جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
ریس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

کشورهای دوست نیز پول ما را نمی‌دهد!

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۳
کد مطلب: 495790
ریس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد:دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین مسئولان ما هستند چراکه در چنین شرایطی بیشترین وقت مسئولان بجای برنامه ریزی صرف رفع این اختلافات می شود.
به گزارش جهان به نقل از به نقل از از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج امروز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداری اداره کل بازرسی کل استان کردستان در سنندج گفت: باید پذیرفت که اکثر مدیران کشور ما خدوم، پاک‌دست و سرمایه این نظام هستند و ما وظیفه داریم اگر خدایی نکرده دامی برای مدیری گسترده می‌شود، اجازه ندهیم مدیران داخل آن دام‌ها بیفتند.  
 
وی عنوان کرد: متأسفانه با وضع اقتصادی فعلی دام‌های گسترده و رنگارنگ زیاد هستندو ایمان همه در یک سطح نیست و ممکن است فریب خورده و به این دام بیفتند که امیدواریم بتوانیم در این موضوع با مطلع کردن مدیران از فساد پیشگیری کنیم.
 
سراج با اشاره به سفر و مذاکراتش با مسئولان دانمارک به ‌عنوان پاک‌ترین کشور دنیا از نظر سلامت تصریح کرد: در سفر به دانمارک رئیس بازرسی آن کشور، وقتی که روند مبارزه با فساد این کشور را توضیح می‌داد، اعلام کرد در یک مقطع زمانی فساد از صفر به ۱۰۰ رسید که مربوط به جنگ جهانی دوم بود.  
 
وی افزود: ظاهرا در اثر حمله بیگانگان، بخش‌هایی از این کشور جدا شد و در اثر این موضوع، مردم برای آینده خود احساس ناامنی کردند و این باعث شد به اموال عمومی دست درازی شود اما به‌محض آنکه حکام این کشور متوجه شدند اگر به موضوع فساد سر و سامان ندهند کل کشور را از دست خواهند داد برای مبارزه جدی با فساد برنامه‌ریزی کردند و توانستند بار دیگر رتبه فساد در این کشور را به کمترین میزان کاهش دهند.
 
وی با اشاره به مشکلات کشور و تاثیر آن بر افزایش میزان فساد عنوان کرد: هیچ‌گاه قصد توجیه ندارم ولی واقعیت این است که ایران هشت سال جنگ سخت داشت ۳۷ سال جنگ نرم و تحریم داشتیم همه به یاد دارند اوایل انقلاب چه بساطی در استان‌هایی مانند استان کردستان برپا بود با این وضع یکسری افراد سودجو و فرصت طلب دست درازی به اموال عمومی را مباح دانسته و دست به فساد زدند.  
 
وی ادامه داد: متأسفانه در یک مقطع زمانی هم یکسری قانون را زیر پا گذاشته و قانون مداری را به قانون گریزی تبدیل کردند این در حالی است که در همین کشور انگلیس اگر جرأت کرده و دوربین‌های نظارتی متعددی که در کل کشور وجود دارد را خارج کنند، آیا فروشگاه یا پاساژی از دستبرد در امان خواهد ماند!؟
 
سراج با بیان اینکه رویکرد دنیا در مبارزه با فساد جدی است،اظهارداشت: جالب است بدانیم امروزه در دنیا حمایت از افشاگری در حال تبدیل شدن به قانون است هم اکنون نمایندگان سازمان شفافیت بین‌الملل که مقر آن در برلین است، به کشورهای مختلف سفر کرده و کشورها را توجیه می‌کنند تا قانونی برای حمایت از کسانی که در رابطه با ناهنجاری‌ها افشاگری می‌کنند، وضع کنند حتی در برخی کشورها برای افراد افشاگر محافظ می‌گذارند. وی افزود: امیدواریم ما نیز بتوانیم در ایران هم از این افراد حمایت کنیم یک معنای افشاگری، سوت است، مانند سوت در زمین فوتبال که باید برای کسانی که می‌خواهند مرتکب خلاف شوند، سوت زده و از تخلف پیشگیری کنیم.
 
سراج بیان کرد: این اطمینان را می‌دهم با افرادی که مرتکب پرونده‌های سنگین هستند در زمان مناسبت برخورد خواهد شد و این طور نیست که نظام غافل بوده و اطلاع نداشته باشد که چه کسانی مرتکب تخلف می‌شوند.
 
وی با اشاره به آمار فرار مالیاتی در کشور بیان کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان مالیاتی کشور، بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم بنابراین باید سازمان مالیاتی را پای کار آورد و قطعا خودشان نیز استقبال می‌کنند.  
 
وی گفت: شرایط کشور به لحاظ اقتصادی و فروش نفت چندان خوب نیست ظاهرا کشور رفع تحریم شده ولی حتی کشورهای دوست نیز حاضر به برگرداندن پول ما نیستند و حاضر نیستد دینار را به یورو و دلار کرده و به کشور ما پرداخت کنند بنابراین باید مالیات را جدی گرفت و اجازه فرار مالیاتی به کسی نداد.
 
سراج با اشاره به ترفند‌های افراد برای فرار مالیاتی عنوان کرد: افراد با تاسیس شرکت‌های صوری تلاش می‌کنند با کد فروشی و فاکتور فروشی قانون را دور زده و از پرداخت مالیات فرار کنند به‌عنوان نمونه فردی است که ۶۰۰ شرکت صوری و فرد دیگری ۲۰۰ شرکت صوری زده تا فقط کد فروشی و فاکتور فروشی کرده و از پرداخت مالیات فرار کنند.  
 
وی افزود: همچنین یکسری افراد سودجو با فریب افراد مستضعف و محتاج، پولی به حساب این افراد واریز و بعد از گردش پول و یکسری زد و بند به نام این فرد چند دسته چک گرفته که همه را سفید امضاء از آنان می‌گیرند و بعد برای او کارت بازرگانی صادر می‌کنند و با نام، کارت و دسته چک این افراد، کار خلاف می‌کنند و یک‌دفعه میلیاردها تومان مالیات و ... بدهکار می‌شود در این رابطه نیز باید سازمان‌های مرتبط و اتاق بازرگانی را هوشیار کنیم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف‌اندازی بین مسوولان کشور گفت: دشمن اکنون دنبال این است بین مسوولان اختلاف بیندازند چرا که در اختلافات هم نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد و وقت مدیران هم به‌جای برنامه ریزی، صرف برطرف کردن اختلافات و مشکلات می‌شود.  
 
وی ادامه داد: مسوولان باید توجه داشته باشند که نباید چوب لای چرخ همدیگر بگذارند و باید با همدلی و کمک تلاش کنیم مشکلات کشور برطرف شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه با افتتاح ساختمان مجهز بازرسی استان کردستان، همه ابزارها برای کار مضاعف در استان فراهم است، اظهار امیدواریی کرد سال آینده نتیجه کار بازرسی استان کردستان دو برابر سال جاری باشد که با توجه به شناختی که از بازرس کل استان و همکارانشان در استان دارم مطمئنم این موضوع محقق خواهد شد.
 
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان استانی بیان کرد: مسایل و مشکلاتی که در این جلسه مطرح شده را تایید و دغدغه مسئولان استان کردستان را تحسین می‌کنم و قطعا بخشی از مسایلی که در جامعه مطرح می‌شود، فاقد صحت و سیاه نمایی محسوب می‌شود اما بخشی از این مشکلات به خاطر شرایطی است که کشور ما به ‌واسطه دشمنی‌ها در آن قرار گرفته است.
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور که برای افتتاح ساختمان جدید بازرسی کل استان کردستان صبح امروز یکشنبه وارد سنندج شده است، در بدو ورود به این شهر با حضور در بهشت محمدی سنندج با نثار گل نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *