پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

در جبهه انقلاب چگونه باید خالص‌سازی کرد؟

دکتر علیرضا زاکانی
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 218123
انقلابی بودن به فرموده رهبر عزیزمان، آرمانگرایی را همراه واقع بینی کردن و عدالت خواهی را همراه عقلانیت نمودن و با عنایت به ظرفیت‎‎های کشور و اولویت‎بندی و شناخت فرصت‎ها و تهدید‎‎های پیش‎رو است. توجه به تشکیل جبهه انقلاب و وحدت و انسجام نیرو‎های اصول‎گرا و پرهیز از تفرقه و تشتت و داشتن اعتدال و دوری از افراط و تفریط، حرکت با مبنا و آمیختن زیبای عقلانیت و احساس و کوشش برای خالص‎سازی از طریق افزایش خالصین نه طرد دیگران به بهانه‎‎های مختلف و تلاش برای بهکارگیری همه ظرفیت‎ها و میدان دادن به آن‎ها است.
علیرضا زاکانی:
یکی از سنت‎‎های الهی امتحان و آزمون همه ابناء بشر در همه ادوار است. «احسب الناس ان یترکو ان یقولوا امناء و هم لا یفتنون - سوره عنکبوت/ 2» موفقیت در امتحان و ابتلای الهی نیز نیاز به طی مقدمات، شناخت حق و تبعیت از آن، کسب اخلاص، داشتن برنامه و اراده و کادر انجام آن و همچنین قیام و مجاهدت دایمی دارد. امتحان الهی در همه عرصه‎‎های زندگی با مصائب و نعمت‎‎ها رخ نمایی می‎کند و انقلاب اسلامی بزرگترین نعمتی است که امروز در اختیار ماست. این انقلاب به لطف الهی و مدد اهل بیت علیهم السلام و به رهبری حضرت امام (رحمت‎الله‎علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تبعیت مردم مسلمان ایران به پیروزی رسید و اینک راه خویش را طی می‎کند و آزمونی برای همه ماست، لذا باید با متن انقلاب پیوستگی ایجاد کرد و با فهم درست موقعیت جهانی، منطقه‎ای و داخلی و همچنین جهادی همه‎جانبه برای گسترش توفیقات آن، به انتظار الطاف الهی نشست.

دشمن نظام اسلامی که از اصل انقلاب آسیب فراوان خورده است کمر همت را برای ممانعت از رشد و پیشرفت ایران اسلامی بسته است و با مانع تراشی میخواهند از ارایه الگوی جامع انقلاب‎اسلامی با توفیق در تکمیل گام چهارم سیر تکاملی انقلاب تحقق کامل خواهد یافت- به جامعه مسلمانان جلوگیری کند. تا مانع از تشکیل جامعه بزرگ اسلامی با محوریت ایران عزیز شود. جامعه اسلامی جامعه‎ای که در آن تجلی ارزش‎‎های دینی و تبعیت از رهبری ولایت مطلقه فقیه در کنارگستراندن زمینه تحقق اراده ملت در قالب مردم سالاری دینی، با حضور مسئولان خداباور و خدمت‎گزار به مردم، هم عدالت و پیشرفت را در خود نهادینه می‎کند و هم با زدودن فقر و فساد و تبعیض چهره مشعشع خویش را نمایان می‎سازد. جامعه‎ای که شایستگان در آن با تأکید بر برنامه‎‎های مدون حکمرانی می‎کنند و در کنار معنویت، رفاه اجتماعی و در کنار پیشرفت، رشد فضائل اخلاقی را مدنظر دارند و این مهم عملینمی‎شود مگر این‎که به عهد و میثاقی که با امام (رحمت‎الله‎علیه)، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی بسته‎ایم وفادار وپایدار بمانیم، باید انقلابی بود و انقلابی ماند و با شناخت درست تکلیف، به وظیفه خویش عمل کرد.

1. انقلابی بودن یعنی فهم درست رسالت الهی، توکل به ذات لایزال او و جهاد مستمر برای خدا در احیاء ارزش‎‎های اسلامی، تبعیت از ولی فقیه، خدمت به مردم، کوشش مستمر در ساختن ایران اسلامی و تحقق اهداف دهه عدالت و پیشرفت و رسیدن به چشم‎انداز 1404. امروز بزرگترین کمک در کنار اقدامات عملی و معنوی از جبهه حق در سراسر جهان به‎ویژه در خاورمیانه برای پیروزی بیداری اسلامی و تغییر موازنه استراتژیک در سطح منطقه و جهان، ارایه الگوی کشور اسلامی پیشرفته با ساختن کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

امسال که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفت از این حیث مهم است که با نیم نگاهی می‎توان درک نمود که دشمن توجه به مسائل اقتصادی را در صدر خصومت ورزی خویش قرار داده و به‎دنبال ایجاد ناکارآمدی در نظام اسلامی و نا امیدی در مردم است. ما موظفیم با هوشمندی، قانون مداری، برنامه محوری و کار و تلاش مضاعف، توجه به دست‎رنج و سرمایه ایرانی را پاس داریم و زمینه رونق‎بخشی روزافزون آن را فراهم آوریم.

باید با تمام قوا در میدان مبارزه با نظام سلطه از منافع ملی دفاع کرد و مثل ایستادگی در عرصه هسته‎ای با استحکام در مواجهه با قدرت‎‎های زیاده خواه، همت و نوآوری را پیشه نمود تا ایران اسلامی، با کار و سرمایه ملی خویش و همت آحاد مردم و مسئولان در آینده نه چندان دور ساخته شده و مقدمات تکثیر عملی آن با الگوبرداری در سایر کشور‎ها فراهم شده و گام پنجم و نهایی تکامل انقلاب اسلامی برداشته شود.

2. انقلابی بودن به‎معنی خودباوری متکی به ایمان و عدم مرعوب شدن در مقابل بیگانگان، بصیرت داشتن و شناخت درست جبهه حق و باطل، تفکیک دوست از دشمن و شفاف نمودن مرز خودی و غیر خودی و در میدان بودن و ابتکار عمل داشتن است. این‎روز‎ها بعضی از خواص صحبت از بزرگی آمریکا و ضرورت هم‎نشینی با این گرگ خون آشام را می‎کنند. به راستی آقایان عوض شده‎اند، زمانه دگرگون شده یا آمریکا تغییر کرده است. پاسخ مثبت است، آمریکا در پس شکست‎‎های متعدد از جبهه حق به محوریت ایران اسلامی امروز در نهایت ضعف و زبونی قرار دارد. اعلام نظم نوین جهانی بوش پدر در سال 1370 برای ایجاد جهان یکپارچه و پرخاشگری‎‎های بوش پسر پس از حادثه خود ساخته برج‎‎های دوقلوی سال 1380 برای ایجاد خاورمیانه بزرگ و یورش سربازان شیطان به جنوب لبنان در جنگ 33 روزه برای شکل‎گیری خاورمیانه جدید و حمله ددمنشانه آنان به غزه در جنگ 22 روزه برای جبران تحقیر صورت گرفته، همگی با ناکامی مواجه شد و امروز نظام سلطه بدتر از هرروزی در کابوس مقابله با جبهه پابرهنگان و مستضعفان جهان با محوریت بیداری اسلامی و پرچمداری ایران اسلامی روز‎های سختی را پشت سر می‎گذارد. زمانه نیز تغییر کرده است و موضع بدر و خیبر حاکم گشته و موازنه استراتژیک جهان به‎نفع نظام اسلامی به سرعت درحال تغییر است، البته با کمال تأسف برخی آقایان نیز از قافله انقلاب عقب مانده‎اند و یا محصور وکانالیزه شده و تغییرات را دریافت نکرده‎اند، لذا ضروریست ایشان با جبران گذشته، نسبت به مواضع نادرست خویش تجدید نظر کنند و با پوزش از رهبری و مردم، خود را به قافله انقلاب برسانند.

3. انقلابی بودن به فرموده رهبر عزیزمان، آرمانگرایی را همراه واقع بینی کردن و عدالت خواهی را همراه عقلانیت نمودن و با عنایت به ظرفیت‎‎های کشور و اولویت‎بندی و شناخت فرصت‎ها و تهدید‎‎های پیش‎رو است. توجه به تشکیل جبهه انقلاب و وحدت و انسجام نیرو‎های اصول‎گرا و پرهیز از تفرقه و تشتت و داشتن اعتدال و دوری از افراط و تفریط، حرکت با مبنا و آمیختن زیبای عقلانیت و احساس و کوشش برای خالص‎سازی از طریق افزایش خالصین نه طرد دیگران به بهانه‎‎های مختلف و تلاش برای به کارگیری همه ظرفیت‎ها و میدان دادن به آن‎ها است.

وحدت هرچند با اغماض در حوزه نیرو‎های انقلاب خواسته‎ای است که در 21/10/88 رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند و آن را مصلحتی بزرگ دانستند و در آغاز سال نیز در حرم رضوی ضمن تأکید به آن، همکاران را از تفرقه و تشتت پرهیز دادند.

هرچند افتخار انتخابات 12 اسفند 90 برای رهبری و مردم به ثبت رسید اما کار انتخابات نیمه تمام است. گرچه بحمدا... در دور اول انتخابات 225 منتخب مردم توفیق آغاز خدمت‎گذاری یافتند و به زیبایی، چندی قبل با امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب در مشهد شهیدان شلمچه، عهد و پیمان بستند ولیکن کار هنوز تمام نشده است و آنچنان‎که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند نیاز به شور و نشاط در مرحله دوم انتخابات و انسجام نیرو‎های انقلاب اسلامی است، مسیری که به‎عنوان بخش عظیمی از فعالان عرصه سیاسی کشور در جبهه متحد اصول‎گرایان پیگیری شد و امید است در 15 اردیبهشت امسال نیز تکمیل گردد.

4. انقلابی بودن به‎معنای ایجاد زمینه خدمت‎گزاری شایستگان در همه ارکان نظام اسلامی، شناخت واقعیات تلخ و شیرین جامعه و داشتن برنامه و صرف همت برای تشدید نقاط قوت نظام و رفع کاستی‎ها، تفاهم، همراهی و هم‎دلی همه مسئولان در قوای سه گانه برپایه قانون‎مداری و توجه کردن به اولویت‎‎های کشور و فهم مهم‎ها و پرداختن به اهم آن‎ها برای رفع مشکلات مردم  است.

البته ممکن است سؤال شود که چرا در ماه آغازین سال، استیضاح وزیری در دستور کار مجلس قرار می‎گیرد؛ اولا حوزه مهم تأمین اجتماعی با در‎گیری 33میلیون خدمت گیرنده و خاصه بخش اقتصادی آن به‎عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‎‎های اقتصادی کشور مطرح است و ثانیاٌ فرصت محدود قبل رسیدن به بررسی بودجه در صحن علنی، امکان پیگیری را محدود ساخته و پایان مجلس هشتم این وظیفه را غیرممکن می‎سازد، ضمن این‎که در کنار تأکید مکرر رهبر فرزانه انقلاب به تفاهم و همدلی بین قوا، ایشان ضرورت سختگیری در برخی امور را نیز بیان داشته‎اند که به زعم استیضاح‎کنندگان با توجه به اهمیت سازمان تأمین اجتماعی به نظر می‎آید این مورد از مصادیق کلام ایشان است. البته برای تفاهم بیشتر بین دولت و مجلس بخشی از سؤالات به دستگاه مربوطه منعکس شد و جلسات طولانی نیز برای روشن شدن موضوع به درخواست استیضاح شوندگان برگزار شد که امید است نتایج آن با قبول نتیجه حکمیت درخواست شده، اسباب حل موضوع و رفع زمینه استیضاح را فراهم آورد و همه مسئولان کشور با خدمت‎گزاری بی‎منت، وقت خویش را صرف کاستی‎ها، به‎ویژه در حوزه اقتصادی کنند. ان‎شاءالله 
منبع:هفته نامه پنجره
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *