پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
شکاف در آتلانتیک

فرانسوا فیون: اروپا دیگر ناگزیر به پیروی از آمریکا نیست

سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 499520
فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری راست گرایان فرانسه و نخست وزیر سابق فرانسه گفت که ما دیگر مجبور نیستیم قوانین بازی تحمیل شده از سوی آمریکا را بپذیریم.
فرانسوا فیون: اروپا دیگر ناگزیر به پیروی از آمریکا نیست
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز   این سخنان با توجه به مواضع دونالد ترامپ در قبال اروپا مطرح شده است. مواضعی که نشانگر عمیق شدن شکاف کشورهای دو سوی آتلانتیک است. به گزارش روزنامه لوموند،  فیون در مصاحبه‌ای با تاکید بر این که «ما باید پیوندهای خود را  با روسیه باز گردانیم» خواهان یک اروپا با وابستگی کمتر به آمریکا و نزدیک به روسیه شد و پیشنهاد برقراری یک ائتلاف دفاعی اروپایی را داد. او درباره این که اروپا چه پاسخی باید به رویکرد موسوم به «اول آمریکا» از سوی ترامپ دهد، گفت: اروپا هشداری را دریافت کرده است. بنابراین اروپا باید خودش را برای رویارویی با سیاستی در آمریکا که دیگر قرار نیست به ما امتیاز دهد آماده کند. این بیشتر از هر زمان یک ابتکار عمل اروپایی را ضروری می کند. چیزی که ترامپ اعلام کرده قبل از او آغاز شده است. سال‌هاست که آمریکا با سلاح و دلار مقابل ما ایستاده است. همچنین این تقصیر اروپاست که بدون پرداختن به قوانین فرامنطقه‌ای قوه قضاییه آمریکا، وارد مذاکرات مربوط به پیمان ترانس آتلانتیک شد. ترامپ از «منسوخ شدن» ناتو می گوید، در حالی که موجودیت یک ائتلاف دفاعی ترانس آتلانتیک منسوخ نمی‌شود بلکه لازم است. اکنون باید ائتلاف دفاعی اروپا تشکیل شود که موازی با ناتو باشد. با توجه به نظر سنجی صورت گرفته، فیون همراه با مارین لوپن رهبر «جبهه ملی» دور دوم انتخابات را برگزار خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *