پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ققنوس فتنه

محمدحسن سراغی
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 332234
بر وزیر علوم فرض است که به حرمت اعتدال و صولت نهم دی افراد افراطی را از ساحت وزارت علوم دور نموده و جهت مدیریت دانشگاه­‌ها از اساتید شایسته و معتدل استفاده نماید.
جهان نيوز - محمدحسن سراغی* - انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با حماسه مردم ایران انجام شد و نه دیگر اتهام تقلبی زده شد، نه خونی ریخته شد، نه مسجدی به آتش کشیده شد و نه گل لبخندی بر دهان شیطان بزرگ سبز شد. یکی از وعده­‌های ریاست جمهوری اعتدال بود که مانند رأی مردم حق الناس است که متأسفانه در وزارت علوم رعایت نشد و با وجود رأی عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی آنها در وزارت علوم متصدی امور مهمی شدند که خود زاویه گرفتن از اعتدال و ضایع نمودن حق الناس است. از آثار این بی‌توجهی به نمایندگان ملت گرم شدن خاکستر فتنه سال ۸۸ است بطوریکه بعضی از معرکه گردانان فتنه ۸۸ برای مدیریت دانشگاه‌­ها خیز برداشته­اند.

نگارنده بیش از ۲۵ سال است که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به تدریس مشغول هستم و شاهد عینی وقایع دشمن پسند فتنه ۸۸ در این دانشگاه بودم. این مدعیان مدیریت دانشگاه با کسانی همکاری و همصدایی و همنشینی کردند که در صحن دانشگاه علیه ارکان نظام شعار دادند و حتی شعار براندازانه «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را سر دادند ولی عقربه غیرت این مدعیان حرکتی از خود نشان نداد. در خرداد ۸۸ اینها مانند قوم تاتار به جلسات امتحان یورش بردند و جلوی چشم استاد اوراق امتحانی دانشجویان را به زور از دست آنها گرفته پاره می­‌کردند؛ گویی از پادگان اشرف فرار کرده‌­اند و این مدعیان مدیریت دانشگاه هیچ نگفتند و نخواهند گفت زیرا وامدار آنها هستند. اکنون در تلاشند قسط اول خود را پرداخت کنند اینها پس از تحریک عده­ای که از دانشگاه خارج کردند آنها را مقابل پلیس قرار دادند خود از میدان فرار کردند و آنها را تنها گذاشتند. زهی ناجوانمردی و رفیق نیمه راهی!
عجیب آنکه بعضی از این مدعیان حتی یک گروه آموزشی را هم مدیریت نکرده‌­اند و صرف اینکه هیزمی بر آتش فتنه نهاده­‌اند این شایستگی را در خود می‌­بینند و بعضی از آنها تجربه مدیریت کاروان حج را هم دارند که معمولا سعی خود را در صفا و مروه به کار می‌­­گیرند اینها با چه رویی می‌­خواهند مدیریت دانشگاه را دست بگیرند که چهار سال پیش قصد به هم ریختن آن را داشتند؟! الحق که سنگ پای قزوین را شرمنده خود کرده اند.

بر وزیر علوم فرض است که به حرمت اعتدال و صولت نهم دی افراد افراطی را از ساحت وزارت علوم دور نموده و جهت مدیریت دانشگاه­‌ها از اساتید شایسته و معتدل استفاده نماید.

* استادیار دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *