم پدر بزرگوارش رو میخوره وازاین طریق خودش رو به جایگاه و مقام نمایندگی مردم درمجلس رسونده!
مطهری کارش ازاستیضاح هم گذشته...باید رد صلاحیت بشه و بره ور دل اربابان فتنه گرش.
مردم
بله اخراج شود
بین چند تا آدم افراطی کاری از پیش نمی برد
بگذارد تا بقیه به ظاهر نمایندگان ، ممکلت را به سمت تفرقه و سیاهی بکشانند
علی
نه بابا؟؟ ...
آره بابا اخراج بشه مجلس یکدست بشه به درد نخور
Iran, Islamic Republic of
زور نزنید رفتار زشت نمایندگان با مطهری جای ماله کشی ندارد
حران
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که مطهری گفت "پ..." شما کجا بودید!!؟؟
مطهری
مجلس جاییست که قانون می گذارند
اونوقت یه عده... با این کارا انتظار دارن مردم قانون را رعایت کنند
جایی که محل قانونگذاریه خودش ....
علی
دمت گرم. گل گفتی.
علی
نویسنده این مطلب اولش چنان گفته من که گفتم ببینم اسمش چیه؟....
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عقل آکبند شما اصلا نمی تونه خطاهای علی آقا رو ببینه
Iran, Islamic Republic of
آفرین با ادب
France
ادب رو از دولتمردان دولت یازدهم یاد گرفته
مسعود
بارها گفته ام و بار دگر ميگويم
يه كمپيني تشكسل بشود ملت بروند شكايتشان را از اين شخص اعلام كنند
هرچند پشيزي نيست كه به ارزش بياد ولي ميشه نمونه براي ديگراني كه فكر ميكنند راي به آنها راي است و ديگر راي ها نه ارزش دارد و نه به جساب مي آيد كه در دولت بي تدبير فعلي كم نيستن
جهان درج كن مرسي
علی
قبوله. وزارت کشور مجوز بده ما هم کمپینی در حمایت از دولت روحانی و میرحسین و مطهری شجاع تشکیل بدیم تا ببینیم چه کسانی در این کشور باید حساب کار دستشون بیاد!
ایرانی
یاسین تو گوش ..... خواندن است برادر .
علی رضا مهدی زاده
حال حرف دل یک جوان دانشجو با پسر مطهری بزرگ
آقای مطهری، مشهور شدن آن هم به وسیله حمایت از سران فتنه چند وقتی است که از مُد افتاده است. نگاهی به اطرافتان بیاندازید و ببینید که حتی دوستان دیروز فتنه گران اکنون حرفی از پایان حصر نمی زنند!!

آقای مطهری، خبرگزاری آسوشیتدپرس خوب تحویلتان گرفته است، حالا نکند که کبکتان دارد خروس می خواند! بی بی سی هم طبق معمول دارد گربه می رقصاند!

آقای مطهری، جسارت شما به رهبر انقلاب و مجلس خبرگان در دانشگاه فردوسی و آن حرف های به اصطلاح روشن فکریتان هنوز فراموش جامعه بیدار دانشجویی نشده است.!

منبع : http://sangarhayekhaki.blogfa.com
United States
درود بر آزادی فکر و اندیشه و بیان
مطهری الحق فرزند خلف آن استاد صادق است، ایشان آزاده ای هستند که در آینده مثل مدرس ماندگار خواهند شد.
ایشان میتوانند عافیت طلبی کنند و تمام خطاها را نبینند و در ناز و نعمت و به به و ملاطفت به زندگی خود با رفاه کامل ادامه دهند ولی ایشان این راه را انتخاب نکردند
واقعا در کوته فکری از مطهری کم نداری
جواب
تو که اصلا فکر نداری
هستی
Germany
رفراندم برگزار کنید نظر ملت مشحص میشه. بیخودی دعوا نکنید
اشتباهی منفی زدم
اتفاقا معلوم شد که ایشان از سر عافیت طلبی اینگونه مسایل را بیان می کنند وگرنه مملکت آنقدر مشکلات دارد که یک نماینده واقعی و پیرو مدرس میتواند به آن بپردازد
علی
جدا؟ بسیاری از مشکلات ناشی از عملکرد نهادهای تندرو و افراد اصولگراست که 8 سال کشور را در دست داشتند. اون 8 سال شما کجا بودی هنوز متولد نشده بودی که حرف بزنی؟
منافع ملی
به کجاچنین شتابان؟؟؟ای حافظان ملی ایران عرق ایرانی واسلامی کجارفته است؟ازصبرمردمان سرزمینتان سوءاستفاده نکنید این ملت مستحکم ناشکری نامهربانی مسئولین شان راازیادنمی برند.
ترانه
آقای روحانی و آقای مطهری این دنیا ممر و گذرگاه است و دارالقرار جای دیگری است آنچه فردا به دردما میخورد مردانگی و اخلاص و خدمت بی شائبه به خلق خدا و جهادفی سبیل الله و تواضع و صداقت و نزاهت روح و انفاق و فداکاری برای دین و تقوا و زهدو پارسایی و نماز است این دنیا مثل برق و بادمیگذرد و پیش ازشما به کسی وفانکردوبعدازشماهم به کسی وفا نمیکند
این آقا و احمدی نزاد هر دو با تنش زنده بودند و با آرامش می میرند پس رهایشان کنید
صادق الحسيني
Lebanon
سلام ودرود برشما برادر عالم دين وسياست عزيز
واقعا احسنتم ...
وخيلي لازم بود كه وارد شويد ...
چون هم دين ما وهم منافع ملي ما وهم عزت ما ايرانيان
ايجاب ميكند به اين دوستان ...تذكر جدي واگر لازم شد برخورد شود ...
البته رهبري داريم عالم وحكيم وسر وقت هشدارهايلازم را هميشه داده وخواهد داد
Iran, Islamic Republic of
کاش همیشه مواضع انقلابی روحانی ها این قدر محکم باشد در همه عرصه ها
مطهری فقط دنبال مطرح کردن خودش تو شرایط فعلی که قیمت نفت کاهش پیدا کرده 6 میلیون بیکار داریم بعضیها مثل خود من تعدیل شدن و برای 7 ماه دولت تو آب نمک مذاکرات با 5 به علاوه 1 مونده مطرح کردن بحث رفع حصر فقط منجر به تنش و التهاب در کشور میشه برفرض که رفع حصر شد اگه دوباره موسوی جو گیر شد خواست بیانیه بده بعضی خواستن سی دی منتشرکنن و شبنامه پخش کنن میدونید چقدر به ضرر ایران میشه فضای تنش در داخل در شرایط خوابیدن دولت در آب نمک مذاکرات و رو و زبان طرف مقابل چقدر بیشتر میشه آقای مطهری درد اصلی مردم ما رفع حصر موسوی و کروبی نیست بیکاری و تورم
France
بر داشت نظر مردم با استفاده از شعار ها در تظاهرات استقراء ناقص است ،و نظر مردم فقط از راه مراجعه به آراي عمومي ممكن است كه متاسفانه بيان آن را هم جنجال آفريني ميناميد
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم . جنگ بین افراط و تحجر و میانه روی و حریت ، باپیروزی مردم و آزادی و اعتدال همراه خواهد بود و تندورهاآخرین نفسهای نحس خود رامی کشند .
حسین
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای رضا غلامی ، با عرض احترام و اخلاص اجازه می خواهم یک نکته را یادآوری نمایم. اساسا علم ارث پذیر نیست. درست مثل این است که ما وقتی در زمینه فیزیک هسته ای در مساله ای گیر کرده ایم و محتاج نظر دانشمندی در این زمینه هستیم و چون دکتر حسابی دیگر در قید حیات نیستند از یادگار یادگار ایشان در این باره جویا شویم. منظور شما را از "آزاد اندیشی" متوجه نشدم. اگر منظورتان از "آزادی" آن اندیشه ، آن موجودی است که در جهان غرب به آن "آزادی" می گویند که خوب جواب بنده را می توانید حدث بزنید که چیست. اما منظور شما از "اندیشه" یا به زبان عوامی چون حقیر "فکر" چیست؟ مجموعه ای از یک مقداری کمی از اومانیزم اشتباه متوجه شده بعلاوه یک کمی ماما ایزم اشتباه ترجمه شده به همراه با کمی اگزیستانسیالزیم وارونه نوشته و فهمیده شدهه باضافه کمی از مفاهیم اسلامی که خیلی آبکی ، سطحی و قشری ، تفسیر به رای شده و بهمراه یک مقادر کمی مارکسیزم با مزه لنینی همراه با رایحه های از نیچه ، کانت و هیگل و ... و خلاصه عرض کنم "پارچه چهل تکه" ای از وصله پینه های جور ناجور را که توی کله حضرات "متوسط و بالای شهر" در نمایش الفاظ زیبا و فریبنده می بینید ، اسمش "فکر" (به قول شما "اندیشه") است؟ اگر این معجون چهل تکه هفت جوش "فکر" است ، پس با چنین محتوی همگن ، پویا و پایداری حتما "روشن" هم خواهد بود :-) بین خودمان بماند ، حکایت اهالی فکر روشن ما بیشتر به یک لطیفه شبیه نیست؟ بنده سالها است مانده ام برا این جماعت بخندم یا گریه کنم. اما هیشه ابتدا بر آنها خندیده و بعد از آن هم کلی گریه کرده ام.
چرا شما که از اهالی حوزه هستید ، سوال نمی کنید که چرا در جامعه کنونی ایران افرادی تنها بخاطر انتساب فامیلی دارای مناصب اجتماعی و احیانا سیاسی می شوند که حقیقتا دارای لیاقت و شایستگی شخصی آن مناصب ندارد. کجای ذهنیت عمومی مردم ما را باید با قران و حدیث اصلاح کرد تا چنین پدیده ای از میان مردم ما رخت بربندد؟ تا دیگر وقتی از کسی سوال می کنند که شغل شما چیست ، پاسخ ندهد که او فرزند فلانی است. التماس دعا
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
منافع ومصالح ملی ذبح هوچی گری ،شانتاژ ،بی بصیرتی درد بزرگ امروز مردان سیاسیکاری.خدا نبخشد علی مطهری را که به یک دشمن شادکن تبدیل شده.
ایرانی همچو ارش
احسنت،نوشته واقعا روشنگرانه ایی بود،شیر مادر حلالت.
محمد
از خروجی های دانشگاه های انگلیس چه توقعی دارید ؟ !!!
بعثت
در سناریوی طراحی شده از سوی اتاق فکر فتنه 88 که به دلیل ضعف ، رخوت و عدم اشرافیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی !!! متاسفانه کماکان مرموزانه و موذیانه فعال است جناب آقای مطهری وظیفه فضاسازی و مطلوم نمایی از سران فتنه و فتنه گران را دارد ....
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به احتمال زياد برنده شدن اصلاح طلبان در انتخابات آينده مجلس شايد ايشان دارد سرمايه گذاري ميكند.
United States
اتفاقا کاملا برعکس مطهری خیلی آزاد اندیش است و این شما ها هستید که مردم را نابالغ فکری میکنید. نه دی که این همه از آن دم می زنید افتخار همه متدینین است و ربطی به تائید شما ها و مواضع سیاسی تان ندارد. بر علیه کسانی بود که حریم عاشورا را شکستند.
حرف مطهری هم دو کلمه است نه ادعای قاضی بودن دارد نه سخنگوی ملت بودن. باز این ادعاهای شماهاست.
انچه که او می گویداین است که متهم را بلا تکلیف نگه ندارید.
اگر این راقبول نداریدامیدوارم خودتان را بگیرند و بعد بلا تکلیف نگه تان دارند.
احمد
بسیار عالی بود .
پس هرکس مثل شما فکر نکنه آزاد اندیش نیست؟ بهتره شما یکم تحملتونو ببرین بالا.
ناشناس
Canada
اشتباهي منفي دادم
خواهشمندم در این مورد روشنگری بفرمائید:
یادمان نرود که صحبت نکردن درمورد آرمان در بحث هسته ای رااولین بار جان کری در مصاحبه بعد ازآخرین دور مذاکرات وین گفت که ما در مذاکرات درمورد ایدئولوژی صحبت نمی کنیم.........
....
سارا
چرا از محاکمه هراس دارید اگر متهم هستند محاکمه کنید تا تمام شود؟؟؟
اراکی
کسی از محاکمه هراس ندارد . ولی اگر قرار باشه تو این مملکت هرکس قانون را به زعم و سلیقه حزبی و جناحی تعبیر و معرفی کنه اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیشه . وقتی قوه قضائیه و شورای امنیت ملی بعنوان بالاترین مقام امنیتی و قضایی تصمیمی را گرفته اند امثال مطهری که نمیتونند این تصمیم را غیر قانونی تلقی کنند . بخواهند با شانتاژ و فضاسازی منویات خودشونو اجرا کنند .
یونس
سران فتنه از امثال مهدی هاشمی و جریان منتظری که بزرگتر نیستند . دیدید که نظام با اونا چه برخورد ی کرد و مرعوب هیچ جریان و تبلیغاتی هم نشد . حالا امثال شما سارا خانم فکرمیکنید با جوسازی میتونید به اهداف خودتون یعنی ایجاد فتنه و بلوا و آشوب مجدد در کشور برسید . کور خوندید .
کسی از محاکمه نمی ترسه ...
حبئر
من با علی موافقم
دوستی این آقا باسران فتنه دوستی خاله خرسه است آقایان افساد طلب لطفا جلوی اورا بگیرید چون با اصراری که ایشان برای محاکمه این افراد می کنند اگر قوه قضاییه موافقت کنه واین کاررا انجام بده حکم اون ها چیزی جز فساد فی الارض وقصد براندازی حکومت نیست که مجازات آن اعدام است وبس لااقل این طوری در منزل خودشان در رفاه وراحتی هستند و ازهمه مزایا وامکانات هم برخوردارند بابا یکی این غضنفر رو بگیره
feri
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه ایشان نمی دانند چه می گویند . میدانند و می گویند به هر حال عوام که قدرت تحلیل ندارند که بدانند منافع ملی مبتنی بر آرمانهاست نه به هر قیمتی !!!! آیا آرمانها مانند عبادات موضوعی شخصی و فردی استو ربطی به روابط بین المللمان ندارد؟؟
کامنت من کو
نصرت اله
مطهری ... بیش نیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
شما می فرمایید آقای مطهری قاضی نیست که قضاوت کند بله ما هم همین را میگوییم ...
چرا کامنت ها رو نمیزاری جهان
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
اقای جنتی سوال از شما اینست که نفرات مجلس را که باید کمی شباهت به مجالس مکتب امام جعفر صادق داشته باشند را چرا با ... گزینش کرده اید ....
مطهری در تاریخ پارلمان ماندگار خواهد شد.
از بس شماها افراد را با تاریخ قیاس کردید که دیگر دوست ندارم خودم هم مینکار را کنم وگرنه میگفتم مطهری، مدرس است
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز باور كنيد قيامت وجود دارد اينقدر بي انصافي فرداي قيامت جواب پس دادن داره
مگه نميگيد سران فتنه تخلف كردن خوب پس چرا طبق قانون محاكمه نميشوند مگر ميشود بدون هيچ دادگاهي و محاكمه كسي رو چندين و چند سال حبس و حصر كرد اين كجاش مخالفت با نظامه دقيقا عين دفاع از آرمانهاي نظام است
عين آزاد انديشي است كه از پدرش به ارث برده
اقاي مطهري اينقدر شهامت دارند كه هزينه هاي نظام رو كم كنند وخودشون جلو اومدند
....
خوبه اين نويسنده محترم بفرموده خوذشان سياسي نيستنند !!!! !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه شهید والا مقام مرتضی مطهری رو ....
Canada
سه نفر را بدون محاکمه در خانه زندانی کردید، بعد که یک نفر به این کار غیر قانونی اعتراض می کنه میزنید توی دهنش؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقای مطهری در مورد سران فتنه چه نظری داره و میگه باید محاکمه بشن درسته ، باید هر چه زودتر یک دادگاه تشکیل وآنها را محاکمه کند. اما اینکه 9 دی را یوم الشیطان می نامد فقط از یک مغز بدون فکر و لجوج و نادان بر می آید.مرد حسابی یعنی این همه جمعیت نفهمیدن و برای شیطان بیرون آمدند و شما می فمید وراه خدا را می روید.یادتان باشد این جمعیت به خاطر توهین به امام حسین بیرون آمدند و به خاطر مقابله با شیطان نه همراهی با شیطان و سعی کنید شیطان را از جلدتان بیرون کنید
جواب
آقای محترم
ایشان فرمودند اگر بنا باشد در این روز به تفرقه دامن بزنیم یوم الشیطان خواهد بود
نه اینکه کلا اینطوری باشد
تحریف تا چه قدر ؟؟
فدایی ولایت
اقا محسن...یادتان باشد که این جمعیت فقط به خاطر توهین به امان حسین بیرون نیامدند.
مردم احساس خطر کردند؛ چراکه مبانی اعتقادی و مبانی سیاسی نظام جمهوری اسلامی توسط خواصیبی بصیرت و یا مغرض ویا حتی منافقینی درلباس کسوت ؛ مورد تهدید دیدند.
حسن
اگرشهید مطهری بود الان...
Reza
United States
من پدر آقای علی مطهری می شناختم و پشت سر ایشان در مسجد الجواد نماز خوانده ام. اما پدر افرادی که در مجلس پرخاشگری و حمله کردند را هیچ نمی شناسم و نمی دانم که چه مقدار از اسلام میدانسته اند. متاسفانه جز تکبر ٬تعصب و فحاشی در کلمات طرفداران جوان پیام گذار نیست و شاید این سایت تمامیت خواه مطالبی که وفق مراد نیست نشر نمیدهد.
علي آقا
حاج رضا از آمريكا !! شمايي كه پدر علي مطهري رو مي شناختي و پشت سرش نماز خوندي ، وجداناً اثر و نشاني از آن پدر در اين پسر مي بيني ؟؟؟
پسر كو ندارد نشان از پدر
تو بيگانه خوانش، مخوانش پسر
پسر کو ندارد نشان از پدر ؛ تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
علی مطهری باید از خر شیطان پایین بیاید !
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
اولا این پسر در فحاشی در مجلس فعلا نفر اوله یعنی از خصلتهای پدر بویی نبرده.دوما خدا با خودش کار داره نه پدرش
امیر
...

حالا علی مطهری پسر هر کی میخواد باشه، وقتی سهوا یا عمدا نمیفهمه که کجا چی باید بگه،...
اخر و عاقبت استفاده ار نام پدر و رانت سهمیه شهید در ورود به دانشگاه همینه همینه شایسته ها در خانه این فرد بی .... که حتی نمی خوام نامشو بنویسم در مجلس
خداجو
چرا هرکس مخالف شما باشد،ازاد اندیش نیست.چرا فقط خود وافکار خود را برتر وهر نظر مخالف خود را محکوم به شکست میدانید،ایا این افکار پوپولیستی نیست؟قران می فرماید:انان که خود را برتر میدانندودیگران را ساحروکافرو فتنه گر می دانند،دچار انحراف شده وان خداوند است که ازهمه درونها وافکار اگاه است.
این بنده خدا کمبود شخصیت دارد بدین وسیله می خواهد خود را مطرح کند که البته بعنوان همسو با دشمن دارد به هدف خود میرسد
Romania
جای شهیدمطهری جدا خالیه برای نواختن یک سیلی آبدار و بیدارکننده به پسر ناخلفش....
این مطهری قدر ناشناس است چرا به خاطر اینکه تائید صلااحیتش نیز با حکم حکومتی بود نه بر اساس تائید شورای نگهبان روزی مجازات این نمک نشناسی را خواهد خورد او با کف و سوت عدای فکر می کند محبوبیت هم دارد اما اگر از ملت ایران رای گیری کنید میبینید که مردم نسبت به او چقد تنفر دارند زیرا انقلاب و نظام اسلامی را بدون هیچ دستمزدی به حراج گذاشته تاریخ قضاوت خواهد کرد شاید او می خواهد از آن عرب که دنبال شهرت می گشت و نتوانست حاتم طایی شود و کار دیگری کرد
مجیداعتمادی
هرکس به سه شعاری که ازشعور بالای ایرانیان برخاسته بی توجه باشدخائن است یا خیلی سادلوح است (استقلال آزادی جمهوری اسلامی)
ali
دوستان الحق کار نمایندگان زشت بود باید می گذاشتند حرف این بنده خدا تموم می شد بعد اعتراض می کردند!!
همین فردا پس فردا این رسانه های خارجی میریزند و سواستفاده می کنند از رفتار اینها که آزادی بیان در ایران نیست!
کریمی
مردم بصیرت دارند ....
ولی این علی نامطهر نه بصیرت دارد ونه بینایی !!!!!!
نفسش سرد شده مطهری
امثال شماها باید از آقای علی مطهری آزاداندیشی یاد بگیرید جیره خواران فرومایه ای که دنیاتان دینتان را تحت الشعاع قرار داده
خسته
اگر جناب آقای دکتر مطهری تدبیر داشت تلاش میکرد براى به دام انداختن عاملین اصلی ایجاد فتنه ونفاق که 8 سال داره ریشه نظام اسلامی وانقلاب میخوره وگرنه میر حسین موسوی و کروبی تو حصر خانگی آزادهستند
درود بر مدرس زمان
ایرانی
مطهری عامل ه.... برای فتنه جدید است...
وقت شناس
خدایش ریس جمهورمحترم حرفهایی درهمایش اقتصادایران زده که اگرکمی تامل شودنتایج تاسف باری ازنتیجه اینگونه رویکردحاصل خواهدشدکه اصلابه زبان نمیتوان آورد خدایابما توان بده تادرراه آرمانهایمان حسین وارعمل کنیم ومانندشهدابه سیاست داخلی وخارجی و آرمانهایارانه بدهیم.آقای علی مطهری هم بنده خداجسارت وشهامت خوبی داره اماازاین ابزارنمیتونه بموقع ودرست استفاده کنه علی جون این ره که تو می روی به ترکستان است؟
Iran, Islamic Republic of
اینم گل به خودی زن مجلسه
کامران
متاسفانه ما اسممان مسلمان است ولی در عمل با دستورات اسلام به اندازه فاصله زمین تا ماه فاصله داریم/ چه اشکالی دارد نماینده ای ازادانه حرف خود را بزند؟ اگر در کشور اینقدر ازادی نباشد چرا ما ان را به نام اسلام و جمهوری اسلامی گره می زنیم . جا داشت نمایندگان مخالف با سعه صدر به سخنان مطهری گوش میدادند و با ارامش و منطق جوابش را می دادند .نه اینکه حتی تحمل شنیدن نظر مخالف خود را هم ندارند. این برخوردها شان جمهوری اسلامی را خدشه دار میکند/ اقایان کاسه از اش داغترند/ نظام جمهوری اسلامی ازادی بیان را محترم می شمارد و انوقت چند نماینده با رفتار دور از شان نمایندگی ابروی نظام را می برند و چه حاشیه هایی که درست نکردند
امیر
وقتی دانشجونماها وسط سخرانیهای مستند و مستدل حاج حسین تو دانشگاه تهران، کارهای بدتر از اینو با فرم کاملا تخریبی انجام دادند، شما کجا بودی؟!... چرا اون موقع فریاد وا اسلامای شما بگوش نرسید؟ برای شما مدعیان آزادی بیان، مرگ فقط واسه همسایه خوبه؟ آخه اگه شما واقعا منطق داشتین و صدای مخالفو میشندین، که 8 ماه تموم ، مملکتو به آشوب نمیکشوندین.
هادی
Iran, Islamic Republic of
برای امثال حقیر که عضو هیچ جناح سیاسی نیستیم و انگیزه ای هم برای ورود در بازی های سیاسی نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


کاملا معلومه که عضو هیچ جناح سیاسی نیستید!!!
عادل
اگه آقای مطهری ذره ای از قران خبر داشت و جریان حصر سامری توسط حضرت موسی را می دانست (سوره طه آیه 97 ) قطعا این طوری نظر نمی داد شاید هم می داند و قصد فتنه ای دگر دارد.
خسرو
این آقا زاده منحرف دچار توهم شده و عقل اجتماعی خود را از دست داده است.
Reza
United States
از اینکه بر من منت گذاشتید و مطلبم را نشر دادید سپاسگذارم. خدا را شاهد میگیرم در انتخابات ۸۸ من به آقای میر حسین رای ندادم و نیز درخواست ایشان برای راهپیمائی برای ابراز همبستگی با مردم مصر را بزرگترین اشتباه سیاسی ایشان میدانم هرچند اعتراضات به حق سال قبل را که متاسفانه باطرفداری از کاندید خاصی از جانب افرادی که میبایست بی طرف باشند را عامل اصلی اعتراضات میدانم. و امروز هم برگزاری تشکیل یک داد گاه را بر خلاف منافع ملی و باعث شکاف بیشتر جامعه میشود برای رضای خدا و منافع ایران عزیز هر چه زود تر هم باید طرفداری از این و یا آن را کنار گذاشت و کسی که برای ایران ۸ سال زحمت کشیده را از این بیشتر به صف مخالفان سوق نداد این همان مردی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی به نام کوچک صدا میزد و از او جانانه دفاع میکرد. کلام آخر اینکه تعداد زیادی از افرادی که کامنت میگذارند و فحوای کلامشان پرخاشگری است نه از طرفداران نظام هستند بلکه از منافقان سرخوده ای هستند که دست به هرکار خبیثی میزنند واین خباثت را بیشتر از ۳۵ سال قبل مرحوم اسدالله لاجوردی به من گفته بود و من قبول نداشتم ولی سالهاست که به رذالت آنها پی برده ام. میرحسین و بقیه رئیس جمهوران و مردانی که سرمایه ملی هستند نباید به راحتی به آنها توهین کرد و گرنه جوانان ما تصویری از بی ارزشی خدمتگذاران در ذهن خواهند داشت از خداوند منان خواستارم هر چه زودتر بر داشتن بی سر و صدای حصر این خدمتگذران سابق یکی از دلمشغولی های دوستداران ایران و مومنان برداشته شود.
سعید
آقای مطهری بدنبال رای بالا در انتخابات مجلس آینده است و برای اینکار هیچ چیز را لحاظ نکرد. تمام جنجال آفرینی هم به خاطر جلب نظر مردم است. اما آقای مطهری آخرتی هم هست. از خون پدر والامقامتان شرم کنید و اینقدر دشمنان را شاد نکنید.
مطهری مچکریم!
ای کاش ای کاش
محمد
بابااحسنت
حمید
خوشا به سعادت شهیدان باهنر و مطهری و بهشتی که رفتند و چنین روزهایی را ندیدند.
مطمئنا اگر این بزرگواران امروز زنده بودند آنان را با ضد انقلاب مقایسه می کردیم .................