پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

رابطه‌ پول با سیاست‌ خارجی‌ عربستان

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 496835
روزنامه انگلیسی با اشاره به سیاست رژیم سعودی در قبال گزارش‌های حقوق بشری گفت: عربستان سعودی از پول به عنوان ابزاری برای ترساندن سازمان ملل استفاده می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفته گذشته «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، نام عربستان را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد که این اقدام بان کی مون با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده بود. در پی آن، دبیر کل سازمان ملل در اظهاراتی بی‌سابقه به دفاع از تصمیم خود برای حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان پرداخت و دلیل این اقدام را فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، نماینده عربستان در سازمان ملل هرگونه تهدیدی از سوی این کشور علیه این گزارش را رد کرد. ارتش عربستان هم مدعی شد حقوق بشر سازمان ملل درباره تلفات حملات هوایی ائتلاف سعودی، بر اساس یافته‌های نادرست است. شبکه‌های اجتماعی هم مملو از مطالب حامیان عربستان در اعتراض به این گزارش حقوق بشری بود و گفتند این اقدام غرب استاندارد دوگانه است و اصلا سعی کشوری برای ساکت کردن منتقدانش نیست.

«پیتر سالیسبری» از کارشناسان «چتم هاوس» گفت «این اولین بار نیست که آن‌ها [عربستان سعودی‌] به سازمان ملل فشار آورده‌اند تا انتقاد علیه اقداماتشان را به‌ویژه در یمن را تحدید کنند. مشکل این است که به‌جای بهتر کردن تصویرشان، این [اقدامات] تنها این ایده را به‌پیش می‌راند که آن‌ها [عربستان سعودی] از سکوی ارعاب که پولشان است، برای رسیدن به آنچه می‌خواهند، ‌استفاده می‌کنند.»

وی تصریح کرد این شیوه همواره روش عربستان در سیاست خارجی‌اش بوده است و باید دید که وعده بازخوانی تلفات کودکان در یمن، تفاوتی درنتیجه ایجاد می‌کند یا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *