جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

روزنامه اصلاح‌ طلب: دیگر جنایت نجفی را هم نزنیم!

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 689725
یک روزنامه زنجیره‌ای، از اصلاح‌طلبان خواست ماجرای جنایت محمدعلی نجفی علیه همسرش را درز بگیرند و موجب آبروریزی بیشتر علیه اصلاح‌طلبان در شرایطی که از چشم مردم افتاده‌اند، نشوند.
روزنامه اصلاح‌ طلب: دیگر جنایت نجفی را هم نزنیم!
به گزارش جهان نيوز، آفتاب یزد می‌نویسد: مسئله پیرامون نجفی و اعترافات تلخ او طی روزهای اخیر بهانه‌ای برای برخی از اصلاح‌طلبان جهت تسویه حساب‌های حزبی و فردی و انتقادات تند و تیز نسبت به برخی دیگر از احزاب این جریان به‌وجود آورد. مصداق بارز این وضعیت، توئیت و یادداشت اخیر غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی است. او در نخستین توئیتش طی واکنشی به قتل میترا استاد نوشته بود: «نمی‌توان مسئولیت کسانی را که این چاه ویل را برای اصلاحات و نجفی حفر کردند، نادیده گرفت.» کرباسچی در روزنامه سازندگی به شفاف‌سازی درباره توئیت اخیرش پرداخت و حزب اتحاد و مشارکت را در شهردار شدن نجفی مقصر دانست و گفت که اصرار برخی از دوستان اصلاح‌طلب علی‌رغم اطلاع داشتن از مسئله نجفی منجر به شهردارشدن و در نتیجه حوادث مربوط به او شد.

در بحبوحه ماجرای قتل «میترا استاد» همسر دوم نجفی در حالی که رسانه‌ها و افکار عمومی، ناباورانه به ابعاد فاجعه و اعتراف شهردار سابق اصلاح‌طلب می‌نگریستند، توئیت غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی شوک‌زدگی‌ها را دوچندان کرد او در شرایطی که افکار عمومی به دنبال چیستی و چرایی ابعاد فاجعه بودند، مسائلی را مطرح کرد که نه تنها به ابهامات پیرامون نجفی دامن زد بلکه به نحوی، اصلاح‌طلبان را نزد افکار عمومی در این مسئله مقصر نشان داد.

اظهارات کرباسچی آنهم در شرایط کنونی که فضا چندان به نفع اصلاح‌طلبان نیست، چه مفهومی جز سوء‌استفاده حزبی و فردی می‌تواند داشته باشد؟ امری جز زیان و ضرر متوجه مجموعه جریان اصلاحات نمی‌سازد.

حتی اگر اصرار اصلاح‌طلبان منجر به شهردارشدن نجفی و مشکلات کنونی پیرامون او شده باشد، باز هم طرح چنین مباحثی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جای هیچ‌گونه توجیه ندارد. چرا که طرح این قبیل از مسائل در رسانه‌ها بیشتر به شائبه‌ها و ابهامات پیرامون نجفی و اصلاح‌طلبان دامن زده و اعتماد افکار عمومی را نسبت به این جریان تقلیل خواهد داد. به همین دلیل شرایط کنونی به ویژه پس از اعترافات شهردار سابق نسبت به قتل میترا استاد ایجاب می‌کند که دعواهای جناحی به سطح رسانه و افکار عمومی سرایت نکند. به عبارتی، نه تنها مصالح حزبی بلکه منافع جامعه نیز چنین الزامی را به وجود می‌آورد که هر یک از احزاب اصلاح‌طلب که دیگری را در شهردار شدن نجفی مقصر می‌داند، مسائل مربوط به نجفی و سهم هر یک از اصلاح‌طلبان در شهردار شدن او را پشت درهای بسته مورد نقد و بررسی قرار دهند.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرگز دلار يك اصلاح طلب را تهديد نكن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منظورش اینه که اینقدر گندش دراومده که خودشون هم حالشون بهم میخوره چه برسه به مردم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اصرار برای شهردار شدن باعث قتل شده ؟!
خود آقای کرباسچی هم شهردار تهران بوده ، زنش رو کشته ؟
هر کس شهردار شد باید زنش رو بکشه ؟!!!
به نظرم دارن مقدمه چینی می کنند تا برای نجفی تخفیف بگیرن و از اعدام نجاتش بدن .