جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دستگیری 12 توزیع کننده داروهای تقلبی

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 495897
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری 12 نفر از توزیع کنندگان داروهای تقلبی در "عملیات بین المللی پانجیای 9 "خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از صداوسیما، سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: در عملیات پانجیا (PANGEA)که یکی از بزرگترین عملیاتهای بین المللی علیه داروهای غیر مجاز و تقلبی است، با عرضه داروهای غیر مجاز در فضای سایبر و سایت های غیر مجاز مقابله می شود.

وی عرضه غیرمجاز دارو در فضای مجازی را چالشی مهم برای کشورها دانست و گفت: شبکه های غیر مجاز و افراد سودجو در فضای مجازی داروهای غیر مجاز و تقلبی را در اختیار کاربران قرار می دهند و کاربران نیز در برخی موارد اقدام به خرید این داروها می کنند.

معاون امور بین الملل پلیس فتا خاطر نشان کرد: عرضه مستقیم داروهای غیر مجاز در فضای مجازی باعث حساسیت سازمان اینترپل جهانی و انگیزه بیشتر کشورها برای مقابله با این جرم شده است.

کشف بیش از 590 داروی غیر مجاز در عملیات پانجیای 9

سرهنگ رمضانی با اشاره به حضور فعال و موثر پلیس فتای ایران در عملیاتهای پانجیای 4، 5، 6، 7، 8 تصریح کرد: در عملیات پانجیای 9 که هم اکنون در جریان است نیز تاکنون 12 نفر در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 590 نوع داروی غیر مجاز و تقلبی در این عملیات کشف و توقیف شده است.

معاون حقوقی پلیس فتا بااشاره به اینکه هم اکنون  24 نفر نیز در این عملیات تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضا قرار دارند گفت: علاوه بر آن بیش از 30  وب سایت و آدرس های اینترنتی نیز باتلاش همکاران ما در پلیس فتا مسدود شده است.

وی به آمار جهانی کشفیات در عملیات پانجیای 9 نیز اشاره کرد و گفت: تا این لحظه در جهان 48 نفر در این عملیات دستگیر شدند و 184 نفر نیز تحت تعقیب قرار دارند.

سرهنگ رمضانی ادامه داد: 19 هزار و 327 مورد داروی غیر مجاز و تقلبی در سراسر جهان توسط پلیس و دستگاههای همکار کشف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در عملیاتهای پانجیای 7 و 8 پلیس سایبری ایران جزء کشورهای برتر جهان بوده است گفت: مسئولان سازمان اینترپل جهانی از پلیس سایبری ایران به خاطر عملکردش تقدیر کردند، همچنین در پانجیای 7 ایران رتبه 17 راکسب نمود و این در حالیست که در پانجیای 8  پلیس سایبری ایران جزء 10 کشور برتر جهان بود.

سرهنگ رمضانی ضمن هشدار به مردم مبنی بر اینکه داروهای مورد نیاز خود را از مبادی رسمی کشور که مورد تایید وزارت بهداشت است تهیه کنند گفت: این تاکید به خاطر اینست که مسیر تولید، توزیع و پخش دارو مسیر حساسی است.

وی به هماهنگی پلیس فتا با وزارت بهداشت در این زمینه نیز اشاره کرد و افزود: در عملیات پانجیا مسئولان همکاری بسیار خوبی با پلیس سایبری داشتند.

معاون حقوقی پلیس فتا با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ داروخانه آنلاین مجازی در کشور وجود ندارد گفت: وزارت بهداشت در حال بررسی است که آیا می شود داروخانه آنلاینی ایجاد کرد؟ زیرا این موضوع به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.

سرهنگ رمضانی در ادامه تصریح کرد: در عملیات پانجیای 8 بیش از 110 کشور و عملیات پانجیای 9 بیش از 120 کشور همزمان در فضای سایبری در حال مقابله با توزیع داروهای غیر مجاز و تقلبی در فضای سایبر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *