سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۵

اعتراف بزرگ روزنامه اصلاح طلب درباره پاشنه آشیل دولت

روحانی نتوانست کشور را از بحران اقتصادی بگذراند
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 497336
روزنامه شرق نوشت: پاشنه آشیل دولت حسن روحانی در مسائل اقتصادی است چه آنکه منتقدان، دولت او را دولت «رکود» نام‌گذاری کرده‌اند.
اعتراف بزرگ روزنامه اصلاح طلب درباره پاشنه آشیل دولت
به گزارش جهان، روزنامه اصلاح طلب شرق طی گزارشی به ناتوانی دولت در حل مسائل اقتصادی اشاره کرد و  نوشت: پاشنه آشیل دولت حسن روحانی، خصوصا اگر تمایلش به ماندن در پاستور باشد در مسائل اقتصادی است. منتقدان دولت او را دولت «رکود» نام‌گذاری کرده‌اند. او هرچند توانست بر پرونده هسته‌ای فایق شود و تا حدودی مسائل سیاست داخلی را هم جمع کند اما هیچ گاه نتوانست به طور کامل کشور را از بحران اقتصادی بگذراند.

در طول سه سال گذشته تورم مهار شد و جهش قیمت‌ها به خاطره‌ای از دوران احمدی‌نژاد تبدیل شد. اما این برای مردمی که درآمد کافی ندارند و از بیکاری در عذاب هستند اصلا کافی نیست. دولت یازدهم خودش را اقتصاد موفق می‌داند اما همزمان می‌گوید که اوضاع بد اقتصادی یک واقعیت است که خروج از آن نیازمند گذر زمان است. منتقدان او اما نه‌تنها این نظر را قبول ندارند، بلکه می‌گویند که دولت به جای حل مساله اقتصاد خود را درگیر سیاست خارجی و برجام کرده است.

دولت همزمان که امیدوار است در فضای پسابرجام بتواند قدم‌های اقتصادی ملموسی در کشور بردارد، نگران مخالفت‌خوانی‌های رقبا نیز است؛ رقبایی که خود را برای رقابتی که سه سال دیگر به جریان خواهد افتاد و سرنوشت رییس دولت دوازدهم را مشخص خواهد کرد، آماده می‌کنند. آنان می‌دانند که اگر در این یک سال پیش رو اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ ندهد، کار حسن روحانی برای خرداد ٩٦ بسیار سخت خواهد شد. کسی که این را بهتر از منتقدان دولت می‌داند هم، خود حسن روحانی است. دولت حسن روحانی هر چند در سه سال گذشته بر روی مساله مهار تورم مانور زیادی داد اما برای ابقایش در پاستور در یک سال باقیمانده باید بتواند موضوع «خروج از رکود» را به مردم و منتقدانش اثبات کند.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وعده ای که نقطه قوت روحانی شده بود حالا شده نقطه ضعفش.
جهان نیوز پاشنه آشیل دولت رکود اقتصادی نیست بهتر است از روزنامه شرق بل نگیرید و بولدش نکنید . دولت روحانی توسط طبقه متوسط ایران حمایت می شود و این طبقه فرق تورم و رکود و شرایط اقتصادی را خوب می فهمند . طبقه متوسط از دولت روحانی توقع دارد که قانون اجرا شود بی کم وکاست .کوچکترینش این است که مثلا وقتی مجوز کنسرت موسیقی سنتی صادر می شود یک هو یه نفر نپرد و به خودش اجازه بدهد مجوز را لغو کند یعنی گند بزند به قانون .
مجید
اقای روحانی توسط طبقه متوسط بخاطروعده هایی که داده بود حمایت شد و حالا همین طبقه متوسط به خاطرعملی نشدن وعده های دولت اقبالی به اقای روحانی نشان نمی دهند.در مجموع نتیجه انتخابات در روستاها و شهرهای کوچک مشخص می شود.در جاهایی که افراد طبقه متوسط و طبقه پایین زیاد حضور دارن.
شما مثه اینکه طبقه متوسط را نمیشناسید که دغدغه اش را کنسرت میدانید
United States
آفرین دقیقا درست گفتی. الآن دغدغه ی همه ی مردم همین کنسرت هاست که اگه حل بشه همه چیز حل میشه هم آفتاب برجام رخ می نمایاند و هم مشکل آب خوردن حل میشه. خیلی خوشحالم که درد دل من و امثال من رو خوب فهمیدی.