پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۳
۲۱
رونمایی از تلاش جدید حامیان فتنه در وزارت علوم؛

هیأت۳نفره‌ای که‌می‌خواهدرئیس‌دانشگاه رابرکنارکند

زمینه سازی برای تغییر رئیس دانشگاه امیرکبیر و شریف
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 331993
همزمان با انتصاب برخی چهره‌های افراطی وابسته به فتنه ۸۸ در پست‌های کلیدی وزارت علوم، اخیرا برخی حامیان دانشگاهی این جریان با طرح‌ریزی برنامه‌هایی درصدد به هم زدن فضای دانشگاه‌ها و انتقام‌گیری از نظام هستند.
هیأت۳نفره‌ای که‌می‌خواهدرئیس‌دانشگاه رابرکنارکند
به گزارش جهان، از هفته گذشته شایعاتی در خصوص اعزام هیئت‌های ۳ نفره وزارت علوم به برخی دانشگاه‌های تراز اول کشور از جمله، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف و ... با هدف پرونده‌سازی بر علیه رئیس و مدیران این دانشگاه‌ها منتشر شده است.

این در حالی است که برخی عناصر مرتبط با فتنه نیز، با راه‌اندازی صفحاتی در شبکه‌های مجازی خواستار استعفا و برکناری چند رئیس دانشگاهی که هنوز در دولت جدید تغییر نکرده‌اند، شده‌اند.

از درون دانشگاه امیرکبیر نیز خبر می‌رسد، روز گذشته هیئت ۳ نفره وزارت علوم وارد این دانشگاه شده و جریانات مرتبط با فتنه گران که گویا از قبل زمان حضور آنها در دانشگاه را می دانستند قصد داشتند با ایجاد تجمع‌های غیرقانونی فضای دانشگاه را ملتهب کنند.
این هیئت، روز گذشته با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تشکل‌های اساتید، چند تشکل‌ دانشجویی و همچنین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه جلساتی برگزار کرد که تا ساعت ۲۱ شب نیز ادامه داشته است.

به گزارش خبرنگار جهان، از صبح امروز نیز این هیئت با کارمندان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر جلساتی را برگزار کرده و آنطور که اعلام شده قرار است این هیئت از ساعت ۱۳ تا ۱۵ با دانشجویان، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با اساتید و دوباره از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با دانشجویان این دانشگاه جلساتی برگزار کند.

شنیده شده در جریان دیدار دانشجویی این هیات سه نفره، با توجه به اینکه نظم خاصی بر این برنامه حاکم نبوده، درگیری‌های لفظی زیادی میان دانشجویان ایجاد شد که فضا را ملتهب کرد.

برخی تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه‌ها معتقدند، هیئتی که از سوی وزارت علوم به این دانشگاه‌ها آمده، مامور است تا برای تغییر رئیس دانشگاه امیرکبیر و شریف زمینه‌سازی کند.

گفتنی است، چندی است وزارت علوم با فرستادن هیأت سه نفره ارزیاب، مشغول تغییر رؤسای دانشگاه های مختلف کشور است. این هیأت سه نفره امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارد.

حضور هیأت سه نفره در اغلب دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه نوشیروانی بابل، چمران اهواز و بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، با برگزاری تجمعات غیرقانونی و حضور عناصر افراطی شناخته شده همراه بوده و فضای دانشگاه را به التهابات دوران تلخ اصلاحات، بازگردانده است.

هیأت اعزامی وزارت علوم دولت اعتدال گرا، تا کنون نه فقط تلاشی برای تلطیف فضا و حاکمیت اعتدال و پرهیز از افراط ننموده بلکه با ارسال پالس های مشکوک و انجام اقدامات ابهام برانگیز، فضا را برای عده ای خاص از اساتید و دانشجویان، به ویژه انجمن های اسلامی منحله، آماده تر کرده است.

به نظر می رسد اولین هدف آن ها، احیای انجمن های منحله و هموارکردن مسیر برای بازگشت دانشجویان اخراجی و مسأله دار است.

این مسأله زمانی اهمیت بیشتری می یابد، که دریابیم راهنمای بولدوزر مذکور، مسیر منتهی به دانشگاه های بزرگ و مولد کشور را نشان می دهد و در این راه گویا، امیرکبیر اولین هدف است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


hady
این موضوع درهمه دانشگاههای مطرح صورت پذیرفته است.روز گذشته رییس دانشگاه علم وصنعت هم به همین روش برکنار گردید.
وقتی مشاورارشد ومعاون آقای وزیر از افراد دخیل در فتنه سال 88بوده اند ومشاورمحترم و زیرمیفرمایند که به دلیل عدم همخوانی تفکرات باطیف موجود،باید تغییر روسای دانشگاهها را وسعت بخشید نتیجه اش روی کارآمدن ،اصلاح طلبان،مشارکتیهاو عوامل فتنه88 وبازگشت دانشجویان سیاسی واساتید مسلهدار به دانشگاهها می شود.
هنوز ده روز نیست که رهبری خطاب به وزرای محترم علوم وبهداشت فرمودند :دانشگاهها نباید جولانگاه سیاسی باشد.
ولایتمداری یعنی این!!!!!
میثم
Iran, Islamic Republic of
اقا شک نکنید که اینها خواب جریانات87 و فتنه 88 را دیده اند و دارند بستر سازی می کنند وپیاده نظامشان هم در دانشگاه است.
محمد
آقا بیا داخل دانشگاه ها ببین چی شده الان
...
دانشگاه علم و صنعت دانشگاه مطرحه؟!
به نظر شما چطوره که دوباره کامران دانشجو را وزیر علوم دولت روحانی کنید تا خیالتان راحت شود؟؟؟
سحر سمایی
Iran, Islamic Republic of
"به نظر شما چطوره که دوباره کامران دانشجو را وزیر علوم دولت روحانی کنید تا خیالتان راحت شود؟؟؟"
نه به نظرم روسای دانشگاه دوره ی خاتمی را دوباره رئیس کنید تا چهار ترم متوالی امتانات به دلیل اعتصاب برگزار نشود!
و در نشریات دانشگاه به معصومین توهین شود!
فعلا که رییس دانشگاه ما جبل عاملی با اینکه آدم آرومی بود عوض کردن
بعدیش هم شریفه
این بلدوزر که کلیدش تازه پیدا شده همه رو درو میکنه !!!
Iran, Islamic Republic of
جبل عاملی از نزدیکان مشایی بوددوست عزیز
چرابااین اوصاف درنقطه ای دورافتاده فردی به بهانه حضوردرفتنه برای یک مسیولیت پایین ردصلاحیت میشود این مغایر عدالته
United States
کلا جمع فتنه گرا تو وزارت علوم جمعه
United States
فتنه كر به خصوص از نوع دانشگاه تهراني.
يك نگاه به بودجه دانشگاهها بندازيد تا ببينيد چي ميگم. انگار با شريف و ... سر لج دارند....
عامل مشكلات فعلي كشور اصلاح طلبان تندرو ....مي باشند
عامل مشکلات کشور تندرویست، چه اصولگرا، چه اصلاح طلب.
عامل اصلی مشکلات تندروها افراطی 8 سال اخیرند که حاضرند به هر قیمتی دوباره تو حکومت بمونند
سپهر
جهان دست بردار! مملكت كه فقط مال شما اصولگراها نيست
مجهول
اف بر این اعتدال!
مهدی
Australia
باسلام
باعث مشکلات کشور خود ...
هستند . تازه اولّشه
تمنایی
زنده باد کلید بلدوزر در دولت اعتدال وتدبیر....!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تغییر روسای دانشگاهها طبیعی است چرا که اینها سیاسی هستند و با تغیییرات سیاسی میروند. مگر رئیس دانشگاه شریف مسئولیت بخش علم و فناوری ستاد دکتر جلیلی نبود و همزمان با پست تمام وقت ریاست دانشگاه به میتینگهای انتخاباتی نمیرفت! هواداری از کاندیدا با حضور فعال در ستاد وی متفاوت است.
اگر منصفانه نگاه کنید از این تغییرات متعجب نمیشوید.
كشوري هستيم داراي حكومت اسلامي وقانون اسامي كه تمامي مسئولين بلند پايه كشور نمايندگان مجلس و وزرا ومديران نهاد هاي اصلي كشور ومديران شركتها طبق قانون اساسي مومن ومدير ومدبر مي باشند ولي هر روز وابستگي كشور به نفت بيشتر مي شود وتورم وگراني بيشتر مي گردد ....
اصوال گراهاي تندرو ( پايداري ) همانند اصلاح طلبان تندرو آرام آرام توسط مردم از مسئوليت هاي مهم كنار گذاشته خواهند شد انتخابات آينده مجلس نزديك است